Soundbar voor films/series/tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:57

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Mede Tweakers,

Wij gaan zaterdag de LG OLED48CX6LB installeren bij mijn vader, die wil dan ook gaan kijken naar een mooie soundbar als het geluid uit de tv niet voldoende is. Hij kijk graag films / series / Formule 1 met goed geluid, dus ik weet wel zeker dat er een soundbar aan zit te komen. Zelf beschikkend wij thuis over de Bose 500 met Subwoofer, hier is hij altijd extreem goed over te spreken.
Maar er zijn vast wel alternatieven die minder duur zijn dan €1000,- voor een set en zo'n goed sterk geluid.

Ik zoek een?
Soundbar die goed geluid geeft bij het kijken voor Films en series, niet merkgebonden, Zonder of met Sub beide adviezen zijn welkom. ik zal vanavond even vragen of hij een sub of zonder sub wil

Wat is je budget?
500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn vader zal er films/series/Formule 1 mee gaan kijken, de bestelde tv is een LG OLED48CX6LB.

Wat heb je zelf al gevonden?
Wij hebben zelf een erg goede ervaring met de Bose 500 en raden mijn vader deze ook aan, toch wil ik jullie vragen of er een goedkopere is met hetzelfde of beter geluid.
Want een goed geluid bij het kijken van films of de Formule 1 vind hij wel prettig. Maar om nou 1000 euro uit te geven aan een Soundbar & Sub zoals wij zelf deden, er zijn vast andere alternatieven.

Welke vragen heb je hier nog over?

• De tv komt aan de muur te hangen
• De Soundbar mag maximaal 108cm breed zijn, want een 55 inch tv was te groot in die hoek.
• Het liefst met Rj-45 aansluiting / wifi voor besturing via app
• HDMI-ARC is een eis, zodat hij hem ook met de afstandsbediening van KPN kan bedienen.

Alvast bedankt! :)

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 18-01-2021 14:04 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Niemand?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:39

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat verwachten jullie van het geluid? Alleen een verbetering van het TV-geluid, of daadwerkelijk surround (voor de films en series)? Het eerste kan je prima doen met een soundbar. Voor het tweede kan je je budget beter uitgeven aan een receiver en losse speakers

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:08
Als ik een LG TV zou hebben en een budget van 500 euro zou ik beginnen met de soundbars van LG - de LG DSN8YG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:25

gwystyl

Beugeltje dan maar?

martyw schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:56:
Als ik een LG TV zou hebben en een budget van 500 euro zou ik beginnen met de soundbars van LG - de LG DSN8YG.
Waarom? Zou die beter samen moeten werken met LG TV's? Oprechte vraag, want ik kan me niet bedenken waar dat verschil vandaan zou moeten komen tov een Sony, Denon of willekeurig ander merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:08
gwystyl schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:57:
[...]

Waarom? Zou die beter samen moeten werken met LG TV's? Oprechte vraag, want ik kan me niet bedenken waar dat verschil vandaan zou moeten komen tov een Sony, Denon of willekeurig ander merk.
Dat klopt op zich - de LG soundbars hebben een paar dingen die wel fijn zijn
  • Goede geluidskwaliteit - LG werkt samen met het Britse high-end merk Meridian
  • Goede integratie in de Google wereld - Assistant, Chromecast, instellen met home app.
  • Automatisch schakelen tussen geluids instelleingen
  • Automatische calibratie op je kamer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
gwystyl schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:57:
[...]

Het grote voordeel van alles van één merk is dat je dan zeker weet dat CEC en ARC goed werken. Elke fabrikant legt zijn eigen sausje over de CEC implementatie wat er wel eens voor wil zorgen dat ARC (heeft vaak CEC nodig) tussen tv van merk A en een soundbar/receiver van merk B niet werkt. Ik heb altijd issues daarmee met een LG tv en Marantz receiver.

Verder ben ik niet zo thuis in de soundbars, maar persoonlijk (no offense natuurlijk) blijf ik altijd wel ver weg bij merken als Bose. Dat is vooral heel duur voor wat je krijgt. Mijn ouders hebben een Bose 321 set en mn vader is daar helemaal weg van. Wat een lelijke bonkkast is dat......

Je kunt ook Sonos (heeft wat mij betreft een hoog Bose gehalte) en Denon HEOS nog in overweging nemen. Dan heb heb je de mogelijkheid om daar eenvoudig meerdere speakers draadloos "aan te knopen" als je dat wil. Stel je wil nog wel de portemonnee trekken, dan is de Yamaha YSP 2700 ook een goede keuze (€ 1000) en de YSP 5600 is volgens wel ongeëvenaard op soundbar gebied ( € 1700)

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 22-01-2021 15:34 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dank voor de uitleg. Ik ben niet de TS, maar ben wel aan het kijken naar een LG 48" OLED voor in mijn nieuwe huis over een paar maanden.
Ik ben nog aan het twijfelen of ik er dan ook een soundbar bij haal of mijn Denon AVR-X2000 + Monitor Audio Silver RX2 speakers er weer aan knoop. Die werken prima in mijn huidige opstelling met een oude Panasonic TV (ook qua CEC), maar ik weet nog niet of ik de TV weer op een kastje zet zoals nu of hem aan de muur hang. In dat laatste geval ziet een soundbar er natuurlijk mooier uit, en verhuist de versterker naar mijn werkkamer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ze zijn uiteindelijk gegaan voor de Bose Solo 5, wij hebben geprobeerd om ze een betere aan te raden.
Maar ze hadden dit model gezien en natuurlijk wel advies gevraagd.

Iedereen bedankt voor de reacties! _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 25-01-2021 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:02
martyw schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:03:
[...]

Dat klopt op zich - de LG soundbars hebben een paar dingen die wel fijn zijn
  • Goede geluidskwaliteit - LG werkt samen met het Britse high-end merk Meridian
  • Goede integratie in de Google wereld - Assistant, Chromecast, instellen met home app.
  • Automatisch schakelen tussen geluids instelleingen
  • Automatische calibratie op je kamer
Mijn reactie is wel een beetje mosterd na de maaltijd maar misschien dat het later nog iemand helpt...
Ik heb een paar dagen een LG DSN9YG in huis gehad. Degelijk gebouwd en prima design. Probleemloze samenwerking met de LG tv. Best spectaculair geluid voor het kijken naar een film op Netflix. Subwoofer voor mijn huiskamer zelfs te luid. Tot zover allemaal positief maar helaas bleek deze soundbar totaal ongeschikt voor het gebruik bij “normale” tv. Spraak (journaal, op 1, jinek) was (nog) slechter dat de ingebouwde speakers. Dat schijnt vaker een probleem met soundbars te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Blurk62 Dank je, dat is inderdaad wel nuttige info. Dat is namelijk precies één van de dingen waar ik nu ook tegen aan loop met mijn twee boekenplankspeakers, en die ik hoopte op te lossen met een soundbar. Spraak is blijkbaar lastig, meestal wordt er gefocust op een overweldigend geluidseffect van alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:58
Precies daarom ben ik ooit bij de Samsung HW-ms650 uitgekomen. Deze heeft meerdere speakers voor de middentonen waardoor spraak juist heel goed door komt. De bas zelf is juist ietsje minder, maar voldoende voor een huiskamer. En wil je toch meer bas hebben kun je er altijd een losse basbox bij zetten.

Als je hem echt standaard aan wil zetten, ook bij normaal TV-kijken moet je daar wel goed opletten. Veel van de 'goede' soundbars geven vooral veel geluid. En dat is bij films vaak leuk, maat bij normale TV juist niet.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coch
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-05 11:51
Ik volg vond mooie info hier.

Op afspraak naar de winkel komende week eindelijk eens kijken naar onze voorkeur LG OLED48CXLB en vergelijken met QLED. En vooral mondelinge uitleg. face to face.

We gaan de TV ophangen aan de muur .

Zijn nog aan het uitzoeken welke soundbar niet al te duur ? en die misschien onder in de open ruimte zou passen maar mag dan niet groter zijn dan 55cm.
Onder de TV is zeker ook een voorkeur nu we de TV aan de muur willen.
Liefst zonder losse subwoofer ..alles ineen.
Suggesties zijn welkom.

Onze keuze Sonos Beam.
Denon Home 550
Denon DHT- S216 of 316 ???

Zie graag reacties tegenmoet .AUB.

[ Voor 9% gewijzigd door Coch op 02-03-2021 16:24 ]

Pagina: 1