PC koppelen aan smart TV als 2e monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Profoon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-02-2021
Groeten iedereen,

Ik zit even sloot met dit vraagstuk van mijn verbouwingen en dacht daarom de experts in te schakelen ;)

Mijn PC komt in de eetkamer, en mijn toekomstige TV een paar meter verder om de hoek, ik zou graag mijn PC koppelen aan mijn TV om die te gebruiken als 2e scherm.
De bedoeling is om te kunnen gamen van uit de zetel maar ook browsen, films, etc.

Ik weet dat er met chromecast en Steam Link er al veel kan gebeuren, maar echt als een 2e scherm is dit ook niet he?

-Een vaste HDMI kabel trekken is geen optie.

-Zowel TV als PC beschikken over een netwerkpoort. (Router moet nog gekocht worden)

-Er is wel nog een mogelijkheid om een CAT6 kabel achter de plinten in te werken. Moest een rechtstreekse verbinding hierover mogelijk zijn.

-Gegevens TV:
pricewatch: Sony KD-55XH9005 Zwart

-Gegevens PC:
Win 7
pricewatch: Gigabyte GA-H170-D3HP

Alvast bedankt iedereen!! :)

Beste antwoord (via Profoon op 27-01-2021 21:06)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
@Profoon
Vertraging krijg je vornamelijk door 2 zaken:
- Modulatie
- Het medium wat je gebruikt

Als je van HDMI naar IP gaat en daarna dus weer naar HDMI dan heb je dus 2x een modulatie. Afhankelijk van de (meestal kosten van de ) oplossing krijg je dus een latency van enkele ms tot soms wel een seconde.

Sommige HDMI naar utp oplossing (maar niet LAN) zetten (zoals je alle kabels link) het beeld niet eerst om naar IP maar naar een eigen standaard. 1:1 zal het wel niet zijn aangezien hdmi meer aders heeft dan utp. De modulatie zal waarschijnlijk wel sneller zijn dan modulatie naar IP.

Dan heb je ook nog het medium. Over een wireless verbinding heb je altijd een hogere latency dan bekabeld.

Met miracast kan het een modulatie schelen omdat je de hele hdmi overslaat. Hij doet meteen screen capture uit de (Framebuffer) van je display driver en het gaat meteen naar de client die in de tv. Maar afhankelijk van de cpu/oplossing zit je ook zo weer op 50-100ms vertraging.

Dus het hangt een beetje af van je games en wat je toleratie is qua latency. Als je een hdmi kabel kunt trekken ,zou ik dat altijd doen

CISSP! Drop your encryption keys!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:31
Koop een miracast.
Die lijkt op een chromecast maar doen enkel scherm mirroring over wifi.

Zie iets bijvoorbeeld:
https://nl.aliexpress.com..._668%233480%2315683%23941

[ Voor 74% gewijzigd door Ben(V) op 19-01-2021 09:28 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Profoon
Die Miracast, gaat die dan ook geen delay geven op de TV, net zoals een Chromecast?

Aangezien het ook voor te gamen is is dit dan toch geen optie?

Zo een HDMI verlenger is wel interessant! Als dit voor 4K is tegen 60hz dan moet ik deze wel al nemen zeker?
https://www.allekabels.be...mi-verlenger-via-utp.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:15
Als je een utp kabel kan leggen tussen pc en tv voor de hdmi verlenger, kan je ook een hdmi kabel leggen.
Heb zelf 2 hdmi kabels liggen van 15 meter waar gewoon 4k hdr signaal overheen gaat.

Ik heb zelfs het kunststof van de connector aan een kant praktisch weg gevijld om door een gat te kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door FRANQ op 22-01-2021 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:31
Profoon schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:46:
Die Miracast, gaat die dan ook geen delay geven op de TV, net zoals een Chromecast?
Ik denk het niet, uiteraard afhankelijk van je wifi netwerk.
Zo veel data is een screen mirror niet.

Toevallig heb ik er een bestelt (voor die paar euro vond ik een experiment wel ok) en krijg ik hem binnenkort binnen, dus als je even geduld heb kan ik het je binnenkort vertellen.

Overigens zou ik als lag voor jouw belangrijk is wel een 5Ghz versie nemen zoiets:
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

[ Voor 27% gewijzigd door Ben(V) op 23-01-2021 10:37 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Profoon
Bedankt voor de replies.

Ja een HDMI kabel leggen is nog steeds mogelijk, en deze kan dan ingewerkt worden met deze propere afdekplaatjes:

https://www.niko.eu/nl-be...0b-5d20-91cb-84d01c8cdfbd

Aan de andere kant is zo een Miracast dan weer minder werk (en geld), maar bestaat dit niet via het bedraad netwerk? Om zo al zeker geen lag te hebben van de wifi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:21

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Een kabel is superieur aan alle draadloze oplossingen. De kwaliteit is beter, de latency is lager en de kans dat het probleemloos werkt is groter. Als het zo goedkoop mogelijk moet zou ik het zelf eerst met Steam Link proberen. Als Steam Link niet goed genoeg is dan gaat Miracast dat waarschijnlijk ook niet zijn.
Steam Links is geoptimaliseerd voor games, Miracast niet.

Als een "echte" HDMI-kabel niet kan dan zou ik zo'n HDMI-over-UTP-convertor gebruiken.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
@Profoon
Vertraging krijg je vornamelijk door 2 zaken:
- Modulatie
- Het medium wat je gebruikt

Als je van HDMI naar IP gaat en daarna dus weer naar HDMI dan heb je dus 2x een modulatie. Afhankelijk van de (meestal kosten van de ) oplossing krijg je dus een latency van enkele ms tot soms wel een seconde.

Sommige HDMI naar utp oplossing (maar niet LAN) zetten (zoals je alle kabels link) het beeld niet eerst om naar IP maar naar een eigen standaard. 1:1 zal het wel niet zijn aangezien hdmi meer aders heeft dan utp. De modulatie zal waarschijnlijk wel sneller zijn dan modulatie naar IP.

Dan heb je ook nog het medium. Over een wireless verbinding heb je altijd een hogere latency dan bekabeld.

Met miracast kan het een modulatie schelen omdat je de hele hdmi overslaat. Hij doet meteen screen capture uit de (Framebuffer) van je display driver en het gaat meteen naar de client die in de tv. Maar afhankelijk van de cpu/oplossing zit je ook zo weer op 50-100ms vertraging.

Dus het hangt een beetje af van je games en wat je toleratie is qua latency. Als je een hdmi kabel kunt trekken ,zou ik dat altijd doen

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Profoon
Ok dat was heel duidelijk, bedankt!

Het zal dus een nieuwe HDMI kabel trekken worden, jammer van de nieuwe plakkerij maar ja.

Om zo future proof te zijn best een 2.1 kabel inmetsen lijkt mij, ik heb deze besteld:
https://www.kabelshop.nl/...t-11045944-i22976-t0.html

En dan afwerken met 2 van die Niko inbouwmodules.
Pagina: 1