Mijn vraag
Al ongeveer een jaar lang host ik een aantal (#7) Garry's Mod servers.
Hiervoor heb ik vier verschillende VPS'en met de volgende specificaties:
3x TransIP BladeVPS X4
2 CPU Cores
2.096MB RAM
€20 per maand p/s
1x TransIP BladeVPS X1
1 CPU Core
1.024MB RAM
€10 p/m
Kloksnelheid onbekend, vermoedelijk 2.4GHz
Één andere VPS staat bij een andere host in de VS en is voor dit vraagstuk niet relevant.
Totale kosten: circa €70 p/m
Nu vraag ik mij af of het voordelig kan zijn om een server te kopen, en deze d.m.v. colocation bij een datacenter neer te zetten, mijn plan is om deze servers nog een lange tijd draaiende te houden, dus langetermijn investering is een optie, wél moet dit uiteindelijk voordelig zijn, en de performance van de server moet ook niet achteruit gaan.
Heeft iemand advies voor mij? Alvast bedankt!
Ps. Ik zou graag nog veel meer servers draaien, zolang deze op hoge performance kunnen werken.
Al ongeveer een jaar lang host ik een aantal (#7) Garry's Mod servers.
Hiervoor heb ik vier verschillende VPS'en met de volgende specificaties:
3x TransIP BladeVPS X4
2 CPU Cores
2.096MB RAM
€20 per maand p/s
1x TransIP BladeVPS X1
1 CPU Core
1.024MB RAM
€10 p/m
Kloksnelheid onbekend, vermoedelijk 2.4GHz
Één andere VPS staat bij een andere host in de VS en is voor dit vraagstuk niet relevant.
Totale kosten: circa €70 p/m
Nu vraag ik mij af of het voordelig kan zijn om een server te kopen, en deze d.m.v. colocation bij een datacenter neer te zetten, mijn plan is om deze servers nog een lange tijd draaiende te houden, dus langetermijn investering is een optie, wél moet dit uiteindelijk voordelig zijn, en de performance van de server moet ook niet achteruit gaan.
Heeft iemand advies voor mij? Alvast bedankt!
Ps. Ik zou graag nog veel meer servers draaien, zolang deze op hoge performance kunnen werken.
[ Voor 5% gewijzigd door fibao op 17-01-2021 20:18 ]