Aankoopadvies: compacte stereo versterker / streamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:25
Ik zoek een?
Compacte stereo versterker met streaming functies. Krachtig genoeg om vloerstaanders aan te kunnen sturen.
Sub out is een must, want de kans is ook reeel dat het toch boekenplank speakers worden + sub.

Wat is je budget?
600 euro, maar indien echt nodig kan ik rekken 800 euro. De puzzel zit 'm in mijn ogen vooral in de meerwaarde die ik krijg voor een hoger budget.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
1. platen afspelen via Denon dp 300f
2. Spotify (via bluetooth is prima, connect is mooi meegenomen)
3. mogelijk in de toekomst Tidal of een vergelijkbare hi-res streamingdienst

Wat heb je zelf al gevonden?

Yamaha WXA-50 -> app schijnt erg slecht te zijn, verder perfect lijkt me. maar ja, die app ga ik dagelijks gebruiken vrees ik.
NAD D3045 -> flink duurder dan Yamaha, minder vermogen (60w bij 8 ohm)
Powernode 2i -> flink duurder dan Yamaha, minder vermogen (60w bij 8 ohm)
Sonos AMP -> geen hi-res ondersteuning
NAD D3020v2 -> ook tof, binnen budget, maar nog zwakker dan z'n grotere broer (30w)
Denon HEOS Amp HS2 -> volgens mij voldoet deze ook, maar vind deze vrij lelijk ;)

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er nog meer alternatieven voor de compacte stereoversterkers die ik over het hoofd zie?
Zo nee, welke uit de lijst zou je adviseren en waarom?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iv00w
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-10 17:28
Ik heb zelf sinds kort de NAD D3020 v2. Als het goed is, is de D 3045 vergelijkbaar - met meer power en aansluitingen. Ik gebruik hem bij de PC, om Dali Oberon 3 speakers aan te sturen. Ik merk dat ik de versterker vrij hoog moet zetten om een acceptabel volume te hebben in de kamer. Er is wel nog ruimte om té hard te gaan, zo hard hoeft het absoluut nooit voor mij. De versterker trekt het dan nog prima, maar wordt wel vrij snel warm - onder elke load.

Als je vergelijkbare boekenplank speakers op het oog hebt, dan zou ik zeggen dat de D 3020 v2 wellicht een optie is (afhankelijk van je kamer). Maar wil je misschien iets krachtigers, of vloerstaanders, dan zou ik op zijn minst voor de 3045 gaan.

Je geeft ook aan dat je Spotify wilt gaan gebruiken, maar beide NADs hebben geen ondersteuning voor Spotify Connect o.i.d. Je zult dus vanaf een ander apparaat, aangesloten of via bluetooth, moeten streamen.

Met de andere opties in je lijst heb ik geen ervaring. Onlangs is mijn zoektocht naar een compacte versterker (voor op het bureau) dus geëindigd bij de NAD D 3020 v2. Er is helaas maar een klein aanbod in deze categorie.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
Dank voor je ervaring Iv00w. Ik wil inderdaad de optie hebben om vloerstaanders aan te sturen. Jouw ervaring onderstreept dat de 3020 dat niet gaat trekken.

Puntje qua spotify heb ik verduidelijkt, via bluetooth is prima, connect is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Qua aansturing is het denk ik voornamelijk afhankelijk van het rendement van de speakers die je koopt. Als ik kijk naar mijn Klipsch speakers dan hebben die een dermate hoog rendement dat je ze nog met een wekkerradio aan zou kunnen sturen. Dus dat gaat met mijn Denon AVR2311 meer dan prima.

De vraag is wat jij verstaat onder compact. Je hebt van bijvoorbeeld Marantz ook de NR series; die zijn nog steeds 43 cm maar niet zo heel hoog.
Verder zou ik me niet beperken tot een stereo receiver, maar ook in de home cinema hoek gaan zoeken. Die dingen doen namelijk ook prima stereo, en het levert je veel meer keuzemogelijkheden op :)

Last: Denk ook eens aan:
- kiezen voor actieve speakers, dan heb je helemaal geen probleem meer met aansturing want ingebouwde versterking. Je hebt dan echter wel een stopcontact per speaker nodig.
- kiezen voor een losse eindversterker. Die kan dan minder compact zijn, want stop je ergens achter een deurtje weg.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
Compact = vergelijkbaar met de opties die ik heb uitgezocht. 43cm breed vind ik helaas niet compact genoeg.

Actieve speakers heb ik me zeker in verdiept en die heb ik nu staan uit het lage segment.
Echter wil ik toch wat flexibeler blijven in de toekomst, daarom gaat mijn voorkeur uit naar een upgrade in de vorm van een versterker + speakers.

Losse eindversterker = geen optie helaas. Wil echt met 1 kastje werken en niks hoeven wegstoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:34
PascalvE schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:45:

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er nog meer alternatieven voor de compacte stereoversterkers die ik over het hoofd zie?
Zo nee, welke uit de lijst zou je adviseren en waarom?
Ik ben zelf zeer tevreden over de https://www.smsl-audio.com/portal/product/detail/id/565.html SMSL SA300 waarmee ik twee zelfbouw monitor speakers aanstuur en een actieve subwoofer.
Voldoet verder wel aan je eisen, heeft alleen geen streaming functies buiten de bluetooth apt-X om.

Hij is echter ook maar 1/7ste is van jou budget dus denk ik niet dat je zoiets zoekt :) .
misschien dat een ander model binnen dit merk wel beter past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 22:04
Ik gebruik al jaren een Denon CEOL Piccolo N5, zoiets is toch ideaal?
> compact
> sub out
> Spotify Connect
> AirPlay 2
> Ethernet & wifi
> line-in voor je platenspeler

Mijn N5 is misschien niet krachtig genoeg voor flinke vloerstaanders, maar in de CEOL reeks zijn er meer modellen...

recente modellen: https://www.denon.com/nl-...mpactsystem/networksystem

[ Voor 12% gewijzigd door estorino op 18-01-2021 16:18 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 22:23
Je geeft aan dat de yamaha app erg slecht schijnt te zijn. Ik weet niet op basis waarvan je dat stelt, maar het is totaal niet mijn ervaring na ruim twee jaar dagelijks gebruik (icm android-telefoon). Ben er erg tevreden over. Dus misschien is die wxa-50 zo gek nog niet voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02:54
aan de bovenkant van het budget zie hier veel meerwaarde in, denk dat deze aan alle eisen voldoet:
De advance Paris Myconnect 60, kost 799 euro.

Heeft subout:
Heeft een phono preamp mm, maar is in principe niet nodig omdat je platenspeler ook al een ingebouwde voorversterker heeft.
Een ethernet ingang en bluetooth
spotify connectie
compact
48 Watt bij 4 ohm, 70 Watt bij 8 ohm, dit zou in principe voldoende moeten zijn
Als bonus kan je er ook nog cd's in kwijt. heb je FM en DAB+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02:54
mikkip schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:48:
Je geeft aan dat de yamaha app erg slecht schijnt te zijn. Ik weet niet op basis waarvan je dat stelt, maar het is totaal niet mijn ervaring na ruim twee jaar dagelijks gebruik (icm android-telefoon). Ben er erg tevreden over. Dus misschien is die wxa-50 zo gek nog niet voor je.
Die app werkt fijn van de yamaha, als je hem aan de praat krijgt. Want sorry ik vind het een onding om in te stellen, heb een jaar zo'n yamaha gehad. Niet werkend te krijgen op mijn statische netwerk. Uiteindelijk toch via een omweg wel gelukt, maar via de app instellen, het was mij niet gelukt.

Maar als het eenmaal werkt, werkt die fijn.
Pagina: 1