Huisgenoot uitzetten in hospita-situatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ano.niem
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-05-2021
Hallo,

Ik woon nu sinds kort met een huisgenoot, had ik achteraf niet moeten doen. Hij is bijdehand, denkt alleen aan zichzelf en het klikt gewoonweg niet.

Nou doet hij ook nog eens de schuurdeur niet op slot (het is een wonder dat mijn fietsen er nog staan), consumeert zonder toestemming mijn voorraad, gaat enorm slordig met mijn spullen om, heeft 24/7 zijn afwas in de weg staan (die ook nog eens niet helemaal schoon gemaakt wordt) en laat meermaals bijv de koelkast de hele ochtend/avond open staan. Dit alles bij elkaar maakt dat ik hem er toch wel graag zo snel mogelijk uit wil hebben. Vooral de 1e 2 punten (schuurdeur en voorraad) geven een erg onprettig gevoel. Nu vroeg ik me af of ik enige grond heb om op te staan, kan op Google weinig concreets vinden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-06 15:18
Ano.niem schreef op maandag 18 januari 2021 @ 02:50:
Hallo,

Ik woon nu sinds kort met een huisgenoot, had ik achteraf niet moeten doen. Hij is bijdehand, denkt alleen aan zichzelf en het klikt gewoonweg niet.

Nou doet hij ook nog eens de schuurdeur niet op slot (het is een wonder dat mijn fietsen er nog staan), consumeert zonder toestemming mijn voorraad, gaat enorm slordig met mijn spullen om, heeft 24/7 zijn afwas in de weg staan (die ook nog eens niet helemaal schoon gemaakt wordt) en laat meermaals bijv de koelkast de hele ochtend/avond open staan. Dit alles bij elkaar maakt dat ik hem er toch wel graag zo snel mogelijk uit wil hebben. Vooral de 1e 2 punten (schuurdeur en voorraad) geven een erg onprettig gevoel. Nu vroeg ik me af of ik enige grond heb om op te staan, kan op Google weinig concreets vinden.

Alvast bedankt!
Heb je een huurcontract opgesteld? En zo ja, wat staat erin...?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Jij mag de huur gedurende de eerste 9 maanden schriftelijk beëindigen zonder opgaaf van reden in een hospita situatie. Vangnet voor situaties waarin het dus niet klikt tussen hospita en huurder. Opzegtermijn is 3 maanden. Na 9 maanden is er beperkte huurdersbescherming en zul je wel met een goede reden moeten komen, maar ook dan kom je er nog wel vanaf.

Was het niet handig geweest om eerst even te kijken hoe het werkt, voor je eraan begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:27
Bovendien... Is er afgesproken dat hij jouw voorraad mag gebruiken?
Normaal gesproken is dat niet standaard, ja soms met peper en zout, maar voor rest is dat vaak gescheiden. Klinkt misschien raar maar dan is het diefstal.

Ik zou hem er in eerste instantie op wijzen dat je het niet leuk vindt (waarschijnlijk snapt hij dat wel). Vervolgens kan je vragen hoe hij zich erbij voelt.

Eruit gooien is erg moeilijk, al helpt diefstal wel. Hoe lang woont hij er al? Want je kan in het begin nog makkelijker er onderuit komen... Maar ik denk dat via gesprek makkelijker is dan via rechtbank.

[ Voor 14% gewijzigd door 99ruud99 op 18-01-2021 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

99ruud99 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 06:21:
Normaal gesproken is dat niet standaard, ja soms met peper en zout, maar voor rest is dat vaak gescheiden. Klinkt misschien raar maar dan is het diefstal.

Ik zou hem er in eerste instantie op wijzen dat je het niet leuk vindt (waarschijnlijk snapt hij dat wel). Vervolgens kan je vragen hoe hij zich erbij voelt.

Eruit gooien is erg moeilijk, al helpt diefstal wel. Hoe lang woont hij er al? Want je kan in het begin nog makkelijker er onderuit komen... Maar ik denk dat via gesprek makkelijker is dan via rechtbank.
De huurder bepaalt min of meer of er een rechter bij komt kijken. Als de verhuurder netjes schriftelijk opzegt en de huurder de opzegging accepteert en vertrekt, dan hoef je verder nergens heen.

Zeker binnen de 9 maanden is het als huurder kansloos om de beëindiging van hospita-huur aan te vechten. Dat is gewoon een hamerstuk voor een rechter. Je zou hooguit kunnen proberen te betwisten dat het om een hospita regeling gaat, maar dat heeft ook geen zin als het wél gewoon een hospita regeling is.

De verhuurder hoeft pas naar de rechter als de huurder niet vertrokken is na de einddatum en weigert te vertrekken.

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 07:42
Kan iemand die titel aanpassen naar "Huisgenoot uitzetten in hospita-situatie" ? Ik dacht nu een gaaf topic te vinden over iemand die zijn huisbaas wilde gaan uitzetten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Valorian schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:25:
Kan iemand die titel aanpassen naar "Huisgenoot uitzetten in hospita-situatie" ? Ik dacht nu een gaaf topic te vinden over iemand die zijn huisbaas wilde gaan uitzetten ;)
Titel gefixed, vermeld dat de volgende keer even in een Topic Report dan pikken wij dat voor je op :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
tweakduke schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:59:
[...]

Titel gefixed, vermeld dat de volgende keer even in een Topic Report dan pikken wij dat voor je op :)
Thanks, en goed om te weten dat Topic Report bestaat , voor volgende keer :)

[ Voor 15% gewijzigd door Valorian op 18-01-2021 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 13:48
Paar seconde Google gaf dit als resultaat dus hoe heb je gezocht?
https://www.woonbond.nl/vraagbaak/wat-hospitakamerverhuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdraaijer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-06 18:19
Uit het verhaal van TS kan ik nergens halen dat ze als hospita een kamer verhuurd. Dat is alleen van toepassing als TS voor minimaal 10 procent eigenaar is van de woning en deze als hoofdverblijf heeft. Indien TS zelf huurt en een huisgenoot in onderhuur heeft, is de hospita situatie hier niet van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:55
Mdraaijer schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:47:
Uit het verhaal van TS kan ik nergens halen dat ze als hospita een kamer verhuurd. Dat is alleen van toepassing als TS voor minimaal 10 procent eigenaar is van de woning en deze als hoofdverblijf heeft. Indien TS zelf huurt en een huisgenoot in onderhuur heeft, is de hospita situatie hier niet van toepassing.
Eigenaar of hoofdhuurder zijn maakt niet uit voor het van toepassing zijn van de hospita regeling:
https://www.rijksoverheid...hospitakamer-wil-verhuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ano.niem
Ik ontving helaas geen mails met de reacties, vandaar de stilte van mijn kant.
Anoniem: 39993 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 06:21:
Jij mag de huur gedurende de eerste 9 maanden schriftelijk beëindigen zonder opgaaf van reden in een hospita situatie. Vangnet voor situaties waarin het dus niet klikt tussen hospita en huurder. Opzegtermijn is 3 maanden. Na 9 maanden is er beperkte huurdersbescherming en zul je wel met een goede reden moeten komen, maar ook dan kom je er nog wel vanaf.

Was het niet handig geweest om eerst even te kijken hoe het werkt, voor je eraan begon?
Ik heb helaas in m'n huurcontract een opgenomen dat de verhuur voor bepaalde tijd is (6 maanden). Online lees ik dat voortijdig bëindingen niet mogelijk is voor een contract wat voor bepaalde tijd is aangegaan.

Vooraf heb ik een en ander uitgezocht en helaas ook een en ander verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ano.niem
99ruud99 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 06:21:

Hoi,

Nee, er is niet afgesproken dat hij mijn voorraad mag gebruiken. Zodra ik het merkte heb ik gezegd dat ik er eerst afspraken over wilde maken voordat hij mijn voorraad verder gebruikte, daar heeft hij helaas tot op heden geen gehoor aan gegeven.

Hij woont hier sinds eind december, en half januari heb ik aangegeven hem er zo snel mogelijk uit te willen hebben, maar ik heb niet het idee dat hij daaraan gehoor wilt geven.

Bedankt voor de reactie, als deze nadere informatie helpt om meer hulp te bieden dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ano.niem
Voor zo ver ik begrijp zijn deze 9 maanden niet van kracht als het om een huurcontract voor bepaalde tijd gaat (6 maanden), iets wat ik inderdaad eigenlijk in m'n 1e post duidelijk had moeten maken, excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ano.niem
Mdraaijer schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:47:
Hoi,

Ik ben zelf 100% eigenaar van de woning en het is ook mijn hoofdverblijf, dus het gaat inderdaad om hospita verhuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 15:12

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ano.niem schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:30:
[...]
Hij woont hier sinds eind december, en half januari heb ik aangegeven hem er zo snel mogelijk uit te willen hebben, maar ik heb niet het idee dat hij daaraan gehoor wilt geven.
Dat hoeft hij ook niet. Uit de officele info uit één van de gegeven links:
Als u de kamer voor een afgesproken huurtermijn (bepaalde tijd) van niet meer dan 5 jaar heeft (onder)verhuurd, dan gelden aparte regels. Zo kunt u de huur niet tussentijds opzeggen, de huurder wel.
Voor de andere zaken (schuur op slot, voorraad gebruiken) moet je even goed om tafel gaan zitten. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ano.niem
Question Mark schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:36:
[...]

Dat hoeft hij ook niet. Uit de officele info uit één van de gegeven links:

[...]

Voor de andere zaken (schuur op slot, voorraad gebruiken) moet je even goed om tafel gaan zitten. :)
Hoi,

Hier heb ik het al een aantal keer rustig geprobeerd over te hebben, maar elke keer reageert hij ontzettend boos waardoor er helaas geen gesprek over te voeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Ano.niem schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:46:
[...]

Hoi,

Hier heb ik het al een aantal keer rustig geprobeerd over te hebben, maar elke keer reageert hij ontzettend boos waardoor er helaas geen gesprek over te voeren is.
Misschien is het een idee om met een mediator erbij te praten?

Heb je al voorgesteld om tegen een vergoeding eerder te vertrekken? x maanden huur? Wellicht dat hij daar mee akkoord gaat. Zet het dan wel netjes op papier en laat je daarin begeleiden door een jurist.

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Nou, goede levensles om de volgende keer dat je iemand in huis neemt eerst even te kijken of je het wel met hem/haar kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Alvast opzeggen voor na die 6 maanden dan lijkt me verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-06 12:05
Ano.niem schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:46:
[...]

Hoi,

Krijg een beetje de indruk dat jij zelf ook niet de meest makkelijke/tactische persoon in omgang bent, ook al heb je helemaal gelijk over zijn gedrag. Misschien te makkelijk iemand in huis genomen? Heb sowieso het idee dat een ongelijke "machtsverhouding" van huurder en verhuurder die de leefomgeving delen de situatie niet ten goede komt. Weet niet of jullie rond dezelfde leeftijd zijn?

Helaas heb je zo te zien geen poot om op te staan/stok om mee te slaan om echt iets af te dwingen (tenzij je hem wilt aanklagen voor diefstal van je pak melk en kliekjes uit de koelkast). Enige optie lijkt me toch om te blijven proberen te praten naar een meer werkzame situatie en het die maanden uit te zitten.

Of in het offensief gaan; zijn koekjes opvreten, zijn spullen uit de schuur halen en zelf op slot zetten, vuile vaat in zijn bed leggen ... >:) Wordt de situatie niet beter, maar misschien wel leuker :+

[ Voor 15% gewijzigd door Tuttel op 25-01-2021 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 12:16
Anoniem: 224360 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:00:
Kijk hiermee uit, want wie weet gaan de hakjes in het zand.

Hij reageert boos, heb je al eens gewaarschuwd zijn afwas in de kliko te gooien na 3 dagen en dit ook gedaan, dit vanwege hygieneregels en schimmelvorming?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 13:48
pffff, denk je als TS een goede daad te verrichten door je woning beschikbaar te stellen voor iemand die nodig onderdak zoekt en dan krijg je dit :S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
Tuttel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Krijg ook een beetje de indruk dat jij zelf ook niet de meest makkelijke/tactische persoon in omgang bent, ook al heb je helemaal gelijk over zijn gedrag.

Of in het offensief gaan; zijn koekjes opvreten, zijn spullen uit de schuur halen en zelf op slot zetten, vuile vaat in zijn bed leggen ... >:) Wordt de situatie niet beter, maar misschien wel leuker :+
Ik haal dit niet uit deze posts, maar misschien lees ik het anders dan jij.

Voor dat laatste, ik ben bang dat iemand niet veranderd als er na een paar weken als zo'n situatie ontstaat. Dus ja, ik zou inderdaad ook dergelijke trucs uithalen. Wel met tact, en geen strafbare dingen.

Vervang slot van de schuur en zeg dat jij vanaf nu alleen nog toegang verleent. Nog leuker, plaats daar een koelkast voor zijn gebruik }) .

[ Voor 8% gewijzigd door pennywiser op 25-01-2021 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ano.niem
Tuttel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Krijg een beetje de indruk dat jij zelf ook niet de meest makkelijke/tactische persoon in omgang bent, ook al heb je helemaal gelijk over zijn gedrag. Misschien te makkelijk iemand in huis genomen? Heb sowieso het idee dat een ongelijke "machtsverhouding" van huurder en verhuurder die de leefomgeving delen de situatie niet ten goede komt. Weet niet of jullie rond dezelfde leeftijd zijn?

Helaas heb je zo te zien geen poot om op te staan/stok om mee te slaan om echt iets af te dwingen (tenzij je hem wilt aanklagen voor diefstal van je pak melk en kliekjes uit de koelkast). Enige optie lijkt me toch om te blijven proberen te praten naar een meer werkzame situatie en het die maanden uit te zitten.

Ik doe mijn best om de situatie zo veel mogelijk te deescaleren, maar niet altijd even makkelijk. Ik vind dat ik volledig in mijn recht sta wanneer ik iemand vraag voorzichtig met mijn (nieuwe) spullen om te gaan. Vuile vaat is het gelukkig (nog) niet, maar ook het opruimen van schone vaat gaat me na een tijdje toch irriteren (wat ik wel moet doen wil ik ruimte hebben om mijn eigen vaat te doen). Situatie is wat mij betreft pas weer leuk als ik weer een beetje rust aan m'n kop krijg en wat makkelijker kan gaan herstellen van mijn burnout die ik nu ook sinds kort heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ano.niem
Anoniem: 224360 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:00:
Dat kan helaas pas 3 maanden tot 1 maand voor de opzegdatum.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ano.niem schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:19:
[...]

Ik doe mijn best om de situatie zo veel mogelijk te deescaleren, maar niet altijd even makkelijk. Ik vind dat ik volledig in mijn recht sta wanneer ik iemand vraag voorzichtig met mijn (nieuwe) spullen om te gaan. Vuile vaat is het gelukkig (nog) niet, maar ook het opruimen van schone vaat gaat me na een tijdje toch irriteren (wat ik wel moet doen wil ik ruimte hebben om mijn eigen vaat te doen). Situatie is wat mij betreft pas weer leuk als ik weer een beetje rust aan m'n kop krijg en wat makkelijker kan gaan herstellen van mijn burnout die ik nu ook sinds kort heb.
Slot op de koelkast, vaat die blijft staan belandt buiten, en sleutel van die schuur krijgt ie niet meer, hij mag z'n fiets buiten zetten voortaan. In het contract is woonruimte afgesproken, en waarschijnlijk niets over gebruik van de schuur/voorraad/koelkast etc.

Komop, jezelf in je eigen huis laten terroriseren. De huurder schaft maar een koelkastje aan voor op z'n kamer, als het teveel gevraagd is om de koelkast dicht te doen. En boos worden op je verhuurder? Dat is een mooie manier om je kamer instant weer kwijt te raken. Helaas (of gelukkig) is de overlast nog niet zodanig dat je het huurcontract daadwerkelijk kunt ontbinden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-06 12:05
Ano.niem schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:19:
[...]

Je staat ook absoluut in je recht, maar je recht krijgen is helaas niet zo vanzelfsprekend als we zouden willen.

De enige oplossing ligt naar mijn idee toch op het persoonlijke vlak en het is maar de vraag hoe vatbaar je huisgenoot daar voor is. Je hebt hem erop aangesproken dat je afspraken wilde maken, maar zijn er nu concrete afspraken over gemaakt? Of is het bij het aanspreken gebleven en de wens om er concrete afspraken over te maken? Kun je wat meer toelichten wat zijn reacties waren wanneer je deze zaken aankaart?

Ik heb ook de nodige jaren met huisgenoten gewoond(niet hospita situatie) en helaas zijn er mensen die zelfs met de beste intenties om achter zich op te ruimen, deuren op slot doen etc, dit gewoon oprecht niet altijd uit zichzelf doen. Ze zien het gewoon niet en dan heb je gewoon niets te winnen behalve je er bij neerleggen dat dit een onderdeel/risico is van het samenwonen. De asymmetrische verhouding waar hij in leeft is ook niet bevorderlijk, want elk verzoek van jouw kan al snel autoritair overkomen. Daarbij heeft hij ook niet zoveel te verliezen als je zijn goodwill kwijt bent, jij wel (wat de machtsbalans in zijn voordeel wat verschuift).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
Ano.niem schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:20:
[...]

Wat verhuur je eigenlijk precies, wat staat er in het huurcontract? Verhuur je bijvoorbeeld een kamer en mag hij gebruik maken van de keuken/badkamer? Of staat er in het contract dat hij van alle ruimtes gebruik mag maken, en dus ook van woonkamer, tuin, schuur, etc.?

Als je echt van hem af wilt dan vóór die 6 maanden om zijn dan is mijn advies om binnen wat er contractueel kan het hem zo onaantrekkelijk mogelijk te maken. Dan bedoel ik niet dat je zijn afwas in de kliko gooit zoals sommige hier adviseren, maar meer dat als hij bijvoorbeeld alleen recht heeft op zijn kamer + badkamer/keuken je hem dan ook niet meer in de woonkamer laat zitten. En als er niet specifiek genoemd staat dat hij gebruik mag maken van de schuur dan zou ik daar een nieuw slot op zetten en aangeven dat je het tijdelijk toestaan hiervan per direct weer intrekt omdat hij niet zorgvuldig omgaat met het afsluiten.

PS: Als hij zijn afwas niet doet je dit in een doosje stopt en voor zijn kamerdeur zet met een briefje erbij dat je graag je keuken schoon houdt en daarom zijn afwas op deze manier weghaalt als hij het langer dan 1 dag laat staan.

PS2: Op het open laten staan van de koelkastdeur heb ik helaas geen antwoord. Dat bevestigt alleen maar dat je hier met een complete idioot te maken hebt helaas. Hoop dat je geen gas-aansluiting hebt zodat je in ieder geval zeker weet dat 'ie die niet ook per ongeluk aan laat staan. Misschien kan je de koelkast aan de voorkant op twee blokjes zetten zodat de deur automatisch dichtdraait...
[...]

Ok, dat is jammer. Maar je kunt wel nú al iets aangeven als:

Hallo onderhuurder,

Ik denk dat het inmiddels duidelijk is dat we geen klik hebben. Je staat anders in het leven dan ik en hoewel ik niet weet hoe jij dat ervaart is het goed om te weten dat de huidige situatie voor mij erg vervelend is. Ik heb daarom besloten dat ik zo snel mogelijk afscheid wil nemen van je. Dat betekent dat ik per x-x-2021 de huur meteen zal gaan opzeggen. Ik weet dat dit nu nog niet kan maar wil het je toch vast meegeven, zodat je wat meer tijd hebt om alvast om je heen te kijken naar andere woonruimte en kan inspringen op eventuele kansen die je langs ziet komen. En mocht je eerder weg willen dan mag dat uiteraard ook.

[ Voor 21% gewijzigd door Valorian op 25-01-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
[...]

Zit er denk ik niets anders op dan die tijd uit te soppen. Hoe vervelend het ook is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pennywiser
Valorian schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:54:
[...]

Hallo onderhuurder,

En mocht je eerder weg willen dan mag dat uiteraard ook. kan ik je dat alleen maar van harte aanbevelen.
Zo ftfy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-05 00:35
Is het een jongeman? Dan is dit blijkbaar wat hij heeft meegenomen uit het ouderlijk huis.
Heeft hij behalve inwoning ook de kost? Nee? Dan heeft ie met zijn tengels van je spullen af te blijven. Dan is het ordinaire diefstal.
Op dit moment laat je over je heen lopen. Je zou assertiever kunnen zijn en vertellen dat hij hier niet bij zijn moeder is en dat jouw regels gelden.
Als hij boos word wijs je hem de deur. Jij hebt niks te maken met zijn boosheid.
Als hij begint te schermen met zijn huurcontract zeg je dat hij een contract heeft voor zijn kamer en om zich als behoorlijk huurder te gedragen, en niet om zich te misdragen.

Sterkte met alles, ik vind het ontzettend vervelend voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-06 13:52
Heb je als onderdeel van je huurcontract schuur en evt. Gezamenlijke koelkast tot beschikking gesteld. Anders kun je hem hier simpelweg toegang tot ontzeggen
Pagina: 1