Vandaag is mijn laptop adapter letterlijk in rook opgegaan. Dit is een imitatie adapter welke bij een refurbished HP laptop is geleverd. Mijn huis staat gelukkig nog maar ben wel chagerijnig dat men deze chinese imitatie bende erbij heeft geleverd ipv een originele. Nu is mijn vraag heel simpel; moet in nederland of EU een adapter uberhaupt ergens aan voldoen om verkocht te mogen worden? Tegenwoordig kun je overal cheapo opladers en van alles kopen wat als je het openmaakt ook door een blinde gemaakt had kunnen worden.
...
Tot mijn verbazing was CE niet alleen een europees "keurmerk" is, maar ook voor "China Exports" kan staan afhankelijk hoever de letters uit elkaar staan.
Nu ben ik zo vrij geweest om fikkie open te breken... het werkt(e) maar is het veilig?
...
Tot mijn verbazing was CE niet alleen een europees "keurmerk" is, maar ook voor "China Exports" kan staan afhankelijk hoever de letters uit elkaar staan.

Nu ben ik zo vrij geweest om fikkie open te breken... het werkt(e) maar is het veilig?
:strip_exif()/f/image/i00xKVLJaM2RyNUZg8jgmifB.jpg?f=fotoalbum_large)