Afval bedrijven recupereren

Pagina: 1
Acties:
  • 853 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibi15
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-10-2021
Hallo! Ik ben Thibi15 en ik zou graag een Youtube kanaal starten waarin ik allerlei dingen en gadgets zelf maak. Hiervoor heb ik echter vaak veel producten nodig en materiaal dat allemaal wel wat geld kost.

Mijn vraag is dus of dat iemand een tip heeft of mij kan zeggen hoe ik aan kapot materiaal, beschadigde producten, misprints, dingen van winkels die failliet zijn, ... kan geraken voor weinig geld of zelfs grtais. Ik woon in België dus liefst van winkels die hier zijn :) Nederlands mag ook. Zou ik best contact opnemen met bedrijven en winkels of heeft iemand een goede oplossing?

Alvast bedankt voor de positieve reacties!
Groetjes T.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Sja, je moet de vraag eigenlijk omdraaien - waarom zou iemand dat aan jou moeten geven terwijl anderen daarvoor moeten betalen?

De normale weg bewandelen is EERST alles zelf kopen - als je Youtube kanaal voldoende aandacht weet op te brengen komen de sponsors, niet andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:11
Ik zou eerst beginnen met iets uit de buurt. Misschien heeft je buurman nog een kapotte blender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibi15
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-10-2021
Anoniem: 472287 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:55:
Sja, je moet de vraag eigenlijk omdraaien - waarom zou iemand dat aan jou moeten geven terwijl anderen daarvoor moeten betalen?

De normale weg bewandelen is EERST alles zelf kopen - als je Youtube kanaal voldoende aandacht weet op te brengen komen de sponsors, niet andersom.
Het gaat over kapotte producten dat ze normaal weg smijten, niet over sponsors ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ga bij een afvalstation werken, kan je alles mee naar huis nemen, gratis ;)

Oh, dit mag dus niet. Nevermind - © Nirvana

[ Voor 28% gewijzigd door RaZ op 18-01-2021 14:31 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-07 17:12

Ravefiend

Carpe diem!

Op Facebook marketplace ofzo vragen of mensen hun kapotte apparatuur kwijt willen? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ravefiend op 18-01-2021 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-07 13:06
Ik zou het hier op Tweakers V&A proberen, zoek op "defect" met een max prijs van 25 euro en er komen best wat interessante projectjes naar boven: https://tweakers.net/aanb...VsjI1APKKMpNTfRMrlKyMTGsB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik woon niet in België naar als er iets kapot is ben ik altijd blij als ik er iemand blij mee kan maken, ook omdat ik dan zelf niet hoef af te voeren. Ik denk als je een beetje rondvraagt in de buurt je bij mensen thuis en bedrijven genoeg kan krijgen als je het zelf komt ophalen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22

DukeBox

loves wheat smoothies

RaZ schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:06:
Ik kan je vertellen dat je dan meteen mag vertrekken, afval is ook geld waard.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-07 16:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

RaZ schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:06:
Not sure if serious (ook vanwege de smilie), maar blijf van andermans afval af. Dat is -ook al is het weggegooid- nog steeds niet jouw eigendom en dus als je het ongevraagd meeneemt pleeg je diefstal. Ik heb gewerkt bij een afvalinzamelingsdienst, en heb collega's om die reden op staande voet ontslagen zien worden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Thibi15 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:02:
[...]

Het gaat over kapotte producten dat ze normaal weg smijten, niet over sponsors ofzo
Probleem is dat veel apparatuur, ook al werkt het niet meer, alsnog geld waard is.
Nu zal een buurman dat bij een kapotte staafmixer weinig boeien, maar bedrijven hebben vaak contracten met afvalbedrijven en zullen niet zo snel (veel) apparaten weggeven.

Dus ik zou het lokaal en klein houden, familie, de buurt, sociale media, briefje bij de lokale supermarkt, etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Fly-guy op 18-01-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:09
Bij een kringloopwinkel is ook vaak genoeg leuk spul te vinden voor weinig:

https://allekringloopwinkels.nl/belgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:08
BVA auctions maar dan moeten je ouders betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:18

Perkouw

Moderator General Chat
[Dit topic krijgt van mij een slotje. Erg leuk dat je een YouTube kanaal wilt gaan starten, een belangrijke daarbij is o.a. eigen inzet en pro activiteit. Iets dat ik in dit topic mis. Wat heb jezelf zoal gevonden bijvoorbeeld?

Dit topic krijgt, voor nu, een slotje van me.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.