Probleem met Microsoft-account - foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Mijn vraag
Een melding die niet iedereen ziet: Je Microsoft account moet worden aangepast. Soms zelfs samen met OneDrive die ook niet meer werkt.
Dit is bij mijn collega.

Twee opvallende zaken:
- de windows login werkt
- ik kan inloggen op website Microsoft
Maar als ik dezelfde wachtwoord invoer in Microsoft en One Drive, werkt niet niet. Mogelijk zijn het twee verschillende wachtwoorden.
Ik heb al wachtwoord herstel gedaan en dan krijg ik melding dat Microsoft bijgewerkt is en goed is.
Alleen One Drive lukt het niet, heeft ook weer andere wachtwoord nodig en blijkbaar niet echt gelinkt aan account.
Wel weet ik dat bij pincode invoeren het weer werkt.
Als je denkt dat alles goed is... nee hoor. De volgende dag komt het weer terug met dezelfde foutmeldingen.
En dat is erg irritant omdat er geen duidelijke reden is wáár het misgaat. Alleen maar standaard meldingen.
Dat schiet niet op.

Daarom wil ik vragen hoe ik beste ga aanpakken met deze probleem en welke manier moet ik even proberen? Ik ben benieuwd naar de ervaringen van jullie en dus welke antwoord is voor deze probleem?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Pro. Niks bijzonders, het is login probleem.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wachtwoord reset gedaan, maar het komt volgende dag weer terug. Dus het blijft niet weg.
Wel merk ik op dat One Drive andere wachtwoord heeft.
Ik heb te weinig kennis mee omdat ik zelf dit probleem niet vaak heb meegemaakt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Inloggen met één account.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Het is ook maar 1 account he, maar blijkbaar hebben Microsoft en One Drive gescheiden wachtwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MrDummy schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:51:
Het is ook maar 1 account he, maar blijkbaar hebben Microsoft en One Drive gescheiden wachtwoorden...
Syncen van beide aan één account

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
MrDummy schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:51:
Dat kan dus niet volgensmij. Als het 1 account is, dan heb je voor beiden hetzelfde ww. Al gecontroleerd of het zelfde account ingevuld is bij Onedrive? Mogelijk een persoon account o.i.d. eraan gekoppeld.

Je kan namelijk meerdere Onedrive accounts synchroniseren op je pc, en dat kan soms nog voor verwarring zorgen.

[ Voor 17% gewijzigd door Panini op 18-01-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik had een aanverwant probleem met mijn Microsoft-account. Het bleek dat Windows mijn credentials verschillend met twee verschillende wachtwoorden op had geslagen, en steeds met het verkeerde wachtwoord overal probeerde in te loggen. Wijzigen lukte niet, want, je raadt het al: "verkeerd wachtwoord" ;)

Kijk eens in de Web/Windows credentials of daar niet iets elkaar tegen zit te werken. Gooi de relevante onthouden wachtwoorden eventueel allemaal weg.

[ Voor 7% gewijzigd door TMDC op 18-01-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik heb inmiddels wachtwoord laten resetten en gecheckt of ik kan inloggen in OneDrive. Dat lukt.

Even kijken hoe het gaat. Als er geen nieuwe foutmeldingen verschijnen.
Pagina: 1