Muis en toetsenbord reageren traag/nauwelijks op Asrock H470

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMES
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08 08:13
Hi,

Vraagje ik heb een "vaag" probleem met mijn pc.

Specificaties pc:
Asrock Deskmini H470
SSD Intel 660P 2TB
CPU i5-10400
16GB RAM
Windows 10 PRO / versie 20H2

Op de achterkant heb ik 4 normale usb poorten, daarop zit het volgende aangesloten:

Op de achterkant heb ik de volgende hardware aangesloten:
- TP link bleutooth 5.0
- Western Digital HDD 2.5 inch (usb 3.0) 2TB
- M-Audio M-Track 2x2 c-series geluidskaart (usb c)

Ik gebruik de volgende invoerapparaten:
- Logitech MX Master 2s radio signaal (originele dongle)
- Logitech K480 aangesloten (bleutooth)

En aan de voorkant 1 normale usb:

Als ik dan een USB stick van Lexar 3.0 aansluit aan de voorkant dan gaat mijn muis haperen. (mijn toetsenbord doet het dan nog wel)
Als ik deze dan direct aan de voorkant eruit haal, dan is het weer verdwenen.

Hetzelfde probleem heb ik ook als ik mijn logitech Logitech K480 + Logitech MX Master 2s, niet aangesloten heb. Waarvan ook de dongle en Bleutooth TP link 5.0 uit mijn pc is gehaald. Als ik dan even als test een Microsoft desktop toestenbord + muis aansluit heb ik precies hetzelfde.

Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Pc van laatste updates voorzien
- Apparaatbeheer (Energiebeheer : "Energie besparing uit")
- BIOS default settings
- Virusscanner verwijderd ESET

Mij lijkt toetsenbord + muis (bekabeld) ook een "optie", maar dan wordt het weer zo rommelig op het bureau.

Mijn bleutooth toetsenbord hakkelt dan ook als ik dan een woord typ; wordt het > wwwwwooooorrdddd.

Iemand een idee?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMES
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08 08:13
Ter aanvulling.

Ik heb de Asrock Deskmini H470, helemaal opnieuw geïnstalleerd, met een versie nieuwe SSD. Maar precies hetzelfde probleem. Hoe meer poorten ik aansluit, hoe slechter mijn devices werken.

[ Voor 7% gewijzigd door AMES op 27-07-2021 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:49
voor mensen met hetzelfde probleem:

Schijnbaar stoort het draadloos signaal op het moederbord, omdat de USB 3.0 poort zeer dichtbij het moederbord zit. Volgens Asrock heeft ook de Intel NUC hier last van en is een eigenschap van een usb 3.0 i.c.m. een zeer kleine behuizing.

Oplossing bij mij was een een USB hub erop zetten, maar eventueel de USB 2.0 uitbreidingskit kopen en hem daarin zetten zou het ook op moeten lossen.

Verder overigens enorm tevreden over het apparaat!

Hooguit nog een keer een andere koeler om de standaard i3-10100 koeler wel wat geluid maakt.