Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

3pin RGB aangesloten op 4pin controller

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• manmetshnor
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-05-2023
Ik heb daarnet mijn eerste computer zelf gemaakt.

Werkt perfect, enkel had ik als achterse fan een andere gekocht met een 3 pins aansluiting en een controller (moederbord heeft maar 1 rgb aansluiting)

De controller bevat enkel 4 pins aansluitingen en aangezien dit paste heb ik het in elkaar geplugd. Niet wetende dat het verschil blijkbaar 5 volt en 12 volt is. Hierna hoorde ik een kleine sis. Mijn fan bleef wel draaien want dit is een andere aansluiting.
Ik heb meteen mijn computer afgezet. Originele fan teruggeplaatst. Zou er anders iets aan mijn computer zijn?

Alle reacties

• manmetshnor
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-05-2023
Het gaat hier niet over de fan zelf! Wel over de RGB ervan. De fan bleef gewoon mooi rond draaien

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

De RGB leds van je fan zijn waarschijnlijk direct doorgebrand, verder zou ik me geen zorgen maken.

Door een fout in de documentatie van Gigabyte heb ik een tijdje geleden hetzelfde gehad met een pomp, gelukkig waren die leds best eenvoudig te vervangen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:10

Rannasha

Does not compute.

Het RGB gedeelte van de fan zal nu kapot zijn. Dat draait op 5V en je hebt er 12V doorheen gejaagd. De rest hoort verder geen problemen te hebben. Je kunt de fan, zoals je gemerkt hebt, nog wel gebruiken. Maar dan zonder lampjes.

|| Vierkant voor Wiskunde ||