Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-07 15:52
Net zoals veel Tweakers werk ik al thuis sinds maart vorig jaar. Het hardlopen heb ik sinds een maandje weer opgepakt wat prima is. Echter lijkt een bureaufiets toch wenselijk, zeg ik nu zonder ervaring.

Zijn hier Tweakers die een bureaufiets thuis hebben staan? Zo ja, hoe bevalt dat?
Gebruik je het dagelijks? Hoe lang fiets je dan? Je hebt meerdere varianten, voorkeur voor een variant?

Afbeeldingslocatie: https://www.worktrainer.nl/Files/2/24000/24864/ProductPhotos/MaxContent/541599569.png
Afbeeldingslocatie: https://www.worktrainer.nl/Files/2/24000/24864/ProductPhotos/MaxContent/1413551746.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ik heb zo'n fitnessbal (random plaatje van internet, geen idee welk merk) waar ik op zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:07
Tijdens black friday heb ik deze fiets besteld, en ik fiets er 3á4x per week op en dan tussen de 20 en 30km. In het begin moest ik even wennen aan het zadel, maar dat zit (haha!) nu wel goed.
De fiets heeft 8 'versnellingen' en ik gebruik merendeels van de tijd de 7e versnelling, dit staat bijna gelijk met de 6e versnelling van mijn fiets.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
ik vraag me altijd af waarom er nooit een dynamo op zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:53
99ruud99 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:22:
ik vraag me altijd af waarom er nooit een dynamo op zit :D
om de opbrengst van je zonnepanelen op te schroeven... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
CappieL schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:25:
[...]

om de opbrengst van je zonnepanelen op te schroeven... :+
ik hing een dynamo aan het hamsterrad, was even uitmeten tot ik het zo ver kreeg dat de dwerghamster wel nog kon rennen.

helaas wekt hij nu net wel / niet genoeg op voor een led lampje :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-07 15:31
99ruud99 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:28:
[...]

ik hing een dynamo aan het hamsterrad, was even uitmeten tot ik het zo ver kreeg dat de dwerghamster wel nog kon rennen.

helaas wekt hij nu net wel / niet genoeg op voor een led lampje :D
Gewoon wat meer krachtvoer geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:42
Remy!!!! schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:20:
Tijdens black friday heb ik deze fiets besteld, en ik fiets er 3á4x per week op en dan tussen de 20 en 30km. In het begin moest ik even wennen aan het zadel, maar dat zit (haha!) nu wel goed.
De fiets heeft 8 'versnellingen' en ik gebruik merendeels van de tijd de 7e versnelling, dit staat bijna gelijk met de 6e versnelling van mijn fiets.
Maar wat vind er je van dan? Ik kan ook 6 uur op een paal gaan zitten en dat melden, maar de meesten willen dan toch je ervaring weten en why the hell ik uberhaupt op dat ding ging zitten ;)

Bijv.
Had je klachten en ging je het daarom doen? Ben je nu dan klachten vrij?
Was je te dik? Ben je nu dan afgevallen daardoor?

[ Voor 8% gewijzigd door Furion2000 op 19-01-2021 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Furion2000 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:00:
[...]

Maar wat vind er je van dan? Ik kan ook 6 uur op een paal gaan zitten en dat melden, maar de meesten willen dan toch je ervaring weten en why the hell ik uberhaupt op dat ding ging zitten ;)

Bijv.
Maar wat vindt je ervan ?
Hij is er niet vanaf gevallen, of hij in gewicht is afgevallen :)
Van 6 uur paalzitten val je niet af in gewicht, wel kans dat je van de paal af valt. Maar vertel, waarom ga/ging je 6 uur op een paal zitten, en wat was je ervaring ?

@Wackmack Geen zgn bureaufiets. ik sport dagelijks en begin in de vroege ochtend met 40-60km fietsen.
(ja ook in het donker, maar dan een zelfde route op verhard pad) enige keer dat het niet kan, is dat ik in een hotel of bij vrienden de nacht heb doorgebracht.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furion2000
Hackus schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:11:
[...]

Van 6 uur paalzitten val je niet af in gewicht, wel kans dat je van de paal af valt. Maar vertel, waarom ga/ging je 6 uur op een paal zitten, en wat was je ervaring ?

@Wackmack Geen zgn bureaufiets. ik sport dagelijks en begin in de vroege ochtend met 40-60km fietsen.
(ja ook in het donker, maar dan een zelfde route op verhard pad) enige keer dat het niet kan, is dat ik in een hotel of bij vrienden de nacht heb doorgebracht.
Bedankt voor je ongevraagde grammaticale controle, je hebt gelijk, maar dit is niet de plek waar ik 2x over mijn reactie ga lezen om mijn dyslexie/luie fouten eruit te halen ;)

Succes met sporten een erg goede gewoonte heb je daar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Hackus schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:11:
[...]

Je reactie (17.11u) is na de laatste wijziging van de post van @Furion2000 (17.01u). Wijs je nou een andere tweaker op een schrijffout terwijl je zelf “vindt je” voorstelt 8)7 Het moet niet veel gekker worden. Ik zal je de overbodige spaties en komma’s en de ontbrekende hoofdletter vergeven.

@Wackmack Ik ben wel benieuwd naar de reacties. Ik heb wel wat collega’s gehad die dergelijke apparaten gebruikten. Die waren allen wel tevreden, maar bij hen had het gebruik wel een medische achtergrond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:07
Furion2000 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:00:
[...]

Bijv.
Goeie vraag!
Voor corona fietste ik 7km enkele reis naar m'n werk, en dat 4x per week. Hierdoor legde ik dus redelijk wat kilometers per week af en hoefde ik eigenlijk ook niet te sporten, want ik kreeg op die manier al genoeg lichaamsbeweging.

Fast forward naar corona, ik merkte na een tijdje dat m'n buikomvang wel redelijk toenam maar ik niet afviel. Dus ik naar mijn idee verloor ik spiermassa maar kreeg ik er gratis wat bourgondisch vet voor terug :+

Ik zat al een tijdje te denken om een hometrainer aan te schaffen, maar dan wou ik hem wel (bijna) continue tijdens het thuiswerken willen gebruiken. Dus toen ben ik een beetje wezen rondkijken naar de mogelijkheden en al snel kwam ik uit op een zit-sta bureau samen met een bureaufiets.

Ondertussen merk ik al wel dat m'n buikomvang iets minder is geworden en dat m'n beenspieren ook weer wat toenemen. Dus ik vermoed/hoop dat ik later dit jaar merendeels van m'n buikvet wel kwijt ben.

Ik zie net dat ik een ander model in mijn eerdere post heb gelinkt. Ik heb dit model, dus zonder 'desktop'.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
Remy!!!! schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:22:
[...]

Goeie vraag!
Voor corona fietste ik 7km enkele reis naar m'n werk, en dat 4x per week. Hierdoor legde ik dus redelijk wat kilometers per week af en hoefde ik eigenlijk ook niet te sporten, want ik kreeg op die manier al genoeg lichaamsbeweging.

Fast forward naar corona, ik merkte na een tijdje dat m'n buikomvang wel redelijk toenam maar ik niet afviel. Dus ik naar mijn idee verloor ik spiermassa maar kreeg ik er gratis wat bourgondisch vet voor terug :+

Ik zat al een tijdje te denken om een hometrainer aan te schaffen, maar dan wou ik hem wel (bijna) continue tijdens het thuiswerken willen gebruiken. Dus toen ben ik een beetje wezen rondkijken naar de mogelijkheden en al snel kwam ik uit op een zit-sta bureau samen met een bureaufiets.

Ondertussen merk ik al wel dat m'n buikomvang iets minder is geworden en dat m'n beenspieren ook weer wat toenemen. Dus ik vermoed/hoop dat ik later dit jaar merendeels van m'n buikvet wel kwijt ben.

Ik zie net dat ik een ander model in mijn eerdere post heb gelinkt. Ik heb dit model, dus zonder 'desktop'.
toon volledige bericht
Thanks! Ik blijf meelezen en benieuwd of er nog meer van dit soort ervaringen zijn, want ik ken wel iemand die met zo'n zelfde 'groeiprobleem' zit.
Pagina: 1