Nadat wij 2 jaar geleden 12 certificaten in een postcoderoos project hebben aangekocht kriebelt het toch wel om toch nog maar eens naar ons eigen dag te kijken of hierop geen PV's kunnen worden gelegd. Waarom eerst naar een postcoderoos? Ons dak is behoorlijk versnipperd door uitbouwen en dakkapellen. Tevens staan er een paar enorme douglas sparren in onze achtertuin die voor veel schaduw zorgen. Aangezien wij de bomen willen behouden, gaat dit ten koste van rendabele plekjes voor panelen.
Bij veel grotere panelenleggers waar ik aanklopte kreeg ik een no-bid te horen, geen interesse in een moeilijk dak. Nu heb ik een offerte laten maken door een regionale partij die mij op zich wel bevalt. Deze partij kwam langs om te kijken (plusje) en die zag er wel brood in.
Met een Wp-prijs van 1,37 zit ik volgens mij best hoog maar met slechts 8 panelen, montage op 2 platte daken in een niet allerdaagse opstelling en optimizers per paneel, weet ik niet of ik het goed heb.
Enkele details:
8 Ulica 355Wp, Mono 120 HC met SolarEdge P370 optimizer
SolarEdge HD-Wave 3000
FlatFix Fusion plat dak
Kosten incl volledige montage 3900 EUR ex BTW
En de onderstaande opstelling, waarbij de 6 noordelijk gelegen panelen op de dakkapel van de zolder liggen (volledig vlak van boven ) en de 2 zuidelijk gelegen panelen een verdieping lager liggen op een uitbouw van de 1e verdieping. De lager gelegen daken hebben, zoals op de foto te zien is, erg veel schaduw
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GdAf5jqODPuFAEPoB7E7jFhz.jpg?f=user_large)
Mijn concrete vragen:
Bij veel grotere panelenleggers waar ik aanklopte kreeg ik een no-bid te horen, geen interesse in een moeilijk dak. Nu heb ik een offerte laten maken door een regionale partij die mij op zich wel bevalt. Deze partij kwam langs om te kijken (plusje) en die zag er wel brood in.
Met een Wp-prijs van 1,37 zit ik volgens mij best hoog maar met slechts 8 panelen, montage op 2 platte daken in een niet allerdaagse opstelling en optimizers per paneel, weet ik niet of ik het goed heb.
Enkele details:
8 Ulica 355Wp, Mono 120 HC met SolarEdge P370 optimizer
SolarEdge HD-Wave 3000
FlatFix Fusion plat dak
Kosten incl volledige montage 3900 EUR ex BTW
En de onderstaande opstelling, waarbij de 6 noordelijk gelegen panelen op de dakkapel van de zolder liggen (volledig vlak van boven ) en de 2 zuidelijk gelegen panelen een verdieping lager liggen op een uitbouw van de 1e verdieping. De lager gelegen daken hebben, zoals op de foto te zien is, erg veel schaduw
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GdAf5jqODPuFAEPoB7E7jFhz.jpg?f=user_large)
Mijn concrete vragen:
- Is dit een marktconforme offerte?
- Hebben jullie nog een briljant idee om dit te optimaliseren?
:strip_exif()/f/image/YiMVJTIx4czvzQphktF15uB0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VNCLVYeL8wyEmxR9vRtkaPoy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KIukddDFGNnPYr0oBDGzUnxk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kDM3rQJsj1thX76VVD6TngGY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Lk9TWelTCz3lET8wneNvS6LR.jpg?f=fotoalbum_large)