Ik zoek een?
Nieuwe laptop voor ouder persoon, x, totaal niet technisch.
x is na jaren eindelijk gewend om op Windows de basis vaardigheden uit te voeren (Internet, Word, bankieren, streaming video/tv)
x gebruikt nu een 9 jaar oude I3 met 4GB.
Wat is je budget?
Max rond de 600,-. Als het kan minder, maar ik betaal wel liever iets meer voor een fatsoenlijke oplossing.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben zelf gewend aan Windows en x ook, echter zie ik dat de Chromebooks wat goedkoper zijn. En de integratie met Google staat mij ook aan. Voor mijn gevoel is een Chromebook ook wat minder complex.
Waar ik naar opzoek ben, is jullie ervaring met mensen op leeftijd en de overstap van Windows naar Chromebook. Hoe makkelijk is dit voor oudere niet technische mensen, en zitten er (grote) nadelen aan?
Of moet ik er wellicht niet aan beginnen en is Windows de beste optie? In dat geval weet ik wel welke laptop ik moet halen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Standaard werkzaamheden van een laptop
- internet
- tekst verwerken
- foto's van telefoon naar laptop zetten en sorteren
- streaming video/TV (x heeft geen tv)
Nieuwe laptop voor ouder persoon, x, totaal niet technisch.
x is na jaren eindelijk gewend om op Windows de basis vaardigheden uit te voeren (Internet, Word, bankieren, streaming video/tv)
x gebruikt nu een 9 jaar oude I3 met 4GB.
Wat is je budget?
Max rond de 600,-. Als het kan minder, maar ik betaal wel liever iets meer voor een fatsoenlijke oplossing.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben zelf gewend aan Windows en x ook, echter zie ik dat de Chromebooks wat goedkoper zijn. En de integratie met Google staat mij ook aan. Voor mijn gevoel is een Chromebook ook wat minder complex.
Waar ik naar opzoek ben, is jullie ervaring met mensen op leeftijd en de overstap van Windows naar Chromebook. Hoe makkelijk is dit voor oudere niet technische mensen, en zitten er (grote) nadelen aan?
Of moet ik er wellicht niet aan beginnen en is Windows de beste optie? In dat geval weet ik wel welke laptop ik moet halen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Standaard werkzaamheden van een laptop
- internet
- tekst verwerken
- foto's van telefoon naar laptop zetten en sorteren
- streaming video/TV (x heeft geen tv)