Momenteel kom ik niet in de bios van mijn moederbord.
Ik heb een externe ssd waar ik windows op gebruikte voorheen, die deed het eerst wel. Na een update van de bios via MSI Dragon Center kom ik ook niet meer voorbij een zwart scherm.
Hebben jullie enige ervaring met dit probleem? Via google word ik niet heel erg veel wijzer
Ik heb zo mijn vermoedens met betrekking tot de gpu die ik van mijn vorige build nog had en voorlopig wil gebruiken. Maar ik snap niet dat windows wel wil booten maar ik de bios dus niet in kan komen. Ben er nu een paar dagen tegenaan aan het hikken dus kan wel wat hulp gebruiken.
...
Hieronder een lijst van de hardware.
...
Via Windows in de uefi boot komen, recovery -> advanced troubleshooting -> uefi boot
Dit werkte niet en ik kom niet voorbij een zwart scherm.
De cmos batterij eruit gehaald en een paar minuten laten rusten heeft ook geen effect
Een bootable usb met windows werkte niet, zwart scherm
Een bootable usb met ubuntu werkte niet, na het controleren van de bestanden kom ik niet verder dan een zwart scherm.
In windows fast boor uitgezet, gaf geen effect.
Alle kabels geprobeerd, hdmi en display, op verschillende out/inputs zonder verandering.
De led verlichting van boot, vga, cpu etc gaan aan en dan weer uit, naar behoren. (POST?)
...
Nogmaals, heeft er iemand een idee waar dit probleem mee op te lossen is?
Bedankt alvast dat je zover bent met lezen ;-)
Duizend en meer kudos voor degene met een mogelijke oplossing!
Ik heb een externe ssd waar ik windows op gebruikte voorheen, die deed het eerst wel. Na een update van de bios via MSI Dragon Center kom ik ook niet meer voorbij een zwart scherm.
Hebben jullie enige ervaring met dit probleem? Via google word ik niet heel erg veel wijzer
Ik heb zo mijn vermoedens met betrekking tot de gpu die ik van mijn vorige build nog had en voorlopig wil gebruiken. Maar ik snap niet dat windows wel wil booten maar ik de bios dus niet in kan komen. Ben er nu een paar dagen tegenaan aan het hikken dus kan wel wat hulp gebruiken.
...
Hieronder een lijst van de hardware.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 169,- | € 169,- |
1 | Videokaarten | Nvidia GeForce GTX 760 | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 109,- | € 109,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 37,50 | € 37,50 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 77,90 | € 77,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM650 (2019) | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 101,- | € 101,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 788,30 |
...
Via Windows in de uefi boot komen, recovery -> advanced troubleshooting -> uefi boot
Dit werkte niet en ik kom niet voorbij een zwart scherm.
De cmos batterij eruit gehaald en een paar minuten laten rusten heeft ook geen effect
Een bootable usb met windows werkte niet, zwart scherm
Een bootable usb met ubuntu werkte niet, na het controleren van de bestanden kom ik niet verder dan een zwart scherm.
In windows fast boor uitgezet, gaf geen effect.
Alle kabels geprobeerd, hdmi en display, op verschillende out/inputs zonder verandering.
De led verlichting van boot, vga, cpu etc gaan aan en dan weer uit, naar behoren. (POST?)
...
Nogmaals, heeft er iemand een idee waar dit probleem mee op te lossen is?
Bedankt alvast dat je zover bent met lezen ;-)
Duizend en meer kudos voor degene met een mogelijke oplossing!