Veel van de producten die ik online bestel zijn ontzettend onhandig ingepakt. Ik denk dat het meer inzichtelijk moet worden hoe bedrijven producten verpakken. Dit om de hoeveelheid (niet-afbreekbaar) afval te besparen en dus ook het milieu.
Ik merk dit bij:
- Producenten (Apple)
- Webshops
- Eettenten (Onnodig veel plastic als je sushi besteld)
Ik zit te denken om een site op te richten waar mensen kunnen insturen hoe ze een product of eten hebben ontvangen en van welke webshop, producent of eettent, om zo een beeld te krijgen waar je het beste iets kunt bestellen als je je afval wilt beperken.
Idee:
- Van je reet af komen en naar de winkel lopen
- Bedrijven beoordelen op basis van hoe efficiënt en milieuvriendelijk ze producten verpakken
- Welke materialen zijn gebruikt qua verpakking (karton = goed, plastic = slecht(?))
- Hoeveel lucht er om het product heen zit
Die bedrijven krijgen dan een rating op basis van die criteria.
Wat vinden jullie van dit idee? Zou je 't gebruiken?
Ik merk dit bij:
- Producenten (Apple)
- Webshops
- Eettenten (Onnodig veel plastic als je sushi besteld)
Ik zit te denken om een site op te richten waar mensen kunnen insturen hoe ze een product of eten hebben ontvangen en van welke webshop, producent of eettent, om zo een beeld te krijgen waar je het beste iets kunt bestellen als je je afval wilt beperken.
Idee:
- Van je reet af komen en naar de winkel lopen
- Bedrijven beoordelen op basis van hoe efficiënt en milieuvriendelijk ze producten verpakken
- Welke materialen zijn gebruikt qua verpakking (karton = goed, plastic = slecht(?))
- Hoeveel lucht er om het product heen zit
Die bedrijven krijgen dan een rating op basis van die criteria.
Wat vinden jullie van dit idee? Zou je 't gebruiken?