Beoordeling betrouwbaarheid verkoper

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AsCreed
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-01-2021
Hallo allemaal,

Ik heb een aanbod gevonden van een product op Tweakers welke mij aantrekkelijk lijkt en welke ik wil aanschaffen. Ik vraag mij alleen af hoe ik kan beoordelen of de verkoper wel betrouwbaar is, want het gaat om een product van bijna 2k.

Ik heb gezien dat de verkoper regelmatig producten verkoopt via Tweakers en dat kopers ook positieve beoordelingen plaatsen over de verkoper. Is dit voldoende om de conclusie te trekken dat het om een betrouwbare verkoper gaat?

Wat ik verdacht vind, is dat er meer dan 100 beoordelingen zijn geschreven over de verkoper en allemaal met 5 sterren. Ik vraag me dan af of verkopers zomaar beoordelingen kunnen verwijderen? Wellicht dat negatieve beoordelingen verwijderd zijn en hierdoor alleen positieve beoordelingen zichtbaar zijn?

Zijn er andere manieren om met redelijke mate van zekerheid vast te kunnen stellen dat het om een betrouwbare verkoper gaat?

Gr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan de profielen van de kopers op hun beurt nakijken. Kijken hoeveel karma ze hebben, etc., of ze al lang op Tweakers actief zijn, zelf veel beoordelingen hebben (ook als verkoper bv.), ...

Het blijft een gok, en de uitspraak 'als het te mooi is om waar te zijn dan is dat ook zo' blijft gelden. Voor 2k zou ik toch eerder naar een winkel stappen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:39
AsCreed schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:49:
Hallo allemaal,

Ik heb een aanbod gevonden van een product op Tweakers welke mij aantrekkelijk lijkt en welke ik wil aanschaffen. Ik vraag mij alleen af hoe ik kan beoordelen of de verkoper wel betrouwbaar is, want het gaat om een product van bijna 2k.

Ik heb gezien dat de verkoper regelmatig producten verkoopt via Tweakers en dat kopers ook positieve beoordelingen plaatsen over de verkoper. Is dit voldoende om de conclusie te trekken dat het om een betrouwbare verkoper gaat?

Wat ik verdacht vind, is dat er meer dan 100 beoordelingen zijn geschreven over de verkoper en allemaal met 5 sterren. Ik vraag me dan af of verkopers zomaar beoordelingen kunnen verwijderen? Wellicht dat negatieve beoordelingen verwijderd zijn en hierdoor alleen positieve beoordelingen zichtbaar zijn?

Zijn er andere manieren om met redelijke mate van zekerheid vast te kunnen stellen dat het om een betrouwbare verkoper gaat?

Gr.
Verkopers kunnen niet zomaar negatieve reviews verwijderen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zult eerder andersom een probleem hebben als nieuwe user. Een product van €2k zal men niet snel aan nieuwe users verkopen die zelf geen betrouwbare status hebben opgebouwd.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AsCreed
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-01-2021
@gambieter Dit is een account die ik specifiek heb aangemaakt voor deze post. Ik heb hiernaast nog mijn ''primaire'' account.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De forumregels overtreden is een vreemde manier om je betrouwbaarheid te tonen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Maak een afspraak en rij die kant op, zelfs in de coronatijd. Dat is de enige manier waarop je zeker bent en daarbij geen risico loopt met de post :) .

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:44
Maakt niet uit hoe veel goede reviews de verkoper heeft, je wil toch niet echt iets van 2K gaan kopen zonder er naar toe te gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:53
Bij twijfel niet inhalen. Als je nu twijfelt over de betrouwbaarheid van verkoper om te kopen via het VA kanaal van Tweakers, dan moet je dit niet doen.
Ik zou zelfs bij een gangbare en bekendstaande webwinkel eerst een poos de kat uit de boom kijken, voordat ik daar online iets van 2k ga bestellen.
Sterker, ik heb nog nooit een dergelijk bedrag uitgegeven voor een online aankoop. Dan maar liever lokaal (voor een hoger bedrag) kopen of een lange reis maken om het op te halen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Simpel. Ga het ophalen. Dan kan je het product inspecteren en heb je zekerheid.
Daarnaast is het aanmaken van clone accounts niet toegestaan, deze worden bij deze gesloten.

[ Voor 37% gewijzigd door Microkid op 19-01-2021 06:42 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Het blijft natuurlijk altijd een gok... Het is hier gelukkig geen Marktplaats, maar uit het verleden blijkt het dat sommige gebruikers een zeer slecht wachtwoord gebruiken voor Tweakers. Er is een tijdje terug een golf van oplichtingen met goed aangeschreven accounts geweest, omdat oplichters de accounts overnamen, waardoor het leek dat het om een betrouwbare verkoper ging. Volgens mij is er in het verleden ook een gebruiker geweest die spontaan geld nodig had. Dus een goede verkoper kan opeens omslaan naar een slechte verkoper.

Wat belangrijk is zijn de goede reviews. Kijk hoeveel goede reviews iemand heeft en door wie ze gegeven worden. Zoek naar eventuele postgeschiedenis. Heeft iemand een bijdrage op de front-page, het forum of in de reviewsectie geleverd? Zoek iemand ook op op het internet. Vraag iemand ook om de factuur, vraag om foto's (bijv. met de krant van vandaag) kijk of de originele verpakking nog intact is enz. Als dat allemaal in orde is, kun je voorzichtig overwegen om een afspraak te maken.

Zeker op Marktplaats maak ik ook altijd de overweging hoeveel het me bespaart en hoeveel het me extra kost, mocht het fout gaan.
Pagina: 1