Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke Spits
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-01-2021
Het moederbord in mijn zelfbouw PC begint kuren te krijgen. Dit is ook niet zo vreemd aangezien hij nu ruim 11 jaar oud is. Omdat de PC specifiek is geconfigureerd, wil ik graag een vervangend moederbord installeren zonder extra kosten voor CPU of geheugen.

Vraag 1: heeft iemand nog een (redelijk) nieuwe Asus P55M Pro moederbord liggen die ik voor een klein bedrag kan overnemen?

Vraag 2: als er geen vervangende Asus P55M Pro moederbord meer beschikbaar is, welk moederbord zou ik dan kunnen gaan proberen te kopen zonder dat ik een nieuwe CPU en geheugen hoef aan te schaffen?

groeten,

Bouke

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 08:12
1. Plaats ff een gevraagd advertentie op V&A.. daar is het voor
2. Zoeken op v&a of marktplaats naar een mobo met socket 1156, zou op de specs van een eventuele kandidaat moeten kunnen vinden of je cpu en ram ondersteund worden. Volgens mij geldt dit voor alle p55 chipsets

Overigens geef ik je weinig kans dat je een relatief nieuwe gaat vinden, beetje nette tweedehands moet met wat moeite en geduld te vinden zijn. Zou er alleen niet teveel geld aan uitgeven.. voor een paar honderd euro heb je een nieuwe voeding, cpu en ram wat beter presteert, hoeft niet eens gek duur te zijn

Hoe ben je er trouwens achter gekomen dat je mobo kapot is? En niet bijvoorbeeld je voeding of een ander onderdeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik acht de kans dat je een P55 bord (of überhaupt een s1156 bordje) gaat vinden op het moment nog heel klein. Er is een overschot aan CPU's voor die chipset, dus het aanbod is heel schaars, en als je het al vindt dan mag je de hoofdprijs aftikken.
Je kunt beter kijken naar een nieuw moederbord met CPU dat samenwerkt met je geheugen, dat is bij mij al eerder goedkoper gebleven dat een vervangend moederbord te vinden voor dit platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op Gathering of Tweakers :)

Een flink aantal tips van hoe het hier werkt vind je hier:
Het algemeen beleid

Daar staat onder andere:
Andere zaken die we ook duidelijk niet op prijs stellen

[...]

"Waar vind/koop/huur/enzovoorts ik ...?"-vragen. Tweakers.net Vraag en Aanbod, de Pricewatch, De Gouden Gids en andere sites zijn daarvoor bedoeld.
Dat hoort dus in https://tweakers.net/aanbod , niet in een forumtopic.

Verder is de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voordat je een topic opent. Zoek uit wat voor socket op dat bord zit, zoek uit welke chipset. Ga dan zelf kijken naar andere borden ermee. Dan zou je inderdaad constateren wat TERW_DAN al zegt. Als je dan gerichte vragen hebt kun je ze rusit stellen, maar pas nadat je zelf gedaan hebt wat je kunt. Geef dan aan waar je al gezocht hebt, wat je vond en waar je vastloopt. Dan kunnen wij je ook gericht helpen.

Aangezien dat allemaal niet gebeurd is hier sluit ik dit topic.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.