Gaming laptop of desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Park93
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-04-2021
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Ik vraag mij af of een gaming laptop die ik wil gebruiken voor tekstverwerking ivm colleges, ook goed werkt voor spellen als FIFA, CoD, Sims.
Moet je veel concessies doen op een gaming laptops en is deze even duurzaam als een desktop?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Circa 1200

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Voor colleges

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Hoe goed moet de videokaart zijn voor bovenstaande programma’s? Ik zat te denken aan een MSI laptop.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnderson
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-07 09:10
Huidige gaming laptops zijn nu zeer goed vergeleken met jaren geleden. Enige belangrijke voordeel van een desktop is dat je die op de lange termijn kan uitbreiden met een betere videokaart bijvoorbeeld, scheelt je geld in de toekomst. Desktops hebben ook een snellere grafische kaart, die van laptops (zelfde type) zijn +/-20% langzamer in verband met warmte en stroomgebruik.

Als je nu nog geen laptop hebt of ééntje die veel al gebreken heeft zou ik een laptop aanschaffen voor college, anders een gaming desktop en je basic laptop/ tablet gebruiken voor college.

GTX 1650 4gb vram/ 1060 6gb vram (grafische kaart) is budget, heb je laptops van 800 tot 1000 euro, nadeel is over 2 jaar niet meer goed voor nieuwe triple A spellen maar prima voor wat jij nu speelt.

Laptop/ desktop met grafische kaart GTX 1660/ RTX 2060 (allebei 6gb vram), liefst RTX 2070/ RTX 3060/ (5700 xt desktop) zou ik aanraden die hebben 8gb vram of meer en dus beter future proof.

Disclaimer: er komen nu letterlijk deze maand de nieuwe laptop RTX 3000 series(grafische kaart), als je 1 à 2 maanden kan wachten worden bovengenoemde laptops/ desktops waarschijnlijk goedkoper
MAAR door corona zijn de videokaarten nu extreem duur en moeilijk aan te komen, dus het kan zijn dat je voor niks wacht en er nog steeds een tekort is.
Amd 4600 series processor zou ik aanraden of een nieuwere generatie AMD kaartt..

Dit is nu op dit moment een erg leuke laptop, helaas geen AMD processor, maar als je op college aan de stroom kan zitten is dit er één met een 2070 kaart (40% sneller dan de 1660), kan je minstens 5 jaar mee uit de voeten. pricewatch: MSI GL65 9SFX-468NL

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1618156;1564444/ Dit zijn twee laptops met AMD processors die zuinig zijn qua energieverbuik en met een leuke grafische kaart 1660 (max-q is iets minder snel, maar wel energie zuiniger)

(het is een lange lap tekst geworden, als je vragen hebt roept u maar :))

[ Voor 27% gewijzigd door HansAnderson op 21-01-2021 00:49 ]