MS Access ribbon XML: hoe VBA runnen bij klikken op een tab

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hghr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-01-2021
Ben aan het stoeien met het maken van een ribbon voor een applicatie in Access 2019.

Voor het runnen van VBA bij het laden van het ribbon heb je het onLoad= "..". Voor het runnen van VBA als je op een knop/checkbox/etc klikt heb je onAction="...". Wat ik zoek is hoe VBA te runnen als je op de tab klikt.

Ik denk dat zoiets moet bestaan, zie bv de File tab, die een compleet ander scherm lanceert.
Microsoft.com geeft "Customizing the 2007 Office Fluent Ribbon for Developers", daar vind je wel (onder veel meer) het bovenstaande, maar ik zie niets over acties oid op het niveau van de tab of tabs.

Mijn vraag kortom: hoe kan ik iets in VBA doen als je op een tab van een lint klikt, nog zonder op een knop oid in dat lint te klikken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Is bestand/File niet gewoon een totaal ander type object die gewoon links van een tab-bar neergezet is?

Want "File" reageert idd anders als een willekeurig ander tabblad, maar tegelijk heeft het ook nul overeenkomende gevolgen die een normaal tabblad heeft. Ik denk dat het gewoon een totaal ander type Control is, en dat het praktisch erg veel werk gaat zijn om die tussen tabbladen te zetten (doordat File links staat hoeven ze enkel maar de tabbar een linker-marge mee te geven ter grootte van de File-button, ga je die tussen 2 tabbladen inwillen dan gaat het veel complexer worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hghr
Hi Gomez12,
Kan me ook goed voorstellen dat File compleet anders werkt. Blijft dat er wel een event zou moeten zijn dat al dat andere triggert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02:30
Win 32 API call? Wordt ff zoeken voor je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
hghr schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:47:
Hi Gomez12,
Kan me ook goed voorstellen dat File compleet anders werkt. Blijft dat er wel een event zou moeten zijn dat al dat andere triggert?
Wat andere?

Wat ik bedoel is dat de Office Ribbon ook gewoon links een knop kan zijn met file erop.
En daar onder/achter een tab-control waarbij de tabbladen links een grote marge hebben.

Dan is het niet anders als een gewone knop die het triggert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hghr
Gomez, Joep,
Heb inmiddels een oplossing bedacht die iets minder mooi is en die niet een actie nodig heeft als je op de tab klikt.Dank voor jullie gedachten.
Pagina: 1