MBP-r scherm valt ineens uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
het is een MBP retina eind 2012 of 2013 ff uit mijn hoofd. i7, 16GB 256ssd
Het is een oudje maar tot een uur geleden deed ie het echt nog perfect. Alsof ie net uit de verpakking kwam zeg maar d:)b

Maar ik loop ff weg. Kom terug en scherm is zwart. Kan standby zo dacht ik. Alleen nee...blijft zwart. Apple logo licht ook niet op?

Zomaar. Niks gebeurd. Voelt ook niet warm.
Is dit ineens een eol? Zou er nog wat te redden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Vreemd...net ging het scherm ineens weer aan. Inlogscherm. Inloggen en tijdens de voortgangsbalk bij het inloggen wordt kort erna weer alles zwart? Dat zou betekenen dat het scherm zelf niet kapot is?

Zou dit het moederboard zijn? Wat dus ook een eol zou betekenen. Of kan zit er een apart display’ding’ in die MBP wat mss nog te repareren is?

[ Voor 7% gewijzigd door readytoflow op 18-01-2021 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:01
start vervolgens wel weer op of helemaal niks?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Tijdens het inloggen valt ie weer uit. Zie het voortgangsbalkje tot 2/3 langzaam voortkruipen en dan pats. Alles zwart.

Als ik hem meteen uit en aanzet gebeurt er niks. Laat ik hem even tot rust komen. Dan kom ik wel weer tot het inlogscherm.

[ Voor 34% gewijzigd door readytoflow op 18-01-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Klinkt als het probleem van de 2012 MacBooks waarbij de grafische mux opnieuw gesoldeerd moet worden. Google maar eens 'U8900 MacBook'. Goed te herstellen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-10 14:31
Misschien handig voor je de soldeerbout pakt even na te vragen bij Apple?

Heb je de gebruikelijke reset's uitgevoerd en kan je nog in recovery modus booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-10 23:37
Het kan geen kwaad om even een monitor aan te sluiten, en/of even met een lamp op je scherm schijnen, dubbelchecken dat het niet je backlight is. Maar eerlijk gezegd zou dit een eenvoudige test zijn om nog even niet de suggestie van rvanpruissen zeker te stellen/uit te sluiten.
Als je 'em open maakt kan het ook geen kwaad om te kijken of je accu nog 'strak' is, niet zichzelf aan het opblazen is aan het eind van de levensduur...
Pagina: 1