Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matiat
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-08 22:02
Hallo forumleden,

Gebruik OpenShot Video Editor, om videos te bewerken. Deze zijn bedoeld voor een youtube kanaal.
Heb momenteel een hele lijst aan mp3's in een folder op mijn windows 10 pc staan.
Graag wil ik deze allemaal omzetten naar video format voor youtube met dezelfde achtergrond.

Nice to have's :
De titel van de mp3 verwerkt als tekst in de video.
Equilizer effect van de mp3 in de video.

Graag zou ik dit willen automatiseren omdat ik rond de 1000 mp3's heb en dit handmatig veel tijd in beslag zou nemen. Heeft iemand hier ervaring mee, wellicht met andere editor's of programmas?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:45

Tazzios

..

En je eigen inbreng in dit topic is,....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matiat
Tazzios schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:08:
Ik heb geen inbreng heb een vraag, heb ik deze verkeerd geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tazzios schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:08:

Ik heb geen inbreng heb een vraag, heb ik deze verkeerd geplaatst?
De vraag is meer wat je zelf al geprobeerd hebt, en wat er niet gelukt waardoor je tegen een probleem aan loopt.
Het is nogal vervelend als iemand een tip geeft, waar jij op zegt dat je dat al geprobeerd hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matiat
Heb nog niks geprobeerd, omdat ik tot nog toe niks heb kunnen vinden, hoe ik dat zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Matiat schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:33:
Heb nog niks geprobeerd, omdat ik tot nog toe niks heb kunnen vinden, hoe ik dat zou kunnen doen.
Heb je al wel een beeld hoe je dit handmatig zou doen, één voor één? Als je dat helder hebt, kun je gaan nadenken over welke stappen je zou kunnen automatiseren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:43

kraats

Ik rol

@Matiat Het liefst heb je dus een visualiser bij je audio? Een simpele jpg video kun je al maken met ffmpeg en samenvoegen met mkvtoolnix. Maar als ik hier kijk zou je met ffmpeg zelfs visuals moeten kunnen maken. Is ook makkelijk door een batch te gooien

[ Voor 8% gewijzigd door kraats op 17-01-2021 19:56 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matiat
Jeroenneman schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:38:
[...]

Heb je al wel een beeld hoe je dit handmatig zou doen, één voor één? Als je dat helder hebt, kun je gaan nadenken over welke stappen je zou kunnen automatiseren.
Dit zouden de stappen handmatig zijn :

openshot programma is open.

Stap 1 :
file : open project (het template met de afbeelding)

D:\youtube\Template.osp

Stap 2 :
CTRL + F (is shortcut voor importeren)
dan selecteer ik een mp3 (alfabetische volgorde) file uit de map.

Stap 3
CTRL + W (shortcut add to timeline)

Stap 4
CTRL + E (shortcut voor exporteren)

Stap 5
(Hij komt automatisch in het veld van de naam van de titel) dan voer ik de naam van de mp3 in.

Stap 6
Enter (voor exporteren)

Stap 7
wachten tot de export klaar is.

stap 8
na de eerste ga je terug naar stap 1. Maar dan wordt er gevraagd om op te slaan. Twee x de shortcut N indrukken voor nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:36
ffmpeg zat ik ook aan te denken. OpenShot Video Editor is daar ook op gebaseerd. Dus in theorie is alles wat met OpenShot Video Editor mogelijk is, ook met ffmpeg in batch mode te doen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matiat
JukeboxBill schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:54:
ffmpeg zat ik ook aan te denken. OpenShot Video Editor is daar ook op gebaseerd. Dus in theorie is alles wat met OpenShot Video Editor mogelijk is, ook met ffmpeg in batch mode te doen.
kraats schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:51:
@Matiat Het liefst heb je dus een visualiser bij je audio? Een simpele jpg video kun je al maken met ffmpeg en samenvoegen met mkvtoolnix. Maar als ik hier kijk zou je met ffmpeg zelfs visuals moeten kunnen maken. Is ook makkelijk door een batch te gooien
Thanks dit is wat ik nodig had, ik ga het proberen thanks.

[ Voor 39% gewijzigd door Matiat op 17-01-2021 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Die pagina op stackexchange laat wel mooie voorbeelden zien: https://video.stackexchan...-the-waveforms-in-a-video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matiat
Dat zijn idd hele mooie visuals, maar dat is iets te complex voor mij begrijp niet waar ze dan het audio format benoemen tenzij iemand hier een voorbeeld van heeft met mijn onderstaande benoemde paden.
Heb voor mijzelf even iets simpels geprobeerd :

Heb ffmpeg geinstalleerd. Heb wat geprobeerd helaas wil het niet lukken. Heb een loopje gemaakt zodat hij alle Mp3's af gaat en ze omzet naar mp4 met de naam van de mp3.

code:
1
D:\ffmpeg\bin>FOR %M IN (D:\Music\*.mp3) DO ffmpeg -i d:\IMAGE.JPG -i %M -acodec libvo_aacenc -vcodec libx264 %M.mp4

Vervolgens komt hij terug met dat hij het pad niet herkend omdat hij het volledige pad mee neemt van de mp3 voor de mp4

Dus als een liedje Song3.mp3 heet probeert hij een pad te zoeken dat Song3 heet. 8)7

Mijn paden :

mp3 lijst : D:\Music\
ffmpeg :D:\ffmpeg\bin
foto : d:\IMAGE.jpg

Dus als iemand nog tips heeft voor de visuals van de quote, of mijn issue met het padnaam ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matiat
Ben inmiddels weer een stukje verder heb ffmpeg in de enviorement variable path gezet zodat ik deze overal vandaan kan aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:36
Werkt een enkele opdracht wel?
Zo ja, dan is het een msdos syntax probleem.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matiat
JukeboxBill schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:33:
Werkt een enkele opdracht wel?
Zo ja, dan is het een msdos syntax probleem.
Heb het dus geprobeerd voor een enkele file, kreeg de melding "Unknown encoder 'libvo_aacenc'"

Heb dit vervolgens aangepast, dit heeft wel gewerkt voor een enkele file :

code:
1
ffmpeg -loop 1 -i d:\IMAGE.JPG -i Song1.mp3 -c:a copy -c:v libx264 -shortest out.mp4

dus ik ga nog even kijken hoe ik dat kan doen in batch want nu heet de file out.mp4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Als je in de help van 'FOR' kijkt (for /?) kun je zien hoe je met de variabelen om kunt gaan. Ik denk dat het bij jou dan iets wordt als:
code:
1
for %M in (*.mp3) DO ffmpeg -loop 1 -i d:\IMAGE.JPG -i "%M" -c:a copy -c:v libx264 -shortest "%~nM.mp4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matiat
kraats schreef op maandag 18 januari 2021 @ 07:43:
Als je in de help van 'FOR' kijkt (for /?) kun je zien hoe je met de variabelen om kunt gaan. Ik denk dat het bij jou dan iets wordt als:
code:
1
for %M in (*.mp3) DO ffmpeg -loop 1 -i d:\IMAGE.JPG -i "%M" -c:a copy -c:v libx264 -shortest "%~nM.mp4"
Topper! Dat heeft gewerkt. _/-\o_
Pagina: 1