Dag beste experts :)! Voor mijn vader ben ik een nieuwe FS2020 PC aan het samenstellen. De PC moet krachtig genoeg zijn om een Rift S aan te sturen zodat hij in VR kan vliegen. Naast FS2020 wordt er eigenlijk niet veel zwaars op gedraaid. De oude PC wordt nu voor andere toepassingen gebruikt, dus daar kan ik niets van recupereren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk FS2020
Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
1440p, VR Rift S
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500/1600 euro. Maar ik heb reeds een grafische kaart van 700 euro gekocht. Dus netto nog 800/900 euro over voor de rest.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb reeds een MSI GeForce RTX3070 Gaming X TRIO.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, geheugen, CPU + koeler, HDD, kast en voeding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Vooral stil, en met vooraan / boven genoeg usb... bij nader inzien heeft de onderstaande kast misschien wat weinig aansluitingen?
Verder had hij gevragd voor een Intel. Ik twijfel zelf om hem toch een 5600x aan te raden, maar als ik even opzoek komt de 10700 er best wel goed uit, voor een lagere prijs. Of moet ik eerder voor een 10700k gaan?
Wat verwacht je van ons?
Nu heb ik zelf al eens wat rondgekeken en wat samengesteld, maar misschien dat jullie toch nog enkele opmerkingen/ideeën hebben op mijn combinatie? CPU ok? is alles compatibel? Hebben jullie mss een betere kast in gedachten met meer USB aansluitingen?
Ik had momenteel al het volgende gevonden:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk FS2020
Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
1440p, VR Rift S
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500/1600 euro. Maar ik heb reeds een grafische kaart van 700 euro gekocht. Dus netto nog 800/900 euro over voor de rest.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb reeds een MSI GeForce RTX3070 Gaming X TRIO.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, geheugen, CPU + koeler, HDD, kast en voeding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Vooral stil, en met vooraan / boven genoeg usb... bij nader inzien heeft de onderstaande kast misschien wat weinig aansluitingen?
Verder had hij gevragd voor een Intel. Ik twijfel zelf om hem toch een 5600x aan te raden, maar als ik even opzoek komt de 10700 er best wel goed uit, voor een lagere prijs. Of moet ik eerder voor een 10700k gaan?
Wat verwacht je van ons?
Nu heb ik zelf al eens wat rondgekeken en wat samengesteld, maar misschien dat jullie toch nog enkele opmerkingen/ideeën hebben op mijn combinatie? CPU ok? is alles compatibel? Hebben jullie mss een betere kast in gedachten met meer USB aansluitingen?
Ik had momenteel al het volgende gevonden:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-10700 Boxed | € 322,75 | € 322,75 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z490 UD | € 127,67 | € 127,67 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 31,65 | € 31,65 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 83,90 | € 83,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 119,90 | € 119,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 869,77 | ||
[ Voor 5% gewijzigd door thevanquish op 18-01-2021 09:02 ]