Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazoRRR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-02-2021
Goedenavond,

Vorige week tweemaal een Acer Aspire 5 (A515-51G-58NR) bij ons binnen gekomen met beide exact hetzelfde defect: geen reactie op aan/uit knop, meestal pas na 20 keer drukken. Zowel op accu als op netstroom geen verschil.

Nu lazen we al dat dit toch met de accu te maken kon hebben dus deze hebben we vervangen, het probleem leek even opgelost want hij draaide weer goed (meerdere keren getest). Na een nacht stil te hebben gestaan was het probleem weer terug, geen reactie op aan/uit knop, pas na 20 keer drukken met geluk. Dus het accu verhaal ging ook niet op. Iedere aangesloten hardware is één voor één losgehaald waarna er weer getest werd om te kijken of het daarmee te maken had, zonder resultaat. Zelfs met alle stekkers los geen verschil. Dan zou je zeggen dat het moederbord stuk is, maar voordat we deze zomaar gaan vervangen wil ik toch nog eens hier vragen naar de mogelijkheden. Overigens hebben we een maand terug ook zo'n laptop gehad met precies hetzelfde probleem, deze is opgestuurd naar een bedrijf welke de chipset heeft vervangen maar dit heeft het probleem ook niet opgelost helaas.

Voordat mensen over garantie beginnen, de laptop valt er nét buiten (2018) en Acer wil geen garantie meer geven.

Iemand die hier meer van weet? Wij vinden het erg vreemd dat in een maand tijd 3 van deze laptops met dezelfde mankementen bij ons binnen komen (allemaal van hetzelfde type).

Alvast dank voor het meedenken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:43
Toevallig heb ik jaren geleden ook een dergelijk probleem gehad en ook met een Acer, maar geen idee of je er iets aan hebt. (Acer aspire 5920 uit 2007)

Het probleem bij mijn Acer was dat aangaan heel moeilijk ging, alsof de aanknop nauwelijks reageerde.
Tevens kon hij de tijd niet onthouden (Niet met een nieuwe CMOS batterij, en zelfs tijdens Windows zelf kon hij het niet bijhouden)

Op een gegeven moment kwam ik erachter dat, wanneer ik heel hard de rechterkant van de rechtermuisknop ingedrukt hield, de aanknop vlekkeloos werkte 8)7
Uiteindelijk de laptop als mediacenter gaan gebruiken en met een lijmklem vastgezet aan een tafel zodat er altijd druk stond op de plek rond de rechtermuisknop: Zowel de aanknop als tijd issues waren weg :+

Ik heb de laptop tig keer open gehad om het probleem te zoeken maar nooit iets kunnen vinden. Zeer waarschijnlijk ergens een onzichtbaar zwak contact in de printplaat.

Als Acer nog steeds dezelfde brakke laptops maakt gaat mijn gok dus naar een defect moederbord.
Gewoon steeds op verschillende plekken druk zetten (behuizing mag mee flexen) en kijken wat de aanknop doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:33
En hoe werkt de aanuit verbinding op mobo? Kan je makkelijk het uit de laptop halen en met schroevendraaier verbinden om te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazoRRR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-02-2021
@Flapperbol Dat is inderdaad wel heel wazig, dank voor je reactie!
@99ruud99 Dit hebben we nog niet getest, gaan we eens naar kijken. Dank voor je reactie!