Stroom oplossing voor 2x RTX3090

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammernode1
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 16:07
Ik zoek een?
Voeding(en) om 2 3090 GPU's mee te voeden. Misschien zelfs 3 kaarten, als dat geen huisgroep problemen oplevert. (of mainboard of behuizing etc.)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
1 kaart gaat gebruikt worden om beeld te geven, de ander is een renderkaart, een eventueel 3e zal ook een renderkaart worden. Tijdens het renderen zal de 1e kaart ook weer meedoen. Verder zal het systeem redelijk minimaal zijn, 64GB ram, CPU met luchtkoeling en een paar M2 kaartjes. En een bende fans om wat lucht bij de kaarten te krijgen.

De kaarten zullen, zo nu en dan, een uurtje of 8 tot 24 (inschatting) achter elkaar op 100% draaien, de kaarten en het systeem gaan niet OC'ed worden. Het zou fijn zijn als de voeding dat allemaal kan handelen. Het formaat, of eventuele "cyberpunk" achtige oplossing met 2 voedingen maken mij niet zoveel uit. Zolang het geheel maar stabiel is en ik niet na een dagje renderen terug kom bij een afgebrand huis. :')

Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Een 3090 gebruikt 350 Watt, dus drie keer dat is al ruim een kilowatt. Nog een paar honderd Watt voor de CPU en de rest erbij, dan kom je al aardig richting iets als de Corsair AX1600i. Hier kun je je netwerkbeheerder verzoeken wat extra amperes je huis in laten lopen :)

[ Voor 20% gewijzigd door martyw op 18-01-2021 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammernode1
Bedankt! Het valt nog mee dan, ik had het wattage eigenlijk een stuk hoger verwacht per kaart. Ik zag ook al andere getallen voorbij komen. Paniek om niets dus. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Hammernode1 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:35:
Bedankt! Het valt nog mee dan, ik had het wattage eigenlijk een stuk hoger verwacht per kaart. Ik zag ook al andere getallen voorbij komen. Paniek om niets dus. :)
Als de tijd niet heel veel uitmaakt kan een lichte underclock ook flink helpen qua energie verbruik.

Ik render nog op 2x RTX 8000 (i.v.m. 96GB an geheugen), clock vast op 1300, kost mij ongeveer 4 minuten op een uur maar verbruik is dan ~185 Watt (met 100% cuda load) i.p.v. ~250 Watt per kaart.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammernode1
DukeBox schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:52:
[...]

Als de tijd niet heel veel uitmaakt kan een lichte underclock ook flink helpen qua energie verbruik.

Ik render nog op 2x RTX 8000 (i.v.m. 96GB an geheugen), clock vast op 1300, kost mij ongeveer 4 minuten op een uur maar verbruik is dan ~185 Watt (met 100% cuda load) i.p.v. ~250 Watt per kaart.
Das op zich ook nog niet eens zo'n gek idee mocht het uit de hand lopen. :) Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:07
Als het een normaal systeem is (geen Threadripper bijvoorbeeld) kun je uitgaan van 2 x 350W + 200W met nog 25% headroom. Oftewel 1200W voldoet. Dit is een mooie: pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 12 1200W en voor 3 kaarten de pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 12 1500W

[ Voor 20% gewijzigd door Djarune op 19-01-2021 14:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:04
Ik dacht dat ik laatst iets las dat de piek van de 3090 uitschieters kan hebben. Wellicht dat ze in het Nvidia topic nog meer info hierover hebben, ik kan de review zo snel niet terug vinden.

Ik zou een 1600W voeding aanraden als je echt met 3 kaarten gaat werken.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammernode1
Blijkt nu,met mijn ietwat korte geheugen, dat in mijn huidige pc ook al een 1600 watt (EVGA) voeding zit. :') (Voor 3x 1080ti, die dus met pensioen gaan) Ik dacht dat ik hier iets van 1100 in had zitten.... nooit issues gehad dus ik hou denk ik deze voeding nog even aan.

Waarschijnlijk swap ik alleen de kaarten en voeg ik wat storage toe. Ik kan er naast zitten, maar het lijkt er een beetje op dat pc's wat langer meegaan tegenwoordig. (in ieder geval langer dan in de jaren 90 :P)
Pagina: 1