Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-06 10:54
Ik willde wat ruimte maken op mijn Huawei P9 lite (niet rooted) door via adb wat onnodige Huawei en Android bloatware te verwijderen.

Dat lukte aardig totdat ik helaas de package com.android.providers.calendar heb verwijderd. Hierdoor krijg ik de volgende melding als ik Google Calendar wil opstarten:

Calendar Storage disabled
Oops, your calendars and events can't be displayed because Calendar Storage is disabled.
Turn Calendar Storage back on in Settings.

Ik kan dit niet langer aanzetten omdat de package is verwijderd.

Wat ik volgens mij nodig heb is de Calendar Storage version 5.0.0.1 APK file zodat ik deze opnieuw kan installeren. Nu heb ik al e.e.a. gezocht op Internet en kan allerlei versies vinden behalve die ik nodig heb. Anders versies willen niet installeren (logisch want andere Android versie).

Wie heeft deze APK file voor mij of weet waar ik deze kan vinden?

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 17-01-2021 22:11 ]

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Beste antwoord (via technorabilia op 18-01-2021 10:34)

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Zonder root kun je hem niet als system app installeren. En dat is wel noodzakelijk.

https://www.androidauthor...-system-app-how-to-93522/

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:57
Als ik de instructies hier mag geloven zou je met
code:
1
adb shell cmd package install-existing com.android.providers.calendar

hem weer kunnen β€œinstalleren”. Een fabrieksreset werkt sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@hcQd
Bedankt en goed gevonden, maar helaas niet beschikbaar op Android 7... :'(

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb nu met "Huawei Firmware Finder" de juiste firmware kunnen vinden namelijk VNS-L31C432B418 en deze met "Huawei Update Extractor" aan het uitpakken.

Hier zit een reeks *.img files in waar ik hopelijk ergens de betreffende APK file in kan vinden...

Fabrieksreset... :'( :-( :X

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-06 22:50
Vind je niks op apkmirror?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
De *.img files zijn niet direct op Windows re bekijken.

Via simg2img.exe kun je de Android sparse images omzetten naar raw images. Deze kon ik dan weer bekijken en saven via ext2explore.exe.

Uiteindelijk kon ik uit system.img de file priv-app\CalendarProvider\CalendarProvider.apk extracten.

Dit lijkt de juiste APK file te zijn (met het juiste versienummer 5.0.0.1), maar als ik deze probeer te installeren dan krijg achtereenvolgens de onderstaande meldingen. Met uiteindelijk een melding dat de APK file corrupt zou zijn.

Moet ik deze APK file nog op een speciale manier installeren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmODoP2p--FwAmgqNRyFWAULOW0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/elFeNQn04ely5TbXWIkhIWO6.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxW8v6oTj3fMKAKvpWqVMEiv6Bo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7CY6cOgdYAMQ9LjhFJluH3Rv.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1e7E1d1LPBtc3BzkO1fAVUTw2KM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EoWKAL8hRMBmFjutNBSme6DE.png?f=user_large

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • Beste antwoord βœ“
  • +2 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Zonder root kun je hem niet als system app installeren. En dat is wel noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
ChinaGeek schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:26:

Ah, ik snap het. Dank. Dat was ik in mijn enthousiasme even vergeten. 8)7

Crap, dan moet ik toch een reset uitvoeren...

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Volgens mij liep ik er ook tegenaan ooit maar dan op een P20, want dat install-existing werkte bij mij toen ook niet. Ik heb geen idee of ik het ergens terug kan zien welke commando ik toen nodig had, maar volgens mij was het iets met pm enable --user 0 <pkg> of pm install.
De app is niet daadwerkelijk van je systeem af.

[ Voor 8% gewijzigd door Mistraller op 18-01-2021 15:17 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Mistraller
Hmm, ik weet het niet hoor. Vreemde meldingen. Blijkbaar ben ik niet de enige met het probleem.

Op zich vind ik het feit dat ik geen root ben en ik dit niet meer geΓ―nstalleerd krijg nog wel aannemelijk ware het niet dat de meldingen van "corrupte apk file" en de certificaat melding hieronder zo afwijkend. Ik had dan eerder een permission denied melding verwacht. Ook het feit dat je de package blijkbaar wel kunt verwijderen zonder root toegang, maar niet kunt installeren vind ik vreemd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
C:\Users\PROXIMA\Downloads\platform-tools_r30.0.5-windows\platform-tools>adb install -r d:\tmp\CalendarProvider.apk
Performing Streamed Install
adb: failed to install d:\tmp\CalendarProvider.apk: Failure [INSTALL_PARSE_FAILED_NO_CERTIFICATES: Failed to collect certificates from /data/app/vmdl947953537.tmp/base.apk: /data/app/vmdl947953537.tmp/base.apk: File res/drawable-xhdpi-v4/app_icon.png in manifest does not exist]

C:\Users\PROXIMA\Downloads\platform-tools_r30.0.5-windows\platform-tools>adb shell
HWVNS-H:/ $ pm uninstall com.android.providers.calendar
Failure [DELETE_FAILED_INTERNAL_ERROR]
HWVNS-H:/ $ pm install com.android.providers.calendar
Error: failed to write; com.android.providers.calendar (No such file or directory)
1|HWVNS-H:/ $ pm enable --user 0 com.android.providers.calendar
Package com.android.providers.calendar new state: enabled
Error: failed to write; com.android.providers.calendar (No such file or directory)
1|HWVNS-H:/ $

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
kraades schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:02:
@Mistraller
Hmm, ik weet het niet hoor. Vreemde meldingen. Blijkbaar ben ik niet de enige met het probleem.

Op zich vind ik het feit dat ik geen root ben en ik dit niet meer geΓ―nstalleerd krijg nog wel aannemelijk ware het niet dat de meldingen van "corrupte apk file" en de certificaat melding hieronder zo afwijkend. Ik had dan eerder een permission denied melding verwacht. Ook het feit dat je de package blijkbaar wel kunt verwijderen zonder root toegang, maar niet kunt installeren vind ik vreemd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
C:\Users\PROXIMA\Downloads\platform-tools_r30.0.5-windows\platform-tools>adb install -r d:\tmp\CalendarProvider.apk
Performing Streamed Install
adb: failed to install d:\tmp\CalendarProvider.apk: Failure [INSTALL_PARSE_FAILED_NO_CERTIFICATES: Failed to collect certificates from /data/app/vmdl947953537.tmp/base.apk: /data/app/vmdl947953537.tmp/base.apk: File res/drawable-xhdpi-v4/app_icon.png in manifest does not exist]

C:\Users\PROXIMA\Downloads\platform-tools_r30.0.5-windows\platform-tools>adb shell
HWVNS-H:/ $ pm uninstall com.android.providers.calendar
Failure [DELETE_FAILED_INTERNAL_ERROR]
1|HWVNS-H:/ $ pm enable --user 0 com.android.providers.calendar
Package com.android.providers.calendar new state: enabled
1|HWVNS-H:/ $
toon volledige bericht
Durf het niet met zekerheid te zeggen natuurlijk, maar ik weet wel dat ik ook issues had met het terugzetten van een appje dat ik teveel had weggehaald. Toen moest ik ook een ander commando gebruiken, maar ik heb natuurlijk niet bewaard welk commando...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Mistraller
Ben je niet toevallig root op je telefoon? Want dat ben ik namelijk niet.

Ik ga maar terug naar de fabrieksinstellingen. Mijn vinger weigert alleen tot nu toe nog die optie aan te klikken. :P

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
nope. Geen root.

---------------

Pagina: 1