Dank. Ik denk idd dat ik voor dat geld weinig moet verwachten als ik zo rondkijk en lees.
sapphire schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:03:
Ik heb zo'n goedkoop Ali 'beamertje' in de slaapkamer staan.
Type was Y-300 of YG-300 ofzo, je zag/ziet ze veel want hij is knalgeel en vierkant/compact. Ding was toen €20 of iets in die richting.
Wat wil je weten? Is het het geld waard, mwa, is het wat, eigenlijk niet. Hij is fHD volgens de specs wat zoveel betekend als dat hij een fHD input accepteert maar de resolutie die hij weergeeft is iets in de richting van 320x240 is.
Wij gebruiken hem op het hoofdbord van het bed om op het plafond te projecteren op ca 110cm afstand wat ook nog eens net te kort is aangezien de minimale focus afstand 10cm verder ligt ofzo. Maargoed het kost geen drol en geeft beeld wat voor een klein kind die Nijntje of een andere kleurig kinderprogramma wil kijken wel OK is.
Ik heb het wel eens geprobeerd op de witte kast 4 meter verder maar dat is niet om aan te zien, te weinig lumen voor de afstand, letterlijk megapixels, gewoon dramatisch.
Ow en als kers op de taart begeven de lagers van het fannetje het na gemiddeld 1,5 jaar
Dit is nummer 2 sinds halverwege 2017, zou ik er weer één halen? Ja waarschijnlijk wel want er is weinig vergelijkbaars (

bijvoorbeeld 720P en korte focus afstand is al een enorme vooruitgang) en dan is €20 wel te doen.
Letterlijk alle waar naar zijn geld.
toon volledige bericht
Die beamer van jou komt op reviews, niet de reviews op AliExpress want die reviews vertrouw ik niet, slecht uit de bus.
Op zich logisch voor dat geld.
Wat je ook omschrijft is eigenlijk een heel slecht product wat je nog een keer met wat gehannes kunt gebruiken voor een teken filmpje.
Persoonlijk vind ik dit chinese pulp. Niet om jou natuurlijk, maar schandalig dat er zoveel rommel in China word verkocht. Komt allemaal weer in het milieu terecht.
Maar ok... Ik heb weer eens zitten rondneuzen en moet bekennen dat AliExpress niet het juiste punt is om een beamer te kopen.
Beste is, van ook alle info van jullie, om een tweedehands beamer te kopen.
Op mp staan er legio. Daar is het vnl zoeken dan naar een enigzins modernere versie met hdmi (of meer mogelijkheden) aangezien veel nog vnl met een vga kabel werken.
Zag er 1 waar iemand 100 euro voor vroeg, merk, led, hdmi, interne opslag,2500 lumen.
Denk dat dat een beste koop is die ik nu kan doen.
Dank allemaal voor jullie inbreng.
Edit : in eerste instantie gebruik ik trouwens de beamer voor kunstschilderen. Het scheelt veel werk om dan gebouwen op afbeeldingen te moeten afmeten en dan te tekenen op een canvas.
En nu ik er toch 1 wilde hebben, dacht ik, misschien iets geld erboven op waarmee ik ook echt een film oid kan zien.
[
Voor 73% gewijzigd door
Harribo op 19-01-2021 10:43
]