Zoals het topic aangeeft. Wat is een goed pakket om cad tekeningen mee te maken zoals Autocad in windows?
Zoek eens op 'cad' op http://uunetnl.linux.tucows.com
Hartelijk bedankt voor deze geweldige link.Op maandag 13 augustus 2001 22:30 schreef RemcoX het volgende:
Zoek eens op 'cad' op http://uunetnl.linux.tucows.com
Sorry dat ik het vraag maar dit antwoord is toch niet sarcastisch bedoeld hoop ik??Op maandag 13 augustus 2001 22:32 schreef zwik het volgende:
[..]
Hartelijk bedankt voor deze geweldige link.
Hey, ben ik weer. Ik heb zojuist ff al die pagina's bekeken en onderzocht. Nou blijkt dat ik voor 1 programma niet hoef te betalen (demo). Dus ik kijk wat ik met dat ene programma allemaal kan. Das nie wat ik zoek. Ik kan met dat programma maar 1 layer gebruiken, en ik wil er meer gaan gebruiken. Waar o waar kan ik een gratis cad programma vinden en waar ik meerdere layers kan gebruiken?
Ik heb ook even op de zojuist door mij genoemde site gekeken. En ik zie daar dat het programma QCad voor Linux gratis (GPL) is, en dat het ook nog eens mat layers overweg kan. Meer info: http://www.qcad.org/
Je hebt helemaal gelijk, ik heb verkeerd gelezenOp maandag 13 augustus 2001 22:50 schreef RemcoX het volgende:
Ik heb ook even op de zojuist door mij genoemde site gekeken. En ik zie daar dat het programma QCad voor Linux gratis (GPL) is, en dat het ook nog eens mat layers overweg kan. Meer info: http://www.qcad.org/
QCad is available for free for Linux and many other Unix platforms. The binary for Windows is a 60 day trial version. These packages are statically linked. This means that they don't need any special libraries or DLL's to run.
Ik heb zojuist QCad gedownd (was ook wel ff benieuwd) en ik vond het niet alles, ik vind het niet makkelijk werken,
ik zou graag horen wat een ander ervan vindt...
Ik heb het ook geinstalleerd. Ik vind het ook niet allesOp maandag 13 augustus 2001 23:31 schreef pc-reactive het volgende:
Ik heb zojuist QCad gedownd (was ook wel ff benieuwd) en ik vond het niet alles, ik vind het niet makkelijk werken,
hmmm.. AutoCAD kost ook een duizendje of wat...
Probeer anders een Bentley Microstation. Die hebben ook een Linux port van hun CAD pakket.
QCAD is een gratis versie en werkt ook redelijk, echter je moet denk ik niet verwachten dat er een 2D CAD pakket met dezelfde interface als AutoCAD is.(Wat ik trouwens ook geen fijn pakket vind) AutoCAD is wat dat betreft hopeloos verouderd. Maar goed ik ontwikkel dan ook liever in 3D.....
Probeer anders een Bentley Microstation. Die hebben ook een Linux port van hun CAD pakket.
QCAD is een gratis versie en werkt ook redelijk, echter je moet denk ik niet verwachten dat er een 2D CAD pakket met dezelfde interface als AutoCAD is.(Wat ik trouwens ook geen fijn pakket vind) AutoCAD is wat dat betreft hopeloos verouderd. Maar goed ik ontwikkel dan ook liever in 3D.....
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
Verwijderd
Ik weet niet of dit echt cad is maar hij is wel gratiz:
http://www.blender.nl/
Ik kon er trouwens wel autocad bestanden mee openen...
Dit pakket ziet er wel mooi uit. Ik ga het gelijk ff uitproberen (gratis).Op dinsdag 14 augustus 2001 09:13 schreef Crookie het volgende:
Ik weet niet of dit echt cad is maar hij is wel gratiz:
Er is een AutoCAD 12 voor UNIX geweest
misschien heb je daar wat aan
Hmmm.. blender is een 3D animatie pakket. Daarmee kun je filmpjes maken en zo, 't is net zoiets als 3DStudio MAX. Is niet echt een CAD pakker te noemen. Ziet er overigens wel aardig uit, interface vind ik alleen niet echt intuitief. Maar goed een ander misschien wel.Op dinsdag 14 augustus 2001 11:26 schreef zwik het volgende:
[..]
Dit pakket ziet er wel mooi uit. Ik ga het gelijk ff uitproberen (gratis).
Maar is dat echt wat je zoekt. AutoCAD en blender zijn in verste verte niet met elkaar te vergelijken nl.
Misschien kun je aangeven wat je echt zoekt, want ik krijg niet de indruk dat je een CAD pakket zoekt a la AutoCAD. (=2D CAD voor technische tekeningen)
Dit ga ik helemaal uitzoeken. Bedankt voor de tip.Op dinsdag 14 augustus 2001 11:35 schreef Death het volgende:
Er is een AutoCAD 12 voor UNIX geweest
Dit is inderdaad niet wat ik zoek. Het is overigens wel een mooi programma. Ik zoek gewoon een krachtig 2D teken programma ala Autocad voor Linux. Is het mogelijk om ergens een setup tooltje te downloaden dat mijn Autocad 14 omzet naar linux. Ik heb namelijk Autocad 14 met al de licenties enzo.Op dinsdag 14 augustus 2001 11:47 schreef Papillon het volgende:
[..]
Hmmm.. blender is een 3D animatie pakket. Daarmee kun je filmpjes maken en zo, 't is net zoiets als 3DStudio MAX. Is niet echt een CAD pakker te noemen. Ziet er overigens wel aardig uit, interface vind ik alleen niet echt intuitief. Maar goed een ander misschien wel.
Maar is dat echt wat je zoekt. AutoCAD en blender zijn in verste verte niet met elkaar te vergelijken nl.
Misschien kun je aangeven wat je echt zoekt, want ik krijg niet de indruk dat je een CAD pakket zoekt a la AutoCAD. (=2D CAD voor technische tekeningen)
Eh.. Is het de bedoeling soms dat je vanuit 1 OS 2D tekeningen wil maken en eigenlijk liefst met AutoCAD(of alike) omdat je daar nou eenmaal handig mee bent. Zo ja...
Waarom installeer je dan geen VMWare en installeer je een Virtuele Windows machine waar je vervolgens AutoCAD op zet.
Of zoek je een gratis tegenhanger van AutoCAD. Bentley heeft overigens wel "academische" licenties, waardoor de kosten toch laag kunnen blijven. Die draait overigens native Linux.
Waarom installeer je dan geen VMWare en installeer je een Virtuele Windows machine waar je vervolgens AutoCAD op zet.
Of zoek je een gratis tegenhanger van AutoCAD. Bentley heeft overigens wel "academische" licenties, waardoor de kosten toch laag kunnen blijven. Die draait overigens native Linux.
Ik heb een mailtje naar Autodesk gestuurd om te vragen of ze een linux versie of patch hebben. Nou maar afwachten of ze iets terug sturen. Ondertussen ga ik maar met VMware een beetje aankloten
(VMware is niet gratis
) .
Verwijderd
Onder Linux? Een pakket dat je kunt aanbevelen?Op dinsdag 14 augustus 2001 09:08 schreef Papillon het volgende:
Maar goed ik ontwikkel dan ook liever in 3D.....
Ik schop dit topic omhoog omdat ik nog even van iemand die met Qcad werkt wil weten hoe je in hell's name het beeld verplaatst, in een normaal prog doe je dat met de pijltjestoetsen maar dat krijg ik niet voor elkaar....
Ik zou het niet weten. Ik heb ondertussen VMware geinstalleerd (demo), en daarin Autocad geinstalleerd. Zit er geen help bij Qcad ? Staat er niks van op de site ?Op dinsdag 14 augustus 2001 23:38 schreef pc-reactive het volgende:
Ik schop dit topic omhoog omdat ik nog even van iemand die met Qcad werkt wil weten hoe je in hell's name het beeld verplaatst, in een normaal prog doe je dat met de pijltjestoetsen maar dat krijg ik niet voor elkaar....
Nothing @ all,Op dinsdag 14 augustus 2001 23:48 schreef zwik het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Ik heb ondertussen VMware geinstalleerd (demo), en daarin Autocad geinstalleerd. Zit er geen help bij Qcad ? Staat er niks van op de site ?
Lijkt me een big bug. Je kunt dus geen kant op behalve in en uitzoomen, heel jammer.
Nog even over dat gewone autocad, ik hoorde verhalen in GoT over dat autocad erg verouderd zou zijn, is dat waar?
Veroudert of niet, ik vind het gewoon een goed krachtig programma. Maar er zijn ondertussen al nieuwere versies uit, de laatse versie is AutoCAD 2002. Dit lijkt me dat het dus niet echt een veroudert programma isOp dinsdag 14 augustus 2001 23:54 schreef pc-reactive het volgende:
[..]
Nothing @ all,
Lijkt me een big bug. Je kunt dus geen kant op behalve in en uitzoomen, heel jammer.
Nog even over dat gewone autocad, ik hoorde verhalen in GoT over dat autocad erg verouderd zou zijn, is dat waar?
Nope, onder IRIX zal ik maar zeggen. Hoewel ik geen CAD pakket naar mijn hart heb (IDEAS) kan er toch prima mee gewerkt worden.Op dinsdag 14 augustus 2001 17:46 schreef I_M het volgende:
[..]
Onder Linux? Een pakket dat je kunt aanbevelen?
Heb zelf een voorkeur voor UG of ProE, of lichtere pakketten SolidEdge of Solidworks.
Pagina: 1