:strip_exif()/f/image/FOx28n5GMyYLkaXlIwv4yBwc.jpg?f=fotoalbum_large)
Groene kruis = bevestigingspunt kastje zonder conflict
Rode kruis = met conflict
Oranje = leidingen
:strip_exif()/f/image/9p0aePpwLuQIWRmY2eNsk6X5.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een nieuw huurwoning in duitsland(helaas gevlucht voor de nederlandse woningcrisis :'k ) en hier leveren ze standard vaak geen keuken erbij :x
Nu heb ik een ikea enhet set gekocht, alle frames en kastjes al (deels) gemonteerd. Alleen voor de ophanging van de bovenste keukenkastjes zitten er dus aan de achterkant van de kastjes twee montagebeugels op een vaste plek.
Ik heb nu met een leidingszoeker uitgezocht hoe de leidingen ongeveer lopen en in het midden lopen er dus waterbuizen van het appartement boven naar de kelder.
Ik heb met mijn 2 rechterhanden(ben helaas links) geprobeerd naar oplossingen te vinden op internet maar ik wordt er niet veel wijzer van, sommigen zeggen de kasten op te hangen aan een 18mm dikke houden balk met andere bevestigingspunten, maar ik geloof nooit dat dat het gewicht van een kast met inhoud kan dragen.
Als ik dit vooraf had geweten had ik wel een METOD systeem gekocht waar de bovenkastjes aan een rail hangen maar daar is het nu te laat voor.
Hebben mensen hier advies of ervaring voor het ophangen van kastjes met leidingwerk erachter?
Mvg, vrill