Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Patientzero
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 26-02 22:43
Beste mede tweakers,

Recentelijk heb ik voor mijn broer een pc samen gesteld, en hebben we deze samen opgebouwd.
Maar we lopen tegen een foutmelding aan welke ik wel online kan vinden, maar geen oplossing.
Mijn truucendoos is op, en ik zie niet waar het fout gaat.

Betreft een Aorus master z390 pro wifi mobo + i9-9900K + Corsair DDR4 Vengeance RGB Pro 2x16GB 3600 + ADATA XPG SX8200 Pro NVME 1TB M.2 SSD

Bios V11

PSU = Cooler Master MWE Gold 850 Full Modular V2

Linksonder op de plank zitten indicatie ledjes voor storingen
CPU/DRAM/VGA/Boot status leds. Hiervan springt telkens Dram aan, en krijg ik 'm niet in het bios.
( het is me 1 of 2 keer gelukt... )
RGB van mobo springt soms even kort aan wanneer ik de psu aansluit, maar gaat niet aan tijdens een boot.

Wat heb ik geprobeerd :

Dram 2x 16gb, 1 strip gebruikt, andere strip gebruikt, elk kanaal ( voor de zekerheid ) geprobeerd..
Dram 4x 8gb uit mijn eigen pc er in... niets nada noppes.

Andere PSU geprobeerd... ook geen succes.
Aansluiting psu dubbel gechecked, ja de dedicated cpu stekkers zijn gebruikt.

De m.2. ssd's verwijderd...

Batterij er uit gehaald en terug er in.

Reset jumper..

Als het gehele systeem kaal is, dus geen gpu, 1 strip ram, geen ssd.. dan bij gods gratie heb ik hem 2x opgestart gekregen.. SSD dr in, windows boot - save exit en weer niets..
2e keer XMP aangepast.. ook niets..

Saillant detail, dit is plank nummer 2.
Plank 1 had dezelfde fouten en had ik als RMA teruggestuurd.

Graag advies, ook na meerdere google sessies waaruit blijkt dat meerdere dit probleem hebben ondervonden blijven de oplossingen helaas uit of worden niet gepost ( als ze er al zijn )

FYI, mobo in product specificatie ( nieuw ?! ) verkeerde aangeklikt en kan ik niet wijzigen.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True