Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HOTAS voor Elite Dangerous

Pagina: 1
Acties:

• MacCollac
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-12-2024
Momenteel gebruik de pricewatch: Logitech Extreme 3D Pro Wit, Zwart voor Elite Dangerous. Zelf ben ik opzoek naar een andere HOTAS dus met throttle.

Zelf zit ik te denken aan de pricewatch: Thrustmaster T.16000M FCS Hotas Oranje, Zwart of pricewatch: Saitek X52 Pro Flight Control System Zwart.

Heeft iemand ervaring met één van deze sets, en zo ja wel raad je aan? Mijn budget ligt dan in de koers van 150 EU. Momenteel is wel echt bijna alles uitverkocht, nergens meer beschikbaar, wat de prijs ook omhoog drijft op sommige websites.

• Sylentic
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-07 20:36
Hi,

Zelf heb ik de X52 Pro besteld via Amazon voor 163 Euro. Nu staat de prijs op 240 euro. Dus mogelijk net optijd geweest.

Kijk extreem goed rond het vinden van en deal is wel mogelijk maar niet makkelijk. Ik ontvang donderdag mijn X52 en uitgaande dat ik niet gescammed ben door Amazon kan ik je wel een update geven over mijn bevindingen.

Als je specifieke vragen hebt hoor ik het graag zodat ik die kan meenemen voor je. Ik heb het gekocht om DCS, Arma 3 en ED te spelen.

• MacCollac
Sylentic schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:55:
Hi,

Zelf heb ik de X52 Pro besteld via Amazon voor 163 Euro. Nu staat de prijs op 240 euro. Dus mogelijk net optijd geweest.

Kijk extreem goed rond het vinden van en deal is wel mogelijk maar niet makkelijk. Ik ontvang donderdag mijn X52 en uitgaande dat ik niet gescammed ben door Amazon kan ik je wel een update geven over mijn bevindingen.

Als je specifieke vragen hebt hoor ik het graag zodat ik die kan meenemen voor je. Ik heb het gekocht om DCS, Arma 3 en ED te spelen.
Bedankt voor je reactie! Wat heeft jouw uiteindelijke keuze beinvloed?

• Sylentic
Hi,

Ik wou eigenlijk wat kleiner beginnen met een Logitech Extreme 3D maar doordat er nergens voorraad was ging ik steeds een stapje omhoog.

Ik was eigenlijk gezet op de thrustmaster t.flight hotas 4 omdat deze normaal, voor als ik mij niet vergis onder de 100 retailed maar net als de rest nergens verkrijgbaar voor een schappelijke prijs. Ik vond over de 200 net even te veel om de Thrustmaster T.16000M FCS Hotas Oranje met pedals te kopen.

Dus na veel zoeken kwam ik per toeval de X52 pro tegen voor 163 euro en heb ik deze maar besteld.

Nou moet ik zeggen dat ik graag een X56 had besteld maar de reviews waren erg mixed en ik vind de prijs wat te duur. X52 reviews die ik zag met de T.16000 kwamen beide goed uit de bus dus met de prijs en de info was dat de doorslag.

[ Voor 17% gewijzigd door Sylentic op 19-01-2021 18:41 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:12
Sylentic schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:55:

Ik hoop het voor je, zelfs bij Logitech zelf is de x52, (of eigenlijk elke Hotas) niet te krijgen.

https://www.logitechg.com...ontroller.945-000003.html

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• MacCollac
Over is alles uitverkocht, door o.a. Squadrons en Microsoft Simulator...

• Sylentic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dIVgxIh3mIirNXXsS50Jz7pmp7g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ty1gfylMIG38bXXYlR45WGHK.jpg?f=user_large

Hij is binnen :D. Als je specifieke vragen hebt laat het me weten dan kan ik deze beantwoorden. Ga vanavond proberen om DCS world te spelen met de hotas.

• MacCollac
Oh netjes! Veel plezier

• Sylentic
Okay. Heb het nu een paar uurtjes en ben al tegen een groot probleem aangelopen.

Het blijkt dat de drivers van de X52 niet meer werken sinds 1909. Ik krijg alles aan de praat met de Saitek drivers (Oude) maar dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling.

Het werkt out of the box maar je kan dus ook profielen delen en het scherm moet je info kunnen geven en tot nu toe is het niet mogelijk om dit te doen.

• MacCollac
Sinds 1909?!

• Sylentic
Windows 10 versie 1909.

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11 14:11
ik heb een oude saitek x52 maar de logitech drivers en software werken gewoon?
ik heb alle knoppen in game gedefinieerd, alleen de software nodig voor de pinkie switch

• MacCollac
tw_gotcha schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 06:57:
ik heb een oude saitek x52 maar de logitech drivers en software werken gewoon?
ik heb alle knoppen in game gedefinieerd, alleen de software nodig voor de pinkie switch
Dus de logitech software werkt ook voor de saitek versie?

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11 14:11
MacCollac schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:29:
[...]

Dus de logitech software werkt ook voor de saitek versie?
Ja hoor. Deze post was wel verhelderend voor mij. In deze post staat dat de nieuwste driver van logitech niet werkt maar dat is inmiddels verholpe. Bij mij werkt verzie 213 van de driver gewoon
https://steamcommunity.co...ns/0/2692512878725730375/

https://support.logi.com/...2-Space-Flight-H-O-T-A-S-

mijn rudder heeft wel een afwijking naar rechts, heel irritant maar met een deadzone te verhelpen. Is een bekend probleem van de x52, de x52pro schijnt hier minder last van te hebben. Als je de keuze hebt zou ik voor de pro gaan. Ik ben zelf ook geinteresseerd in de X56 maar is momenteel nergens te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door tw_gotcha op 27-01-2021 11:37 ]

• Sylentic
Bij mij werkte de logitech software zelf maar maar de driver werd niet geïnstalleerd. Hierdoor kon ik de software niet gebruiken. De Saitek software werkt wel.

Nou heb ik na wat meer tijd besloten om de software opties niet te gebruiken en alles in DCS world direct te mappen. Omdat ik het nu in een werkende en stabiele staat heb ga ik er niet meer aanzitten. Was erg veel hoofdpijn om de software goed te krijgen.

Ik raad het product niet aan tenzij ik er zeker van ben dat iemand kennis van zaken heeft en creatief een oplossing kan vinden op een software probleem door onder andere oudere versies te installeren.

@tw_gotcha De logitech software die ik had was 8.0.213.0 vanaf de site.
Ik draai nu 7.0.42.12 van Saitek. ftp://ftp.saitek.com/pub/software/x52/

Nou heb je de software niet nodig om het te laten werken.
Pagina: 1