Ransomware legt Belgisch ziekenhuis voor een groot deel lam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:38

Kheos

FP ProMod
Topicstarter
nieuws: Ransomware legt Belgisch ziekenhuis voor een groot deel lam

Ik heb moeten opzoeken wat picardisch Wallonie is. Blijkbaar een natuurgebied tussen Rijsel, Brussel, Bergen en Kortrijk(???).
Misschien beter vermelden dat het in de stad Doornik ligt?
@Olaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:20
Ik zou de titel aanpassen.. Voorstel: Ransomware legt Belgisch ziekenhuis voor een groot deel plat.

"Lam" lijkt in dit geval een beetje popie-jopie taal..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik pas de omschrijving van de locatie aan, maar lamleggen is gewoon prima Nederlands. https://www.vandale.nl/gr...lands/betekenis/lamleggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:47
Kheos schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:08:
nieuws: Ransomware legt Belgisch ziekenhuis voor een groot deel lam

Ik heb moeten opzoeken wat picardisch Wallonie is. Blijkbaar een natuurgebied tussen Rijsel, Brussel, Bergen en Kortrijk(???).
Misschien beter vermelden dat het in de stad Doornik ligt?
@Olaf
Zoals ik al zei in de reacties ook, gaat het eigenlijk over het ziekenhuisnetwerk, dan wordt de regio wel vaker gebruikt. Er zijn ook campussen (of tenminste 1 toen ik keek) die ook buiten Doornik liggen. Dat de meeste Vlamingen dat niet kennen wil ik gerust geloven, net zoals ze in Wallonië ook niet weten wat het hageland is. Ik heb het alleszins zelf ook moeten opzoeken en ik zit zowaar in die sector :D

Ik heb nog extra info, maar vond het wat voorbarig om dat al mee te geven in de originele post. ( er wordt nl. gesproken over "schakel uw TPM chips op de server uit" en dat deed me wat fronsen (of vooral nieuwsgierig) Volgens mij kan encryptie door malware ook prima zonder. Ik ben eigenlijk aan het wachten op die persconferentie maar ik vindt er niet veel over terug.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g29koH2rpHpc_O60pCR-4TPbgCM=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ZTCy7676JQua36GDFu5wzCkM.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 19% gewijzigd door Yoshi op 18-01-2021 17:11 ]

if it is not broken, don't fix it!