Vervanger voor Mede8er MED800X3D

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 20:37
Op dit moment hebben wij een Mede8er MED800X3D.
Gebruiken hem nu 7-8 jaar.
Spelen video's af vanaf de NAS of vanaf de interne HDD gaat goed.
Echter het afsplen van 4K video's gaat helemaal niet.
Opnames van de drone beelden lukt niet, loopt steeds vast.

Setup: Alle bestanden staan op een Synology
Budget: geen limiet
Opties: Nvidia Shield bijvoorbeeld, beter mag altijd.

Hebben jullie suggesties/adviezen?

[ Voor 56% gewijzigd door Jieve op 19-01-2021 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Jieve Dit topic betreft aankoopadvies; het is dus verplaatst naar CEA. Je kunt daar vele soortgelijk topics vinden om inspiratie op te doen. Met die inspiratie graag je openingspost nog wat uitbreiden want die is in de huidige vorm niet compleet. Met name het budget en welke modellen je al gevonden hebt, zijn handig om te vermelden om een goed topic te krijgen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:26
Ik gebruik zelf met volle tevredenheid een Apple TV 4K met Infuse. Naast afspelen vanaf de NAS heb je nog veel mogelijkheden meteen.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Ik gebruik al jaren een dune hd (DUNE HD PRO 4K)
Zal eens testen of hij drone beelden kan afspelen, 2160p wil wel

Jsunnyreports

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 427499

Nvidia shield for sure, Maar met welke software ga je deze bestanden afspelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-07 17:12
Anoniem: 427499 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:20:
Nvidia Shield in combinatie met Kodi inderdaad. Geen problemen met 4k afspelen én je hebt er een prachtig platform bij. Beste aanschaf voor mij geweest na enkele andere spelers in het verleden.

Ook ik stream alles via m'n (QNAP) NAS via mijn gbit thuisnetwerk.

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Cass Casey schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:15:
Ik gebruik zelf met volle tevredenheid een Apple TV 4K met Infuse. Naast afspelen vanaf de NAS heb je nog veel mogelijkheden meteen.
Wij hebben ook ee Apple TV, ik ga eens infuse proberen.
thalantis schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:18:
Ik gebruik al jaren een dune hd (DUNE HD PRO 4K)
Zal eens testen of hij drone beelden kan afspelen, 2160p wil wel
Dank! Hoor graag van je.
Anoniem: 427499 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:20:
Dat is een goeie, op de Mede8er gaan wij naar de map op de NAS en speelt die automatisch af als we iets aanklikken, maar ik weet dus niet welke software. Maar welke software zou je aanraden hiervoor?
cyclofosfamide schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:24:
[...]

Nvidia Shield in combinatie met Kodi inderdaad. Geen problemen met 4k afspelen én je hebt er een prachtig platform bij. Beste aanschaf voor mij geweest na enkele andere spelers in het verleden.

Ook ik stream alles via m'n (QNAP) NAS via mijn gbit thuisnetwerk.
Kodi haal je uit de Google Playstore? Moet je dan steeds alles openen via Kodi? Of kan je gewoon naar de mappen navigeren en dan afspelen en pakt die automatisch Kodi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclofosfamide
Jieve schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:44:
[...]
Kodi haal je uit de Google Playstore? Moet je dan steeds alles openen via Kodi? Of kan je gewoon naar de mappen navigeren en dan afspelen en pakt die automatisch Kodi?
Je 'Home-screen' van Nvidia Shield is de standaard Android TV. Vanuit de Playstore heb je inderdaad Kodi dan geïnstalleerd. Mijn Nvidia Shield staat 24/7 standby, dus als ik op m'n TV switch naar HDMI-ingang waarop Nvidia Shield aangesloten is, kom ik direct in Kodi. Maar ook apps als Ziggo Go (ik woon in Ziggo gebied) zijn ideaal op de Nvidia Shield. Uiteraard CEC, dus te bedienen met je afstandsbediening van de TV.

In Kodi zelf kun je kiezen wat je wil: navigeren per mappen-structuur, of alles laten scannen van je NAS. Net wat je gewend bent (ik ben ook van de mappen-structuur).

[ Voor 10% gewijzigd door cyclofosfamide op 19-01-2021 12:00 ]

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:00
Jieve schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:44:
Dat is een goeie, op de Mede8er gaan wij naar de map op de NAS en speelt die automatisch af als we iets aanklikken, maar ik weet dus niet welke software. Maar welke software zou je aanraden hiervoor?
Kun je daar niet gewoon Plex voor gebruiken?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
cyclofosfamide schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:56:
[...]

Je 'Home-screen' van Nvidia Shield is de standaard Android TV. Vanuit de Playstore heb je inderdaad Kodi dan geïnstalleerd. Mijn Nvidia Shield staat 24/7 standby, dus als ik op m'n TV switch naar HDMI-ingang waarop Nvidia Shield aangesloten is, kom ik direct in Kodi. Maar ook apps als Ziggo Go (ik woon in Ziggo gebied) zijn ideaal op de Nvidia Shield. Uiteraard CEC, dus te bedienen met je afstandsbediening van de TV.

In Kodi zelf kun je kiezen wat je wil: navigeren per mappen-structuur, of alles laten scannen van je NAS. Net wat je gewend bent (ik ben ook van de mappen-structuur).
Oh dat klinkt wel goed.
Nog bepaalde shields aan te raden? Ik zag er 1 met 500GB intern opslag denk ik? Maar ook 1 met 16GB, intern geheugen? Prijs maakt niet uit :)
Hulleman schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Kun je daar niet gewoon Plex voor gebruiken?
Plex op de Mede8ter installeren, ik weet niet of dat kan, maar zou dat het issue verhelpen dat er geen 4K etc afgespeeld kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:00
Jieve schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:21:
Plex op de Mede8ter installeren, ik weet niet of dat kan, maar zou dat het issue verhelpen dat er geen 4K etc afgespeeld kan worden?
Ik bedoel meer Plex gebruiken op een Shield. Beetje onduidelijk, excuus.
Dat 4K niet lekker werkt ligt aan je huidige mede8er.

Qua interne opslag is ff de vraag wat je met je shield voor ogen hebt. Dus een streamer of meer als speler met interne opslag. Middels plex dient je NAS als server en je Shield als host. Dan heb je aan 16gb meer dan zat. Als je eea bedraad op je netwerk hebt zitten kun je de zwaarste bestanden naar je Shield streamen. Gbit LAN is dan wel een must

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jieve
Hulleman schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:40:
[...]

Ik bedoel meer Plex gebruiken op een Shield. Beetje onduidelijk, excuus.
Dat 4K niet lekker werkt ligt aan je huidige mede8er.

Qua interne opslag is ff de vraag wat je met je shield voor ogen hebt. Dus een streamer of meer als speler met interne opslag. Middels plex dient je NAS als server en je Shield als host. Dan heb je aan 16gb meer dan zat. Als je eea bedraad op je netwerk hebt zitten kun je de zwaarste bestanden naar je Shield streamen. Gbit LAN is dan wel een must
Op die manier.
Er ligt Gbit LAN, dus dat scheelt.
NAS gaat inderdaad als Server dienen, dus dan heb je niet veel intern opslag nodig op de Shield.

Ik ga hiermee aan de slag, kijken hoe ver ik kom! :) Thanks! d:)b _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Hier ook een tevreden Shield gebruiker. De meest actuele modellen zijn de 8GB “tube” en de 16GB Pro uit eind 2019. De software ondersteuning vanuit Nvidia is vooralsnog erg goed dus qua updates zit je helemaal prima daar.

Je kan eventueel doorgaan met old-school naar bepaalde mappen navigeren. Maar een mooie front-end met Plex of Kodi heeft toch wel meer in mijn ogen. Het is maar net wat wat je voorkeur heeft.

Budget maakte niets uit. Gewoon deze halen dan: pricewatch: Nvidia Shield TV Pro 16GB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclofosfamide
Je vragen lijken hierboven allemaal beantwoord; ga inderdaad voor de laatste Nvidia Shield Pro is ook mijn advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jieve
S1NN3D schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:49:
Hier ook een tevreden Shield gebruiker. De meest actuele modellen zijn de 8GB “tube” en de 16GB Pro uit eind 2019. De software ondersteuning vanuit Nvidia is vooralsnog erg goed dus qua updates zit je helemaal prima daar.

Je kan eventueel doorgaan met old-school naar bepaalde mappen navigeren. Maar een mooie front-end met Plex of Kodi heeft toch wel meer in mijn ogen. Het is maar net wat wat je voorkeur heeft.

Budget maakte niets uit. Gewoon deze halen dan: pricewatch: Nvidia Shield TV Pro 16GB.
Thanks, ik ga deze bestellen! :)
cyclofosfamide schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:57:
Je vragen lijken hierboven allemaal beantwoord; ga inderdaad voor de laatste Nvidia Shield Pro is ook mijn advies.
Thankyou!
Pagina: 1