PC niet zichtbaar (uitgesloten?) in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:04
Hallo,

Klinkt als een 1000-en-1 topic en dacht dit zelf wel even op te lossen, maar naar 2 uur ploeteren ben ik het wel zat dat ik de oplossing nog steeds niet gevonden heb.

1 van mijn PC's (waar ik dit topic nu op typ, dus wel gewoon internet) kan ineens mijn server niet meer vinden. Kan geen netwerkmappen openen, en ook geen interne netwerkpagina's zoals die van Pi-hole benaderen. Er is naar mijn mening niets verandert, 2 dagen geleden nog gewoon alles kunnen doen. Maar deze PC vind het hele netwerk niet meer lijkt wel.

Het begon bij het openen van een netwerkschijf op de server, en daarbij krijg ik de volgende melding:

Microsoft Windows Network: De lokale apparaatnaam wordt al gebruikt. Deze verbinding is niet hersteld.

Dus mijn DDG-skills er maar eens op los gelaten en allerlei zaken gaan proberen:

1. Netwerkschijf verwijderen, en opnieuw koppelen.
Lukt niet meer. Krijg foutmelding:
Uw computer lijkt correct geconfigureerd te zijn maar het apparaat of de bron (server) reageert niet. Daarop verder gaan zoeken, en zaken geprobeerd als:

2. sfc /scannow gedaan; geen fouten

3. DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gedaan; geen fouten.

4. zaken als ipconfig /flushdns, ipconfig /release, ipconfig /renew gedaan

5. Het stuurprogramma van de adapters verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik kan zowel draad als draadloos, beide geen succes.

6. IP instellingen langsgelopen; klopt. Als ik naar ipconfig kijk zie ik ook niets geks, zaken als Subnet Mask, Gateway, DNS etc kloppen allemaal (is ook niets aan veranderd).

7. Nog een Windows versie upgrade gedaan van 20H1 naar 20H2.

8. Firewall uitgeschakeld, geen effect (heb de standaard Windows firewall, geen 3rd party software)

De PC is gewoon helemaal uitgesloten van het netwerk. In de Windows netwerk verkenner wordt niet gevonden, Extern Bureaublad naar bijv. de Server werkt niet. Pingen naar een intern IP adres werkt niet (4x melding General failure). Kan ook niet bij interne netwerkpagina's zoals van de router of van Pi-hole.

Het ligt aan deze PC, want alle andere PCs/ laptops / tablets / telefoon kunnen elkaar en de server gewoon bereiken.

Iemand nog een idee? -O-

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Beste antwoord (via Pazo op 18-01-2021 20:43)

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Het feit dat je nergens ernaar kunt pingen behalve internet is het heel raar dus enige wat mij nog binnenschiet is de vpn?
Pazo schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:43:
[...]

Private, maar ook al eens op Public gezet.

[...]

Ja dat kwam ik ook tegen, dus de netwerkdrives (de koppeling) verwijderd en opnieuw proberen aan te maken, ook met andere stationsletter. maar dat lukt dus niet. En dat lijkt logisch, want ik helemaal niets bereiken binnen mijn netwerk, geen enkel intern IP-adres. Ook niet de router, accesspoint niet, geen Pi-hole etc. Steeds de melding dat er geen verbinding tot stand kan worden gebracht. Maar naar buiten (internet) werkt dus wel gewoon.

[ Voor 1% gewijzigd door royalt123 op 18-01-2021 22:12 . Reden: Betere zinsbouw voor andere mensen ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Cmd als admin: netsh winsock reset en rebooten.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
HKLM_ schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:48:
Cmd als admin: netsh winsock reset en rebooten.
Helaas, heeft niet gewerkt.

10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royalt123
  • Nu online
Als je laptop insteekt op netwerkkabel van pc, werkt alles nog op die laptop?

Zoja dan moeten we verder zoeken naar je pc probleem.
Je krijgt wel ip adres van dhcp server? Zoja ping naartoe werkt wel of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04 19:49
Is de werkgroep nog steeds juist ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
royalt123 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:05:
Als je laptop insteekt op netwerkkabel van pc, werkt alles nog op die laptop?

Zoja dan moeten we verder zoeken naar je pc probleem.
Je krijgt wel ip adres van dhcp server? Zoja ping naartoe werkt wel of niet?
Laptop die ik heb heeft geen netwerkpoort (Surface Pro), dus die kan ik niet met elkaar verbinden.

De PC krijg gewoon een IP-adres. Als ik ping vanaf de server naar het IP-adres van ed PC krijg ik 4x request time out. (Ik heb overigs net een netwerkkabel rechtstreeks van de PC in de router gestoken, om evt problemen met accespoint of switch uit te sluiten)
Masimo schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:05:
Is de werkgroep nog steeds juist ingesteld?
Werkgroep niet verandert, is bij alle PC's / laptop 'THUIS' (dacht trouwens dat de werkgroep er tegenwoordig niet meer toe doet).

Edit: met mijn telefoon in Fing wordt de PC gevonden in het netwerk. Maar als ik ga pingen komt er niets door...

[ Voor 5% gewijzigd door Pazo op 17-01-2021 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 09:53

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Staat je netwerk op public of private?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Pazo schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:36:
...
Microsoft Windows Network: De lokale apparaatnaam wordt al gebruikt. Deze verbinding is niet hersteld.
...
Kwenie hoor: normaal gesproken krijg je deze foutmelding als je probeert drive X te mappen terwijl drive X al gemapt is naar een andere netwerkbron. Het lijkt er op dat je DDG skills alleen maar nieuwe problemen geïntroduceerd hebben

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
prutser001 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:03:
Staat je netwerk op public of private?
Brahiewahiewa schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:16:
[...]

Kwenie hoor: normaal gesproken krijg je deze foutmelding als je probeert drive X te mappen terwijl drive X al gemapt is naar een andere netwerkbron. Het lijkt er op dat je DDG skills alleen maar nieuwe problemen geïntroduceerd hebben
Ja dat kwam ik ook tegen, dus de netwerkdrives (de koppeling) verwijderd en opnieuw proberen aan te maken, ook met andere stationsletter. maar dat lukt dus niet. En dat lijkt logisch, want ik helemaal niets bereiken binnen mijn netwerk, geen enkel intern IP-adres. Ook niet de router, accesspoint niet, geen Pi-hole etc. Steeds de melding dat er geen verbinding tot stand kan worden gebracht. Maar naar buiten (internet) werkt dus wel gewoon.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• royalt123
  • Nu online
Het feit dat je nergens ernaar kunt pingen behalve internet is het heel raar dus enige wat mij nog binnenschiet is de vpn?
Pazo schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:43:
[...]

[...]

[ Voor 1% gewijzigd door royalt123 op 18-01-2021 22:12 . Reden: Betere zinsbouw voor andere mensen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
royalt123 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:19:
Feit dat je nergens ernaar kunt pingen behalve internet is zeer raar dus enige wat mij binnenschiet is vpn?
Daar ga ik vanavond als ik thuis ben eens op verder borduren. Ik heb op die PC NordVPN staan, maar gebruik ik lang niet altijd. Gisteren stond die ook zeker uit (start ook niet vanzelf als ik de PC start). En de PC ook al meerder keren herstart.
Ik zal eens kijken, wellicht die eens compleet verwijderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pazo op 18-01-2021 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Pazo schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:27:
[...]

Daar ga ik vanavond als ik thuis ben eens op verder borduren. Ik heb op die PC NordVPN staan, maar gebruik ik lang niet altijd. Gisteren stond die ook zeker uit (start ook niet vanzelf als ik de PC start). En de PC ook al meerder keren herstart.
Ik zal eens kijken, wellicht die eens compleet verwijderen.
Grote kans dat je kill switch aanstaat dan.

The VPN Kill Switch continuously monitors your connection to the VPN server. If the connection accidentally drops, the Kill Switch blocks your device (or the apps you have specified) from accessing the web

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
@HKLM_ Zou wat zijn! Zelf nooit gebruikt gemaakt van de kill switch functie.
Maar aan de andere kant, kan wel gewoon internet op.
Ik ga vanavond met NordVPN rommelen, ik laat het weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo
@royalt123 @HKLM_ Ja hoor, het was NordVPN die roet in eten gooide.
Ik start NordVPN, maakte verbinding met een NL server, en daarna kon ik mijn interne netwerk weer bereiken. Als is disconnect, kan ik interne netwerk niet meer bereiken. Vind ik wel een vreemde gang van zaken?
Dus ik het de software nu volledig verwijderd, en hoppa, alles werkt weer.

Ik heb verleden nooit problemen gehad, dus ik zal NordVPN binnenkort toch maar weer installeren om te kijken wat er gebeurt, maar dan weet ik in ieder geval waar het probleem ligt.

Bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Pazo schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:43:
@royalt123 @HKLM_ Ja hoor, het was NordVPN die roet in eten gooide.
Ik start NordVPN, maakte verbinding met een NL server, en daarna kon ik mijn interne netwerk weer bereiken. Als is disconnect, kan ik interne netwerk niet meer bereiken. Vind ik wel een vreemde gang van zaken?
Dus ik het de software nu volledig verwijderd, en hoppa, alles werkt weer.

Ik heb verleden nooit problemen gehad, dus ik zal NordVPN binnenkort toch maar weer installeren om te kijken wat er gebeurt, maar dan weet ik in ieder geval waar het probleem ligt.

Bedankt voor de input!
Mooi dat het is opgelost!

Cloud ☁️

Pagina: 1