MSI KT7A - VGA eerst op AGP of PCI

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ga zo meteen een MSI kt7a mobo installeren, maar ik wil nog ff weten of je nou meteen een AGP kaart er in kunt zetten, of dat je eerst een PCI erin moet doen, dan in BIOS op AGP zetten, en dat dan pas een AGP-kaart signaal geeft. En conflicteert PCI #1 ook met AGP?

Verder misschien nog dingen om op te letten bij dit mobo?
Oh ja, de FSB speed, PCI ratio, AGP ratio, moeten in het BIOS worden ingesteld?

edit:
grammatica.. :+

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Bij mij deed ie het meteen in een keer goed dus volgens mij moet dat altijd kunnen.

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
hij checked gewoon eerst of er een pci videokaart inzit, zo niet, dan gaat ie naar agp
wil je er 2 videokaarten in dan in je bios zeggen welke je primaire is (waarschijnlijk agp)

en een msi kt7a bestaat niet, het is een msi k7t (pro/2/2a/turbo) en een abit kt7a

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 13 augustus 2001 22:24 schreef Cyclops10 het volgende:

en een msi kt7a bestaat niet, het is een msi k7t (pro/2/2a/turbo) en een abit kt7a
Sorry...

Maar PCI #1 kan ik gewoon gebruiken? Misschien dat iemand die dit mobo heeft ff kan vertellen waar ie zijn kaarten goed in heeft werken. Er moet nog een SB Live! en een netwerkkaart in.

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44
je kan gewoon alles erin plaatsen, geen enkel probleem

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gewoon geen pci#1 gebruiken als het niet hoeft (kun je alleen maar problemen mee krijgen)
en dat moederbord van je heeft genoeg pci sloten om #1 niet te hoefen gebruiken
(is het nu een msi of een abit?)

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 13 augustus 2001 22:28 schreef marsian het volgende:
je kan gewoon alles erin plaatsen, geen enkel probleem
Ik hoop het. Nog 1 ding: Processor snelheid instellen? Waar?? in BIOS neem ik aan? Maar waar staat ie standaard dan op? En hoe kun je het verschil zien tussen een Athlon 1300 en 1333: het is nl. een beetje onduidelijk wat ik nu heb...

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44
als het goed is, pakt je bios automatisch de juiste mp en fsb voor jouw cpu. Alleen als je gaat overclocken moet je dit handmatig instellen

• banaan-X
  • Niet online
Op dinsdag 14 augustus 2001 09:34 schreef marsian het volgende:
als het goed is, pakt je bios automatisch de juiste mp en fsb voor jouw cpu. Alleen als je gaat overclocken moet je dit handmatig instellen
Jep, ik had t al gelezen. T is een appart menu in t BIOS, en een jumper op het mobo (die moet eruit, dan is fsb=133). En de Processor-speed staat gewoon op de proc. zelf. T is een 1333 (dus 5x 266).

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:58
Zou proberen om pci #1 vrij te houden. Volgens mij gaat hij dan een irq sharen met je videokaart en dat geeft altijd gezeik (mijn ervaring dan). Het is ook beter voor de koeling rond je videokaart om ff wat ruimte open te laten

Verwijderd

pci 1 is ideaal om een pci videokaart in te zetten, zelfs al heb je al een AGP kaart.
Je kunt ze toch niet heavy-duty simultaan gebruiken:
AGP en PCI desktop gaat prima
AGP 3D-spellen nemen alles in beslag, maar op dat moment heeft de PCI kaart toch bijna niks te doen aangezien je niet op die 2e monitor kunt werken als je een spel speelt
(hoogstens kun je t spel onderbreken met ALT-TAB)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:59
Op dinsdag 14 augustus 2001 10:30 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Jep, ik had t al gelezen. T is een appart menu in t BIOS, en een jumper op het mobo (die moet eruit, dan is fsb=133). En de Processor-speed staat gewoon op de proc. zelf. T is een 1333 (dus 5x 266).
10x133, tis ddr weet je wel

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:11
Op dinsdag 14 augustus 2001 13:49 schreef -OverSoft- het volgende:

[..]

10x133, tis ddr weet je wel
Ik zat me ook al op m'n hoofdje te krabbelen :)
Pagina: 1