Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:19
Mijn vraag
Ik zie wat beamers op Ali staan maar heb er mij bedenkingen bij.

Ik wil graag er een filmpje mee kunnen kijken in een redelijk donkere kamer, hoeveel lumen moet ik dan hebben?
En vergroten /verkleinen lijkt me ook onmisbaar. Handig met wifi maar usb oid vind ik ook prima. Zolang ik maar geen kabels naar de pc hoef te trekken.

Budget max 100. Snap dat ik dan niet alles kan verwachten.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zie een hoop online zowel bij AliExpress als wel marktplaats of gewoon hier in Nederland.
Maar heb er te weinig verstand van.

Beste antwoord (via Harribo op 19-01-2021 10:41)

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 17:05

EMP

Krulloos!

100 euro is volgens mij veel te weinig om fatsoenlijk beeld te krijgen. Je wilt minimaal 720P native, liever 1080, en qua lumen, deze winkel raadt minimaal 1000 aan.

Het is de vraag of Ali beamers ook echt doen wat ze beloven, en een LED-beamer, zeker mooi, maar typisch duurder dan een traditionele beamer met lamp. Als ik zie dat ze voor tientjes een Full-HD beamer met bijna 4000 lumen aanbieden, dan gaat bij mij de 'als het te mooi klinkt om waar te zijn" lamp aan ;)

Ik zou in jouw geval beginnen met een tweedehands beamer. Er staan er zo al een stuk of tien op V&A binnen jouw budget. Ali lijkt mooi, maar ik geloof er persoonlijk niets van dat de waarden kloppen die ze opgeven. Misschien is het, wat, maar ik zou persoonlijk kiezen voor een tweedehands waarvan je weet wat je koopt.

[ Voor 30% gewijzigd door EMP op 18-01-2021 16:41 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 12:51

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt onder aankoopadvies, dus ik verplaats je even naar het juiste subforum! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:22
Ik raad aan iets meer geld te investeren en voor een led beamer te gaan.

De goedkopere lamp beamers maken erg veel lawaai, niet bepaald prettig wanneer je een film kijkt.

Ik heb zelf een portable beamer van xgimi uit China. Enorm tevreden over, laatste keer dat ik keek is er op de Nederlandse markt geen beamer die deze voor die prijs kan evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Hoiz schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:47:
Ik raad aan iets meer geld te investeren en voor een led beamer te gaan.

De goedkopere lamp beamers maken erg veel lawaai, niet bepaald prettig wanneer je een film kijkt.

Ik heb zelf een portable beamer van xgimi uit China. Enorm tevreden over, laatste keer dat ik keek is er op de Nederlandse markt geen beamer die deze voor die prijs kan evenaren.
Dat klinkt goed, is het wat betaalbaar?
Hoeveel lumen is aan te raden?

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 18-01-2021 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-05 14:41
Bij mijn zoektocht naar een nieuwe TV of UST projector heb ik ook enkele 'goedkopere' projectors bekeken.

Ik heb kort de xgimi Halo getest. Kost bij coolblue rond de 750 eur. In vergelijking met een 'normale' projector is dat best veel geld. Los van de prijs vond ik het wel een leuk toestel. Ik stond echt versteld van de kwaliteit en de lichtopbrengst voor zo'n formaat beamer. (Let wel, ik heb nog nooit naar een echt A merk projector gekeken met bijhorend goed doek…)

Autofocus werkte vlot, automatische verticale keystone, handmatige horizontale keystone (4 punten). Was tevens ook met een ingebouwde speaker en batterij zodat je het ook mobiel kon gebruiken. De Android TV implementatie was ook vlekkeloos, behalve dat er geen netflix support was. De halo had maar 1 HDMI ingang die ik al gebruikte als ARC uitgang, dus een chromecast eraan hangen was geen optie. Onder andere daarom ook retour gestuurd.

De Fengmi Wemax smart DMD is een goedkoper alternatief voor de xgimi halo. Iets minder licht opbrengst maar dezelfde 0.33 DMD chip. Kost zo'n 440 eur op Aliexpress vanuit een Europees magazijn. Ik zou wel weinig waarde hechten aan de garantie als je via aliexpress koopt.
Er is ook een variant zonder ingebouwde batterij en die kost ongeveer 380 euro.

Verder heeft Xiaomi ook een concurrent in deze prijsklasse: de Xiaomi Mijia Youth Smart edition. Ook met een 0.33 DMD chip.

[ Voor 4% gewijzigd door Sparco op 18-01-2021 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
@Sparco dank voor je uitgebreide betoog en tips
Maar zoals ik al aan gaf, wil ik er max een 100 euro aan spenderen.
Ben benieuwd wat ik dan kan verwachten bij AliExpress waar je ze al kunt kopen vanaf 15.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 17:05

EMP

Krulloos!

100 euro is volgens mij veel te weinig om fatsoenlijk beeld te krijgen. Je wilt minimaal 720P native, liever 1080, en qua lumen, deze winkel raadt minimaal 1000 aan.

Het is de vraag of Ali beamers ook echt doen wat ze beloven, en een LED-beamer, zeker mooi, maar typisch duurder dan een traditionele beamer met lamp. Als ik zie dat ze voor tientjes een Full-HD beamer met bijna 4000 lumen aanbieden, dan gaat bij mij de 'als het te mooi klinkt om waar te zijn" lamp aan ;)

Ik zou in jouw geval beginnen met een tweedehands beamer. Er staan er zo al een stuk of tien op V&A binnen jouw budget. Ali lijkt mooi, maar ik geloof er persoonlijk niets van dat de waarden kloppen die ze opgeven. Misschien is het, wat, maar ik zou persoonlijk kiezen voor een tweedehands waarvan je weet wat je koopt.

[ Voor 30% gewijzigd door EMP op 18-01-2021 16:41 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
EMP schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:32:

Wat jij dacht, dacht ik dus ook. In hoeverre is zo'n beamer van AliExpress wat?
Ze variëren tussen de 15 en de 1000, dat is een groot verschil.

Maar jij hebt dus ook geen ervaring met die AliExpress beamers begrijp ik.
Geeft niet, want jouw tip met v&a is ook zeker interessant om eens over te denken.

Tweedehands beamers met 1024p xga... Geen flauw idee wat dat precies inhoudt. Betekent met xga dat het bereik van kleuren minder is?

Wat heb ik nodig als ik een filmpje wil kijken op een scherm van 2x2 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18
Een scherm van 2 bij 2 meter is aardig groot. Voor €100 moet je denk ik weinig tot niks verwachten.

Maar een snelle zoektocht op bijvoorbeeld Amazon.nl geeft deze beamer van €89,99 terug. Aan de reviewscore te zien niet eens zo gek, en je hoeft geen weken te wachten om 'm te proberen.

[ Voor 81% gewijzigd door Hahn op 18-01-2021 20:55 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:17

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb zo'n goedkoop Ali 'beamertje' in de slaapkamer staan.

Type was Y-300 of YG-300 ofzo, je zag/ziet ze veel want hij is knalgeel en vierkant/compact. Ding was toen €20 of iets in die richting.

Wat wil je weten? Is het het geld waard, mwa, is het wat, eigenlijk niet. Hij is fHD volgens de specs wat zoveel betekend als dat hij een fHD input accepteert maar de resolutie die hij weergeeft is iets in de richting van 320x240 is.
Wij gebruiken hem op het hoofdbord van het bed om op het plafond te projecteren op ca 110cm afstand wat ook nog eens net te kort is aangezien de minimale focus afstand 10cm verder ligt ofzo. Maargoed het kost geen drol en geeft beeld wat voor een klein kind die Nijntje of een andere kleurig kinderprogramma wil kijken wel OK is.
Ik heb het wel eens geprobeerd op de witte kast 4 meter verder maar dat is niet om aan te zien, te weinig lumen voor de afstand, letterlijk megapixels, gewoon dramatisch.

Ow en als kers op de taart begeven de lagers van het fannetje het na gemiddeld 1,5 jaar :+

Dit is nummer 2 sinds halverwege 2017, zou ik er weer één halen? Ja waarschijnlijk wel want er is weinig vergelijkbaars ( :( bijvoorbeeld 720P en korte focus afstand is al een enorme vooruitgang) en dan is €20 wel te doen.

Letterlijk alle waar naar zijn geld.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Hahn schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:51:
Een scherm van 2 bij 2 meter is aardig groot. Voor €100 moet je denk ik weinig tot niks verwachten.

Maar een snelle zoektocht op bijvoorbeeld Amazon.nl geeft deze beamer van €89,99 terug. Aan de reviewscore te zien niet eens zo gek, en je hoeft geen weken te wachten om 'm te proberen.
Dank. Ik denk idd dat ik voor dat geld weinig moet verwachten als ik zo rondkijk en lees.
sapphire schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:03:
Ik heb zo'n goedkoop Ali 'beamertje' in de slaapkamer staan.

Type was Y-300 of YG-300 ofzo, je zag/ziet ze veel want hij is knalgeel en vierkant/compact. Ding was toen €20 of iets in die richting.

Wat wil je weten? Is het het geld waard, mwa, is het wat, eigenlijk niet. Hij is fHD volgens de specs wat zoveel betekend als dat hij een fHD input accepteert maar de resolutie die hij weergeeft is iets in de richting van 320x240 is.
Wij gebruiken hem op het hoofdbord van het bed om op het plafond te projecteren op ca 110cm afstand wat ook nog eens net te kort is aangezien de minimale focus afstand 10cm verder ligt ofzo. Maargoed het kost geen drol en geeft beeld wat voor een klein kind die Nijntje of een andere kleurig kinderprogramma wil kijken wel OK is.
Ik heb het wel eens geprobeerd op de witte kast 4 meter verder maar dat is niet om aan te zien, te weinig lumen voor de afstand, letterlijk megapixels, gewoon dramatisch.

Ow en als kers op de taart begeven de lagers van het fannetje het na gemiddeld 1,5 jaar :+

Dit is nummer 2 sinds halverwege 2017, zou ik er weer één halen? Ja waarschijnlijk wel want er is weinig vergelijkbaars ( :( bijvoorbeeld 720P en korte focus afstand is al een enorme vooruitgang) en dan is €20 wel te doen.

Letterlijk alle waar naar zijn geld.
toon volledige bericht
Die beamer van jou komt op reviews, niet de reviews op AliExpress want die reviews vertrouw ik niet, slecht uit de bus.
Op zich logisch voor dat geld.
Wat je ook omschrijft is eigenlijk een heel slecht product wat je nog een keer met wat gehannes kunt gebruiken voor een teken filmpje.

Persoonlijk vind ik dit chinese pulp. Niet om jou natuurlijk, maar schandalig dat er zoveel rommel in China word verkocht. Komt allemaal weer in het milieu terecht.

Maar ok... Ik heb weer eens zitten rondneuzen en moet bekennen dat AliExpress niet het juiste punt is om een beamer te kopen.
Beste is, van ook alle info van jullie, om een tweedehands beamer te kopen.

Op mp staan er legio. Daar is het vnl zoeken dan naar een enigzins modernere versie met hdmi (of meer mogelijkheden) aangezien veel nog vnl met een vga kabel werken.

Zag er 1 waar iemand 100 euro voor vroeg, merk, led, hdmi, interne opslag,2500 lumen.
Denk dat dat een beste koop is die ik nu kan doen.

Dank allemaal voor jullie inbreng.

Edit : in eerste instantie gebruik ik trouwens de beamer voor kunstschilderen. Het scheelt veel werk om dan gebouwen op afbeeldingen te moeten afmeten en dan te tekenen op een canvas.
En nu ik er toch 1 wilde hebben, dacht ik, misschien iets geld erboven op waarmee ik ook echt een film oid kan zien.

[ Voor 73% gewijzigd door Harribo op 19-01-2021 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Het is de Casio XJ-A140 geworden, tweedehands op mp voor 80.

Top ding.
Enige minpuntje is het geluid, dat hoor je wel wat, ondanks een led lamp.
Verder niks op aan te merken. Helaas geen sd kaart sleuf oid maar gelukkig wel hdmi.
Scherp beeld, zelfs op 2x2 meter.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vXRx3T9/IMG-20210126-100232.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/GJknhdY/IMG-20210126-100248.jpg
Pagina: 1