iPhone 7 32gb heeft gekraak bij het opnemen + inzoomen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-10 18:55
Mijn vraag
Ik heb een iPhone 7 waar ik alle onderdelen van in een andere behuizing heb gedaan maar nu rest mij 1 probleem.

Als ik een video opneem gaat alles goed, maar zodra ik mijn vingers gebruik om in te zoomen hoor ik gekraak door het geluid heen, alsof mijn handen op de microfoon zitten.

Het lijkt erop dat als ik harder op het scherm druk om in te zoomen, dat het gekraak ook harder is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone 32gb
iOS 13.6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb best wel lang op het interner gezocht, maar ik kom bij de verkeerde microfoon-gerelateerde problemen of ik krijg allemaal content van ‘Zoom’ tevoorschijn.

Verder heb ik verschillende apps geprobeerd met het opnemen en het gaf geen verschil.

Ik heb gelezen dat er ook een vierde microfoon in je telefoon zelf zit, is deze misschien toevallig actief als ik video opneem terwijl die dat niet hoort te zijn?

De iPhone kiest namelijk uit welke microfoon het beste is voor een bepaalde situatie en dat bijvoorbeeld het filmen met je achtercamera, dat de microfoon die daarnaast zit wordt geactiveerd.

Zit er misschien dan een bug/error in het systeem dat hij de verkeerde microfoon aanzet?

[ Voor 13% gewijzigd door RazorMaron op 18-01-2021 13:50 ]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de optische stabilisatie van de camera vermoed ik. Alles wel goed gemonteerd en nergens vuil tussen?

Dat is de eerste boosdoener als je zelf aan het hobbyen bent geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:57:
Dat is de optische stabilisatie van de camera vermoed ik. Alles wel goed gemonteerd en nergens vuil tussen?

Dat is de eerste boosdoener als je zelf aan het hobbyen bent geweest.
Heb er net een paar weken een nieuwe camera in gedaan aangezien de vorige redelijk naar de klote was. Dus ik vraag me af of dat wel het probleem is.

Dat verklaart namelijk toch niet dat als ik inzoom met een zachte touch ik niks hoor en als ik met een harde touch inzoom wel iets hoor?

Heb net nog een stukje film opgenomen waarbij ik loop te shaken met de telefoon tijdens de opname en het doffe geluid/gekraak komt zodra ik met mijn vinger de opname stopzet.

[YouTube: iPhone 7 gekraak]

[ Voor 4% gewijzigd door RazorMaron op 18-01-2021 14:34 ]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
Iemand die hier misschiet het antwoord op weet?

Raar genoeg hoor ik geen keihard gedruk als ik latex handschoenen aan heb.

De static sound blijf je wel hoor.

[ Voor 28% gewijzigd door RazorMaron op 07-02-2021 08:37 ]