Powerline kwestie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-10 21:16
Hi allen,

Ik wil voor een vriend van mij zijn complete huis voorzien van een degelijke wifi dekking.
Aangezien zijn ziggo modem dit niet voldoende doet (huis is te groot), heb ik gekeken voor een TP-Deco set (uit eigen positieve ervaringen).
Omdat hij een vrij diepe tuin heeft met achterin een tuinhuis waarvan de kans zeer klein is dat de wifi points dit kunnen rijken, lijkt het een goed idee om een set aan te schaffen met powerline optie zodat hij daar ook wifi dekking heeft (wellicht de P7 of de P9).
Echter, is er in huis al een powerline connectie opgezet (tussen modem en tv dmv een devolo powerline adapter).
Mijn 2 vragen:
- Heeft iemand hier ervaringen met de Deco sets of deze goed werken op enkel powerline connectie (wanneer de afstand tussen de ap's dus echt te ver is)?
- Is er een kans dat er problemen gaan ontstaan aangezien er al een powerline connectie bestaat in de omgeving?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 10:49

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Power line units zijn gewoon erg afhankelijk van zo goed als alles. Dus ja, tweede set zal wat storing veroorzaken. Maar of dat erger is dan een extra unit in die set of zelfs het scheerapparaat van de buurman is lastig te zeggen. Zelf zou ik echt alleen voor power line gaan als er echt geen andere optie is om een netwerkkabel te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heb hier thuis een gemengde set Fritzbox/Devolo powerline werken, dat gaat op zich prima, zonder storing.

Voor wat betreft het tuinhuis-probleem - ik zou eerst nagaan of het tuinhuis een eigen stroomgroep heeft, en zo ja, of er binnenhuis ook een wandcontactdoos is van dezelfde groep waar je een powerline transmitter in kunt prikken.

Hoe is de dekking in het tuinhuis nu? Afwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-10 21:16
Goeie vraag, ga ik even na.
Momenteel is er nog geen dekking in het tuinhuis, deze is pas nieuw en te ver van het ziggo modem vandaan.