Voor het automatiseren van bepaalde taken binnen mijn eigen administratie en die van mijn gezin ben ik opzoek naar een bank met een API of een algemene API die toegang verleend tot mijn huidige banken (SNS Bank en ING), zoals de op de Europese PSD2 gebaseerde API.
Ik vind het leuk om mij bezig te houden met dit soort dingen, dus het is puur hobbymatig. Daarnaast denk ik dat het voor ons ook echt efficiënter zal zijn als ik (na enige controle via een eigen interface) betalingen kan doen en transacties uit kan lezen. Ik heb geen bedrijf en ben ook niet van plan er één op te zetten.
Mijn zoektocht tot dusver:
Zijn er mensen die een integratie met hun bank hebben gebouwd? Klopt het dat er momenteel niks op de markt is dat bruikbaar, betrouwbaar en redelijk geprijsd is? Mis ik niet iets, of is het echt zo slecht gesteld met de banken dat ze hier geen heil in zien?
Ik vind het leuk om mij bezig te houden met dit soort dingen, dus het is puur hobbymatig. Daarnaast denk ik dat het voor ons ook echt efficiënter zal zijn als ik (na enige controle via een eigen interface) betalingen kan doen en transacties uit kan lezen. Ik heb geen bedrijf en ben ook niet van plan er één op te zetten.
Mijn zoektocht tot dusver:
- Ik heb contact gehad met mijn banken, maar ze geven aan geen API te hebben die toegankelijk is voor privégebruik.
- PSD2 begint langzaam groot te worden, maar de API is helaas ook niet te gebruiken voor consumenten.
- Ik had gehoopt een soort broker te vinden die met zijn eigen licentie een API aanbiedt die toegang verleent tot deze banken. Ik ben uitgekomen op Nordigen, maar mijn use case past niet binnen het profiel klanten die ze nu willen aantrekken. Ze zoeken alleen zakelijke gebruikers.
- Daarnaast is Ponto op mijn pad gekomen. Je raadt het al: alleen voor zakelijk gebruik. Daarnaast vind ik ze vrij prijzig.
Zijn er mensen die een integratie met hun bank hebben gebouwd? Klopt het dat er momenteel niks op de markt is dat bruikbaar, betrouwbaar en redelijk geprijsd is? Mis ik niet iets, of is het echt zo slecht gesteld met de banken dat ze hier geen heil in zien?
[ Voor 0% gewijzigd door delta1 op 18-01-2021 16:12 . Reden: typo ]