Nieuw Beeldscherm werk en privé. Quad-HD of HD?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:25
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar twee nieuwe beeldschermen die ik voornamelijk ga gebruiken voor werk gerelateerde werkzaamheden. Dit is voornamelijk het werken in Excel en Word. Af en toe ga ik wel een spel spelen op de beeldschermen, maar hier worden ze niet voornamelijk voor gebruikt.
Qua grootte zit ik te denken aan 24 tot 25 inch.

Wat is je budget?
Ongeveer €700 totaal.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf zit ik te denken aan: Dell 2520D of Dell 2421HE

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenDell UltraSharp U2421HE Zilver, Zwart€ 255,70€ 255,70
1MonitorenDell UltraSharp U2520D Zwart€ 339,90€ 339,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 595,60

Het verschil tussen de bovenstaande beeldschermen
Dell 2520D
25" inch
2560x1440 (Quad HD)
117dpi
USB 3.0 Type C; 90W

Dell 2521HE
23,8" inch
1920x1080 (Full HD)
93dpi
USB 3.0 Type C; 65W
Netwerk (RJ-45)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik begin per 1 februari met mijn eerste baan :), waarbij ik een laptop krijg. Ik ga er vanuit dat hier een Thunderbolt aansluiting op zit, zodat ik de monitoren via daisy chain met elkaar kan verbinden en de USB-C dan aan de laptop aan kan sluiten voor het thuiswerken.

Daarnaast heb ik nog een computer staan, die al wat aan de oude kant is. Hij voldoet nog prima voor dagelijks gebruik, maar voor zware taken is hij minder geschikt. Af en toe wordt hij nog gebruikt om een spel op te doen, maar voornamelijk wordt hij nu gebruikt voor mijn studie. Mijn bedoeling is om de twee nieuwe beeldschermen via HDMI te verbinden met de PC. De PC bestaat uit:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7 3770K Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenAsus Intel H77 P8H77-V LE€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Define R4 Pearl Black€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internKingston HyperX KHX24C11T2K2/8X€ 0,-€ 0,-
1Optische drivesSony Optiarc AD-7261S Zwart€ 0,-€ 0,-
1VoedingenThermaltake Toughpower Grand 850W€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 830 series SSD 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Vragen
Mijn computer is al wat ouder, en kan geen Quad-HD (gokje). Als ik de Dell 2520D koop, wat Quad-HD is, kan ik dan het scherm terug schalen naar HD zodat mijn pc dit wel aan kan?
Ik ben namelijk nog niet van plan op korte termijn om een nieuwe pc te kopen, aangezien de componenten nu zo verschrikkelijk duur zijn. Echter, ik wil wel een beeldscherm kopen voor een langere periode, en misschien krijg ik wel spijt als ik nu nog een HD scherm koop.

Wat is wijsheid hierin?
Kan mijn PC verbonden worden (via 2x HDMI) met de beeldschermen, en lukt het terug schalen naar 1920*1080 zodat mijn PC dit gewoon aan kan? Of kan ik beter voor een HD scherm gaan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-06 09:29
larsiey schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:54:
Ik zoek een?
Dit is voornamelijk het werken in Excel en Word.
Vragen
Mijn computer is al wat ouder, en kan geen Quad-HD (gokje). Als ik de Dell 2520D koop, wat Quad-HD is, kan ik dan het scherm terug schalen naar HD zodat mijn pc dit wel aan kan?
Voor Excel: ga vooral QHD - groter is echt beter. Mijn werklaptop met geïntegreerde (basic, nongaming) grafische kaart doet QHD overigens zonder issues. Terugschalen kan altijd maar kost je scherpte, dat is prima als je een film kijkt maar onprettig in Excel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou echt niet voor 1920x1080 meer gaan, die resolutie is gewoon te beperkt. Die resolutie draaien op je videokaart gaat zonder problemen, zeker als je alleen desktop werk doet, dan is die videokaart zelfs nog wel redelijke overkill. Het enige dat boeit is dat je enkele tientallen MBs aan videogeheugen hebt, met een kaart met 1GB erop is dat meer dan zat.

Terugschalen zou ik niet doen, zeker niet als je niet 1:1 kan pixelmappen, dat wordt gewoon onscherp. Je zou ipv 2560x1440 wel naar 1280x720 kunnen gaan, omdat je dan 1 pixel naar exact 4 pixels mapt. Dat zal waarschijnlijk scherper zijn dan 1920x1080 draaien op een scherm dat 2560x1440 doet. Maar dat is een non-issue, omdat je gewoon lekker native kan draiaen op dat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Sowieso voor 4K gaan, kan je eventueel terugschalen naar 1080p als je pc het niet trekt. En als je je pc upgrade heb je die 4K wel, monitoren gaan lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:08
Je schrijft dat je een nieuwe baan hebt, neem aan dat je ook veel zal thuiswerken, geven zij je niet ook een scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
@euchromatic @TERW_DAN

Thanks voor de input en het delen van jullie inzichten!
Ik denk dan dat het inderdaad gewoon de QHD wordt. :)
Erapaz schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:17:
Sowieso voor 4K gaan, kan je eventueel terugschalen naar 1080p als je pc het niet trekt. En als je je pc upgrade heb je die 4K wel, monitoren gaan lang mee.
4k wordt bij te prijzig voor een Dell monitor. Dan ben ik het dubbele van mijn budget kwijt. Daarnaast worden de schermen dan 27+ inch, wat ik juist te breed vind voor twee stuks.
FoxLenny schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:20:
Je schrijft dat je een nieuwe baan hebt, neem aan dat je ook veel zal thuiswerken, geven zij je niet ook een scherm?
Vast wel. Maar ik heb liever 2x dezelfde monitor. En als straks thuiswerken niet meer de norm is, moet ik waarschijnlijk het werk beeldscherm weer inleveren. En daarnaast is het mogelijk met de genoemde Dell monitoren om te daisy chainen, wat is wel een toegevoegde waarde vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:54
Die HD 6850 zou nog 2560x1600 moeten ondersteunen, dus Quad HD (2560x1440) is geen probleem. De HDMI en Displayport aansluitingen op je videokaart zouden dit moeten kunnen, de DVI poort ook als dat een Duallink poort is, maar dat hebben moderne monitoren toch niet.

Je moet dan wel niet willen gamen, maar dat ging je op FHD ook niet echt meer kunnen.

Dus neem gerust de pricewatch: Dell UltraSharp U2520D Zwart, voor werken echt veel aangenamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
Ik zou ook twee 4k-schermen overwegen. Ik heb zelf al een aantal jaar een 27-inch 4K scherm op 150% scaling staan, en dat is echt een genot om mee te werken. Je krijgt het retina-effect dat individuele pixels niet meer zichtbaar zijn, wat een veel rustiger beeld geeft. Ook exponenten (en sub- en superscript) blijven veel scherper.

Alles van Microsoft schaalt ondertussen super goed, zowel Windows als de Office applicaties, en praktisch alle veelgebruikte software ook. In Excel kan je, als het nodig is, ook nog eens uitzoomen tot zo'n 60%, waarbij alle tekst ragscherp en leesbaar blijft.

Met 4k op 150% scaling heb je precies dezelfde hoeveelheid werkruimte als met 2560x1440 op 100%, maar alles is dus veel en veel scherper.

Ik heb zelf de LG 27UD58-B, die is al wat ouder en niet meer verkrijgbaar. De opvolger is de LG 27UL500-W, en dat is veruit de beste keuze als je kiest voor een monitorarm die je aan je muur of bureau bevestigd. Wil je een goede meegeleverde voet, dan is de LG 27UL550-W degene die je moet hebben.

Ik heb mijn monitor aan een Arctic W1-3D monitor arm hangen, in de categorie muurbeugels is een heleboel meer te verkrijgen, zowel voor aan je bureau als aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:27
Enige reden waarom je nog voor 1920x1080 zou kiezen is wanneer je voornamelijk zou willen gamen. Gamen op 1920x1080 geeft namelijk flink wat extra FPS vergeleken met 2560x1440. Maar aangezien beide schermen slechts een refreshrate van 60Hz hebben maakt dat in dit geval ook niet uit.

Lekker voor de 2560x1440 gaan.

Chookity-pok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-06 23:03
Waarom niet in plaats van twee losse monitoren gaan voor een 21:9 scherm? Mooiste is dan nog om er een te nemen met ingebouwde KVM switch zodat je makkelijk kan wisselen tussen je laptop en vaste PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:12

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Je gaat uit van Thunderbolt aansluiting, hoe zeker ben je hier van? Wellicht heb je een dockingstation nodig om van meerdere schermen gebruik te maken.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:04
Ik heb hier twee weken geleden mijn werkplek opnieuw ingericht en ben voor 2x pricewatch: Dell UltraSharp U2520D Zwart gegaan en ben daar zeer tevreden over. Op het werk heb ik 2x FullHD, maar ik vind een QHD op 125% gewoon veel scherper.

Als je gaat werken met een dock, dan moet je je wel realiseren dat je met 2x QHD de volgende opties hebt:
  1. Met TB3 aansluiting kan je de beide monitoren aansluiten via een Thunderbolt dock. Helaas hebben lang nog niet alle laptops een TB3 aansluiting, dus vraag dat na!
  2. Met enkel USB-3 kan je 2x QHD aansluiten, maar enkel met een USB-3 dock die werkt met DisplayLink. Voor regulier werk gaat dat helemaal prima, maar ik hoor veel issues m.b.t. gaming.
  3. Je kan met een USB-3 één monitor aansluiten op je dock en de andere dan rechtstreeks op je laptop via HDMI. Dan heb je wel last van meer kabels natuurlijk.
Nog wat andere tips als je toch je bureau moet inrichten:
  • Koop een Logitech Z407 zodat je voor relatief weinig geld ook goed geluid hebt. Ik heb onder beide monitoren één box zitten en dat klinkt prima (beter dan een Sonos speaker die 2x zoveel kost). Omdat de speakers rechtstreeks op de monitor is aangesloten heb je ook geen gedoe met paring. Je kan ze overigens ook al BT speaker-set gebruiken als je die wilt aansturen via je mobiel.
  • Koop een muis/toetsenbord met een unifying receiver en druk de dongle in je monitor. Dat werkt veel fijner dan een BT-combo, omdat je nooit hoeft te pairen als je een keer een andere laptop aan je dock plugt.
  • De Logi C270 webcam (die zijn weer verkrijgbaar voor fatsoenlijke prijzen) is een stuk prettiger voor je collega's dan een laptop die onder een verkeerde hoek staat. De microfoon is ook nog eens heel redelijk.
  • Neem een zit/sta bureau. Kost wat, maar in de praktijk heel erg fijn. Ik heb de WorkTrainer S670 en die bevalt super. Heel stabiel en erg goede service (had iets verkeerd besteld en zonder gedoe geregeld).
Foto van mijn opstelling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DihRkyYZ584aKO0RVjoNh9-ujhc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XrAEOZoq0obehRHA68XVCm7c.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door BugBoy op 19-01-2021 14:55 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
bartvl schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:41:
Je gaat uit van Thunderbolt aansluiting, hoe zeker ben je hier van? Wellicht heb je een dockingstation nodig om van meerdere schermen gebruik te maken.
Dat is inderdaad nog even afwachten, aangezien ik in februari pas begin en ik dus niet eerder over die informatie beschik. Echter, in de branche waar ik in ga werken is het gebruikelijk om te beschikken over duurdere zakelijke laptops. Hier zit het dan vaak wel op.
En als het er niet op zit, dan moet ik inderdaad even kijken naar andere mogelijkheden. :)
Christiaan676 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:37:
Waarom niet in plaats van twee losse monitoren gaan voor een 21:9 scherm? Mooiste is dan nog om er een te nemen met ingebouwde KVM switch zodat je makkelijk kan wisselen tussen je laptop en vaste PC.
Daar heb ik mij ook al even in verdiept. Zelf denk ik dat 21:9 te breed is voor mij. Als je daar bijvoorbeeld één window in open hebt staan, is het direct super breed, wat ik denk ik vervelend ga vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
BugBoy schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:54:
Ik heb hier twee weken geleden mijn werkplek opnieuw ingericht en ben voor 2x pricewatch: Dell UltraSharp U2520D Zwart gegaan en ben daar zeer tevreden over. Op het werk heb ik 2x FullHD, maar ik vind een QHD op 125% gewoon veel scherper.

Als je gaat werken met een dock, dan moet je je wel realiseren dat je met 2x QHD de volgende opties hebt:
  1. Met TB3 aansluiting kan je de beide monitoren aansluiten via een Thunderbolt dock. Helaas hebben lang nog niet alle laptops een TB3 aansluiting, dus vraag dat na!
  2. Met enkel USB-3 kan je 2x QHD aansluiten, maar enkel met een USB-3 dock die werkt met DisplayLink. Voor regulier werk gaat dat helemaal prima, maar ik hoor veel issues m.b.t. gaming.
  3. Je kan met een USB-3 één monitor aansluiten op je dock en de andere dan rechtstreeks op je laptop via HDMI. Dan heb je wel last van meer kabels natuurlijk.
Nog wat andere tips als je toch je bureau moet inrichten:
  • Koop een Logitech Z407 zodat je voor relatief weinig geld ook goed geluid hebt. Ik heb onder beide monitoren één box zitten en dat klinkt prima (beter dan een Sonos speaker die 2x zoveel kost). Omdat de speakers rechtstreeks op de monitor is aangesloten heb je ook geen gedoe met paring. Je kan ze overigens ook al BT speaker-set gebruiken als je die wilt aansturen via je mobiel.
  • Koop een muis/toetsenbord met een unifying receiver en druk de dongle in je monitor. Dat werkt veel fijner dan een BT-combo, omdat je nooit hoeft te pairen als je een keer een andere laptop aan je dock plugt.
  • De Logi C270 webcam (die zijn weer verkrijgbaar voor fatsoenlijke prijzen) is een stuk prettiger voor je collega's dan een laptop die onder een verkeerde hoek staat. De microfoon is ook nog eens heel redelijk.
  • Neem een zit/sta bureau. Kost wat, maar in de praktijk heel erg fijn. Ik heb de WorkTrainer S670 en die bevalt super. Heel stabiel en erg goede service (had iets verkeerd besteld en zonder gedoe geregeld).
Foto van mijn opstelling:
[Afbeelding]
Allereerst bedankt voor je uitgebreid antwoord, en de overige tips! :)
De beeldschermen zien er op de foto goed uit. Is de grootte ook goed, of had je liever een groter scherm gehad?

Ik wacht inderdaad nog even met het aanschaffen van de monitoren totdat ik mijn laptop werkelijk heb ontvangen en weet wat er mee mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-06 23:03
larsiey schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:58:
Daar heb ik mij ook al even in verdiept. Zelf denk ik dat 21:9 te breed is voor mij. Als je daar bijvoorbeeld één window in open hebt staan, is het direct super breed, wat ik denk ik vervelend ga vinden.
Als dat het enige is, kijk dan is naar de FancyZones utility van de Windows 10 PowerTools. Deze maakt het mogelijk om je scherm in te delen in zones waarin je applicaties kan snappen. Grote nadeel van twee losse monitoren als altijd dat je of een zwarte rand voor je hebt. Of dat een monitor links of rechts naast de hoofd monitor staat waardoor je telkens je hoofd moet draaien.

Iets als: pricewatch: Dell P3421W Zilver, Zwart lijkt mij ook een mooie monitor voor thuis werken.

Het gelinkte scherm pricewatch: Dell UltraSharp U2421HE Zilver, Zwart maakt gebruik van DisplayPort alt modes en dus niet van TB3 of USB (DisplayLink). En beschikt over een DisplayPort uitgang zodat je twee schermen kan door lussen. Daar door is het mogelijk om in 1 keer twee monitoren aan te sluiten op een laptop.

[ Voor 45% gewijzigd door Christiaan676 op 19-01-2021 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
larsiey schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:09:
De beeldschermen zien er op de foto goed uit. Is de grootte ook goed, of had je liever een groter scherm gehad?
Nee, ik wil zeker niet groter dan dit. Dan zijn de randen van het scherm te ver weg. Ik heb nog even gedacht om 2x 27" 4K schermen te nemen, maar ik ben blij dat ik het hierbij heb gehouden. Voor mijn werk en ogen is 4K overbodig en dan wordt het nog lastiger om aan te sturen met docks.
Christiaan676 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:11:
Als dat het enige is, kijk dan is naar de FancyZones utility van de Windows 10 PowerTools. Deze maakt het mogelijk om je scherm in te delen in zones waarin je applicaties kan snappen. Grote nadeel van twee losse monitoren als altijd dat je of een zwarte rand voor je hebt. Of dat een monitor links of rechts naast de hoofd monitor staat waardoor je telkens je hoofd moet draaien.
Bij mijn opstelling heb ik een totale rand van 1.5cm, maar dat is totaal niet storend voor gewoon office werk. Wil je Excel sheets over twee monitoren heen trekken of game je veel, dan kan ik me voorstellen dat één scherm fijner is. Het voordeel (voor mij) is dat ik de rechter ook op een ander device kan aansluiten en zo met een Windows PC en MacBook Pro tegelijk werken. Vooral i.c.m. Logitech Flow is dat perfect.
Het gelinkte scherm pricewatch: Dell UltraSharp U2421HE Zilver, Zwart maakt gebruik van DisplayPort alt modes en dus niet van TB3 of USB (DisplayLink). En beschikt over een DisplayPort uitgang zodat je twee schermen kan door lussen. Daar door is het mogelijk om in 1 keer twee monitoren aan te sluiten op een laptop.
Als je veel thuiswerkt zou ik altijd een dock kopen. Twee schermen op één poort heb je een laptop voor nodig die Display alt-mode ondersteund. Dat is lang niet standaard aanwezig. Overigens kan de 25" QHD monitor die TS overweegt dit ook.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
pricewatch: Edifier R1280T Wit klinkt volgens mij veel beter voor hetzelfde bedrag..
BugBoy schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:29:
Als je veel thuiswerkt zou ik altijd een dock kopen,
Waarom?
BugBoy schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:29:
Het voordeel (voor mij) is dat ik de rechter ook op een ander device kan aansluiten en zo met een Windows PC en MacBook Pro tegelijk werken. Vooral i.c.m. Logitech Flow is dat perfect.
Met sommige super-wides en ultra-wides kan dat ook. Voor office werk is twee losse schermen meestal wel voordeliger, maar wel lastiger aan te sturen.
Voor development is verticale ruimte toch wel fijn, ik kies dan voor minimaal 27" 1440p.

[ Voor 47% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-01-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Die vind ik teveel ruimte innemen op het bureau. Daarbij kan je geen telefoon koppelen via BT (laptop van mijn vrouw kan/mag geen Spotify op) en heeft geen handige dial voor volumeregeling. Ik vind voor mijn gebruik de Z407 ideaal. Voor dat geld zal er best beter geluid te koop zijn, maar mij sprak de volledige featureset aan van de Z407.
Waarom?
Omdat je dan ook meteen een vaste kabel hebt voor je netwerk en ik dan ook 2 monitoren kan aansluiten zonder extra kabels naar mijn laptop. Daarbij vraagt mij laptop meer vermogen dan de meeste monitoren kunnen leveren (>90W). Ook kan ik nu gewoon mijn MBP aan dezelfde kabel hangen en die doet het ook meteen.
Met sommige super-wides en ultra-wides kan dat ook. Voor office werk is twee losse schermen meestal wel voordeliger, maar wel lastiger aan te sturen.
Met een goed dock los je dat probleem dus op en ik vind prijs ondergeschikt aan gemak voor iets dat ik zakelijks gebruik. Ik vind 2xQHD ook fijner dan 1x ultrawide.
Voor development is verticale ruimte toch wel fijn, ik kies dan voor minimaal 27" 1440p.
Mijn monitor kan draaien (doe ik nooit) en met QHD heb je ook 1440p, maar dat doe ik weer teniet door het op 125% te zetten. Gewoon geen commentaar gebruiken, geen lege regels en er past weer net zoveel op. ;) Maar ben het met je eens dat ik liever een 16:10 scherm zou hebben. Helaas zijn die niet meer echt leverbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
BugBoy schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:04:
Die vind ik teveel ruimte innemen op het bureau. Daarbij kan je geen telefoon koppelen via BT (laptop van mijn vrouw kan/mag geen Spotify op) en heeft geen handige dial voor volumeregeling.
Er is een model met BT: pricewatch: Edifier R1280DB Black
Volumeregeling zit er ook op.
Omdat je dan ook meteen een vaste kabel hebt voor je netwerk en ik dan ook 2 monitoren kan aansluiten zonder extra kabels naar mijn laptop. Daarbij vraagt mij laptop meer vermogen dan de meeste monitoren kunnen leveren (>90W). Ook kan ik nu gewoon mijn MBP aan dezelfde kabel hangen en die doet het ook meteen.
Dat is een stuk specifieker dan "iedereen die veel thuiswerkt". ;)
BugBoy schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:04:
Met een goed dock los je dat probleem dus op en ik vind prijs ondergeschikt aan gemak voor iets dat ik zakelijks gebruik. Ik vind 2xQHD ook fijner dan 1x ultrawide.
Vanwege de fysieke scheiding?
Mijn monitor kan draaien (doe ik nooit) en met QHD heb je ook 1440p, maar dat doe ik weer teniet door het op 125% te zetten. Gewoon geen commentaar gebruiken, geen lege regels en er past weer net zoveel op. ;) Maar ben het met je eens dat ik liever een 16:10 scherm zou hebben. Helaas zijn die niet meer echt leverbaar...
1440p en 2160p hebben voldoende verticale pixels, het voordeel van 16:10 is er eigenlijk niet meer.

[ Voor 30% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-01-2021 16:48 ]

Pagina: 1