Nieuwe Combiketel Remeha Calenta Ace of Intergas Hre 28/24

Pagina: 1
Acties:

• arlie
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hallo medetweakers

Ik ben van plan een Calenta ace 28C of Intergas HRE 28/24 CW4A een aan te gaan schaffen mag ik vragen naar jullie ervaring met de remeha Calenta Ace?
Mochten er bezitters zijn van de intergas combiketel, die reacties hoor ik uiteraard ook graag.
Veel last van storingen,enz?
Mijn dank is groot _/-\o_

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Zelf altijd tevreden geweest over de Intergas HRE24. Heeft geen 3-wegklep dus die kan ook niet stuk gaan.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:17

CeesKees

I rest my Kees

Mijn installateur wilde het liefst dat ik een intergas kocht, omdat hij daar het minst werk aan zou hebben (ook qua onderhoud)

Toch voor een calenta ace gegaan. Vanwege iets meer capaciteit. Geen spijt van. Maar pas 1.5 jaar in gebruik.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 17:07
Hier had de installateur ook voorkeur voor Intergas. Die hangt er sinds 2007 of 2008. Een of twee keer een kleinigheidje preventief vervangen. Nog nooit storing gehad.

De ketel daarvoor was inderdaad steeds om de zoveel tijd de driewegklep kapot. Geregeld ook een pakking die steeds vernieuwd moest worden. Al met al tenminste eens (meestal meer) keer per jaar installateur over de vloer voor storingen. Dat was geen Intergas of Remeha.

• arlie
  • Niet online
Bedankt voor de reacties, mijn installateur monteert en onderhoud zowel intergas als remeha ketels.

Ik ben persoonlijk erg tevreden over mijn 23 jaar oude remeha combiketel dus mijn voorkeur gaat een beetje richting remeha.
Maar als ik zie hoe de intergas ketels in elkaar zitten, spreek dat mij ook erg aan.
Ze ogen simpel te onderhouden en er zitten ook weinig onderdelen in.
Bij de remeha Calenta maak ik mij een beetje zorgen over de nieuwe warmtewisselaar, deze blijkt aan de binnenzijde een of andere coating te hebben.
waardoor hij nooit meer schoongemaakt hoeft te worden.
CeesKees heb jij hier ervaring mee?

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Ik heb het apparaat nog geen 2 jaar draaiend.
Zou niet best zijn als ik nu al ervaringen had met onderhoud.

Dit soort zaken bewijst zich pas na 10-12 jaar.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• arlie
  • Niet online
uiteraard bewijst zoiets zich past na jaren, maar geen gekke dingen meegemaakt met de Calenta ace?

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Nee. Het is een prima ketel.

Pagina: 1