Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTS_030
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-02-2021
Goedemiddag,

Ik ben onlangs verhuisd naar een 10 jaar oude woning met een een Atag i36EC CV-ketel met een ATAG ONE. De CV-ketel en thermostaat zijn in mei 2019 geinstalleerd. Afgelopen weekend wilde ik de Atag ONE thermostaat vervangen met de bedrade Tado thermostaat en ook zes Tado radiatorknoppen installeren. Echter, tijdens installatie gaf de Tado website aan dat de ATAG ONE niet compatible is? Vreemd, het is een relatief nieuwe CV-ketel uit 2019, dus zou moeten kunnen lijkt me? Tado adverteert daarnaast overal dat het met Atag zou moeten werken, maar nu opeens niet? Ik hoop toch echt van harte dat ik de slimme thermostaat en 6 radiatorknoppen niet voor niets heb gekocht. Hoe en door wie zou dit opgelost kunnen worden? Iemand enig idee?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuckyMi3
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-11-2022
Atag one is de thermostaat dus voor mijn duidelijkheid, bedoel je dan dat ATAG ONE (thermostaat) niet compatible is met TADO (thermostaat)? Want waarom zou je twee thermostaten naast elkaar hebben?

Ik vraag het omdat ik met een vergelijkbare situatie zit waar ik ook mijn ATAG ONE wil vervangen met de TADO thermostaat. Ik heb al gemerkt dat aansluiten op de plus/min nog niet werkt maar ga de tweede aansluit optie nog testen (NO en COM)

Heb jij het bij jou inmiddels werkend gekregen? Zo ja wat was de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransdBruin
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-06-2021
Is er een oplossing gevonden? Ik ervaar hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:06
Hebben jullie al contact opgenomen met Tado support?
En deze reactie op de vraag erboven gelezen?
tado in "Tado Smart Thermostat Topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aOk
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

aOk

Toevallig, vandaag ook Tado binnengekregen en proberen te vervangen voor de ATAG ONE op een Atag E325EC.
Was in de veronderstelling dat deze al via opentherm werkte en daarom rechtstreeks aangesloten kon worden?
Hebben jullie al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-06 14:54

Alaksandus

Vae puto deus fio

Je oplossing staat in het bericht van schumacher..

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aOk
  • Niet online

aOk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Emu3PnQ-dpfxcrzP2cXvNMlIrSs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KY9ulCoOq3d1Vuqh66X63D6b.png?f=fotoalbum_large

Ik kom voorlopig niet verder, zit zo 2 dagen zonder warmte :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aOk
  • Niet online

aOk

Kan ik niet gewoon een willekeurige andere opentherm thermostaat selecteren? en zo verder gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aOk
  • Niet online

aOk

Hmm begrijp het verhaal nu dus dat m'n ATAG E325EC (uit 2015) heater niet volledig opentherm is. Heel irritant, maar kan Tado ook niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HengeveldR
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-01-2022
Hallo allemaal,

Ik zie dat dit forum al een tijdje niet meer wordt gebruikt. Ik ben benieuwd naar de uitkomsten. Ik heb een Atag i36ec met Atag One thermostaat. Zwaar ontevreden over de Atag One thermostaat en ik wil deze dus graag vervangen door een Tado thermostaat. Hierbij ook meteen de radiator knoppen boven vervangen door de slimme knoppen van Tado.

Ik zie in dit forum dat mensen hier probleem mee hebben gehad, in combinatie met de Atag ketel. Ik heb vandaag contact gehad met Tado en die geven aan dat het wel kan. In dit forum wordt verwezen naar een ander forum waarin Tado aangeeft dat het wel kan en dat er een Atag vendor ID op de Tado moet worden gezet.

Mijn vraag is of alles dan werkt als een ‘normale’ Tado?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symbi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 22:14
Ik denk dat ik het net werkend gekregen heb.
Instructies staan hier:

https://community.tado.co...cv-ketel-met-een-atag-one

never eat yellow snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyMi3
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-11-2022
Hi Symbi,

Bedankt voor je bericht, ik ga het dit weekeind nog 1 keer proberen dan! Heb de Tado helaas met radiatorknoppen en al niet kunnen gebruiken hierdoor. Dus ze liggen al bijna een jaar stof te happen!

Ik laat het weten als het voor mij ook gelukt is!

Gelukkig nieuwjaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symbi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 22:14
Top, ben benieuwd :)

never eat yellow snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014