Advies bij kussenkeuze

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-08 16:15
Eind december is mijn oude kussen stuk gegaan in de wasmachine. (Ja, dat kussen mocht, volgens voorschrift, in zijn geheel de machine in)

Het was een kussen waar ik heel goed op sliep en al meteen wist ik dat ik een probleem had: een alternatief vinden ging een moeilijk, zo niet onmogelijk karwei worden. Meer dan twee weken later moet ik helaas concluderen dat ik hier gelijk in heb gekregen. Ik ben kapot door het slaapgebrek, heb vele kussen geprobeerd maar loop nog steeds iedere nacht te vechten met mijn kussen.

Ik had een (gedateerd) Silvana Support 'Fitness'-kussen, uit de tijd dat het merk nog van Jade was, niet van Duckydons. In het kussen zat 'gesnipperd schuim', wat het precies was weet ik niet. Door de veroudering was de veerkracht eruit en bood het een stabiele ligging zonder tegendruk. Het vormde zich uiteraard wel naar mijn hoofd, maar het bleef gewoon stabiel.

Alle kussens die ik tot nu toe heb geprobeerd (met uitzondering van 2) geven telkens 'tegendruk', ofals ik op een trampoline lig die onophoudelijk mijn hoofd weer omhoog wil duwen. Ik word er helemaal gek van.

De kussens die ik tot nu toe heb geprobeerd, zijn:
  • Technogel Anatomic 9cm en 13cm (oorspronkelijk de 9cm gekregen, zat de verkeerde in de verpakking dus heb ik mogen omruilen). Het eerste kussen was te laag, het tweede kussen of net te hoog of geeft ook weer die tegendruk.
  • Silvana Support Comfort nr. 6 (iemand beweerde dat de Silvana Support Fluorine het meeste op de Fitness lijkt maar niet gaat zijn wat ik zoek, omdat dat kussen ook weer tegendruk zal geven)
  • Royal Health Foam traagschuim vlokkenkussen. Weer die tegendruk. Ik wil, als het eenmaal gevormd is naar mijn hoofd, er ook lekker op kunnen blijven liggen. Gaat bij dit kussen totaal niet.
  • Tempur Original Medium. Kwam verdacht dicht in de buurt van wat ik zocht, maar het materiaal is net te stug. Met name bij de nekverhoging word het onvoldoende omlaag gedrukt door de stugheid, wat een kokhals-effect teweeg brengt. Niet lekker om mee wakker te worden.
  • Een kussen (wat ik wel heb mogen testen) van een solide blok koudschuim. Vormde zich niet aan mijn lighouding, werd ik eveneens gek van.
In totaal ben ik al meer dan €500 aan kussens kwijt (die zeer kort gebruikt zijn), die ik niet terug kan brengen ivm. hygiene. Die kussens zullen hier dus verstoffen, want op marktplaats gaat ook niemand ze kopen. Niet ecologisch verantwoord, maar ik moet iets...

Voordat ik (noodgedwongen) weer een ander kussen moet gaan kopen, heeft iemand een advies op basis van mijn verhaal? Want ik merk dat het slaapgebrek mij echt begint op te breken en ik kan niet geld blijven uitgeven hieraan...

Update: Wellicht handig om aan te geven dat ik een zijslaper ben en smal tot gemiddeld postuur heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Ik ben goed geholpen bij Coco-mat in Arnhem Verschillende kussens mogen proberen en ruilen was ook geen punt. Je kan het kussen zelf ook nog wat vullen/leeghalen naar wens.

Ik lag op het meest voordelige kussen van 100 euro het beste.

Ook mijn matras en topper komen daar vandaan. Het is niet goedkoop, maar ze nemen de tijd en je wordt wel goed geholpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:54
Ik denk dat het sowieso moeilijk is om het gevoel van een oud, versleten kussen te evenaren met een nieuw kussen, dus mogelijk moet je het toch de tijd geven om eraan te wennen.

Ik heb zelf ooit zo'n Sylvana kussen gehad, volgens mij de paarse. Ze zijn er in veel verschillende hardheden en twee formaten. Ik heb er prima op kunnen slapen (ook zijslaper, klein en smal), heel af en toe werd ik wakker met wat lichte hoofdpijn. Ik merkte toen ook dat mijn lighouding niet goed was (ik lag in een kuil). Daarom eerst op zoek gegaan naar een ander kussen. Uiteindelijk heb ik het vervangen voor de tempur. In het begin merkte ik ook wat druk op de hals, maar tegenwoordig niet meer. In de tussentijd heb ik ook m'n matras vervangen en dat maakte voor mij eigenlijk het grootste verschil.

Mocht je huidige matras net zo oud zijn als je oude kussen, dan loont het om toch eens te bedenken of je die niet beter ook kan vervangen. Het kussen en matras zijn namelijk onlosmakelijk met elkaar verbonden. Kan best dat je met een nieuw matras, ook minder last hebt van ongewenste druk door het kussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
LA-384 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:30:
Ik denk dat het sowieso moeilijk is om het gevoel van een oud, versleten kussen te evenaren met een nieuw kussen, dus mogelijk moet je het toch de tijd geven om eraan te wennen.
Dat is een kwestie van smaak. Je kan het bekijken als een 'oud en versleten' gevoel of 'blijkbaar een soort ondersteuning die iemand als prettig ervaart'.
Ik heb zelf ooit zo'n Sylvana kussen gehad, volgens mij de paarse. Ze zijn er in veel verschillende hardheden en twee formaten. Ik heb er prima op kunnen slapen (ook zijslaper, klein en smal), heel af en toe werd ik wakker met wat lichte hoofdpijn. Ik merkte toen ook dat mijn lighouding niet goed was (ik lag in een kuil). Daarom op zoek gegaan naar een ander kussen. Uiteindelijk heb ik het vervangen voor de tempur. In het begin merkte ik ook wat druk op de hals, maar tegenwoordig niet meer.
Wellicht moet ik die Tempur dan wat meer tijd geven. Ik weet het ook niet.
In de tussentijd heb ik ook m'n matras vervangen en dat maakte voor mij eigenlijk het grootste verschil.

Mocht je huidige matras net zo oud zijn als je oude kussen, dan loont het om toch eens te bedenken of je die niet beter ook kan vervangen. Het kussen en matras zijn namelijk onlosmakelijk met elkaar verbonden. Kan best dat je met een nieuw matras, ook minder last hebt van ongewenste druk door het kussen.
Aan de leeftijd van het bed, noch het matras, zal het in mijn geval niet liggen.
DjVe schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:27:
[...] Je kan het kussen zelf ook nog wat vullen/leeghalen naar wens.
Met de vulling heb ik al wat dingen geprobeerd, maar helaas niet met bevredigend resultaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Joseph op 17-01-2021 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:26

CeesKees

I rest my Kees

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Je oude kussen eindeloos één op één proberen te vervangen gaat niet lukken. Wennen aan een ander kussen is de enige realistische optie.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Na zoveel kussens te hebben geprobeerd durf ik echt niet zomaar opnieuw op de pof een kussen te kopen. Bovendien staan er loden ballen die het kussen in drukken. Mijn hoofd zal bij lange na niet dat gewicht hebben, wat me dus vertelt dat dit kussen me waarschijnlijk ook terug zal duwen (trampoline-effect), in plaats van dat ik er lekker 'in kan blijven liggen'.

Helaas helpt de lockdown niet mee om zaken (al dan niet ter plaatse) uit te testen. Elke verkoper zal zeggen dat hij / zij het perfecte kussen voor me heeft, als het maar wordt verkocht. Als het dan toch niet bevalt is het niet het probleem van de verkoper meer, maar van mij(n portemonnee aangezien ik dan wederom een ander kussen moet gaan zoeken).

Dat maakt het zo moeilijk. Het is gewoon gokken op basis van marketingpraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
FirePuma142 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:09:
Je oude kussen eindeloos één op één proberen te vervangen gaat niet lukken. Wennen aan een ander kussen is de enige realistische optie.
...maar een kussen zoeken wat er op zijn minst in de buurt komt toch wel? Een kussen waar ik voor geen meter op slaap en zorgt voor een opbouwend slaaptekort is ook niet bepaald een realistische optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:33
Ik heb zelf deze: https://www.auping.com/nl...ens/kussen-prestige-latex

Deze vind ik zelf ondersteunend en niet alsof het "tegendruk" geeft. Mijn vriendin slaapt op deze:

https://www.auping.com/nl...ns/kussen-prestige-natuur

Zij is daar ook erg tevreden over maar daar heb ik geen ervaring mee.

Verder kan ik je aanraden om kussens wat langer te proberen. Zowel jij als het kussen moeten even aan elkaar wennen om goed op elkaar ingespeeld te raken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Joseph schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:10:
[...]

...maar een kussen zoeken wat er op zijn minst in de buurt komt toch wel? Een kussen waar ik voor geen meter op slaap en zorgt voor een opbouwend slaaptekort is ook niet bepaald een realistische optie...
Hoe langer je zoekt in plaats van te accepteren hoe langer het duurt voor je aan een ander kussen gewend bent, hoe langer je een slaaptekort opbouwt. Je hebt er al een die akelig dicht in de buurt komt. Niet tutten maar tukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Je hebt nu een paar keer het woord trampoline genoemd. Volgens mij heb je dat vooral bij die schuim kussens. Dons/veren en traagschuim (dat tempur kussen) hebben dat sowieso niet. Zelf vind ik dons/veren niet prettig, omdat je dat constant blijft opkloppen.

Er schijnen ook kussens te zijn met (traag)schuimvlokken. Misschien biedt dat wat je zoekt. Zonder te proberen weet je het nooit, maar om het blind te bestellen, snap ik dat je daar ook niet voor open staat.

Je geeft aan totaal niet te kunnen slapen, weet je zeker dat er niet iets meer speelt dan slechts een onprettig kussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Ah, dat is dat "solide blok koudschuim" kussen waar ik het over had. Die kunnen we dus ook wegstrepen.
Deze vind ik zelf ondersteunend en niet alsof het "tegendruk" geeft. Mijn vriendin slaapt op deze:

https://www.auping.com/nl...ns/kussen-prestige-natuur

Zij is daar ook erg tevreden over maar daar heb ik geen ervaring mee.

Verder kan ik je aanraden om kussens wat langer te proberen. Zowel jij als het kussen moeten even aan elkaar wennen om goed op elkaar ingespeeld te raken.
Een kussen met veren heb ik nog niet geprobeerd.
LA-384 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:25:
Je hebt nu een paar keer het woord trampoline genoemd. Volgens mij heb je dat vooral bij die schuim kussens. Dons/veren en traagschuim (dat tempur kussen) hebben dat sowieso niet. Zelf vind ik dons/veren niet prettig, omdat je dat constant blijft opkloppen.

Er schijnen ook kussens te zijn met (traag)schuimvlokken. Misschien biedt dat wat je zoekt. Zonder te proberen weet je het nooit, maar om het blind te bestellen, snap ik dat je daar ook niet voor open staat.
Hmm, ik heb dus dat Royal Health Foam traagschuim vlokken kussen geprobeerd. Hoewel dat inderdaad minder een trampoline effect geeft, merk ik toch dat ik subtiel terug geduwd word. Het blijft niet of te weinig in een bepaalde houding. In mijn vorige kussen zakte ik er een klein eindje in en daarna lag het gewoon lekker (stevig), alsof er echt een diep plateau in was gevormd. Dit kussen duwt aan alle kanten tegen mijn hoofd aan.
Je geeft aan totaal niet te kunnen slapen, weet je zeker dat er niet iets meer speelt dan slechts een onprettig kussen?
Het geen lighouding kunnen vinden (in het kussen) is echt het probleem hier. Geen andere.

Wat ik eigenlijk zoek is dat Tempur kussen, maar dan iets zachter uitgevoerd. En vergeet niet dat ook die Technogel anatomic kussens in de buurt komen, maar ik heb geen zin om op de gok weer €170 over de balk te gaan smijten. Niet zonder eerst meer onderzoek gedaan te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Joseph op 17-01-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
Ik kan mij aansluiten bij dons, ik ervaar geen tegendruk/terugveren. Ik zou wellicht met een goedkoop exemplaar beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Joseph schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:29:
[...]

Ah, dat is dat "solide blok koudschuim" kussen waar ik het over had. Die kunnen we dus ook wegstrepen.
Het is geen blok koudschuim, het is latex. Dat staat zowel in de naam, als in de tekst rechts naast het plaatje.
Ik heb zelf een matras van natuurlatex, erg fijn materiaal, maar een "vaste lig" is geen eigenschap die ik er aan toe kan kennen, het is erg veerkrachtig en daardoor ook erg zacht (weinig tegendruk, maar wel "wiebelig"). Het grote aandeel synthetisch latex maken dat dit kussen wel vrij warm is denk ik.
Wat ik eigenlijk zoek is dat Tempur kussen, maar dan iets zachter uitgevoerd. En vergeet niet dat ook die Technogel anatomic kussens in de buurt komen, maar ik heb geen zin om op de gok weer €170 over de balk te gaan smijten. Niet zonder eerst meer onderzoek gedaan te hebben.
Zachter of dunner? Je moet vrij uitgesproken schouders/smalle hals hebben of een relatief stevig matras om die neksteun te kunnen overbruggen. Aan de andere kant zakt dit kussen wel verder in naarmate het warmer wordt. Zover ik kan zien behoud dit kussen zijn vorm en in grote mate ook zijn stevigheid, dus naast gewenning verwacht ik niet dat dit kussen beter/zachter wordt met de tijd.

Mijn advies voor nu zou toch zijn om de kussens minstens een week, misschien twee (per exemplaar) de tijd te geven. Zonder proberen blijft het een gok en door de lockdown duurt het nog zeker 3 weken voor je wat kan proberen. Blijf je op de gok kussens kopen die waarschijnlijk ook niet fijn zijn en je nachtrust verstoren, of bespaar je onnodige uitgaven en probeer je de reeds gekochte kussens nog eens goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
LA-384 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:53:
[...]

Het is geen blok koudschuim, het is latex. Dat staat zowel in de naam, als in de tekst rechts naast het plaatje.
Ik heb zelf een matras van natuurlatex, erg fijn materiaal, maar een "vaste lig" is geen eigenschap die ik er aan toe kan kennen, het is erg veerkrachtig en daardoor ook erg zacht (weinig tegendruk, maar wel "wiebelig"). Het grote aandeel synthetisch latex maken dat dit kussen wel vrij warm is denk ik.
Correctie: Ik bedoelde latex. Inmiddels zoveel kussens geprobeerd dat ik het overzicht kwijtraak. Het was in ieder geval het door jou genoemde kussen.
Zachter of dunner? Je moet vrij uitgesproken schouders/smalle hals hebben of een relatief stevig matras om die neksteun te kunnen overbruggen. Aan de andere kant zakt dit kussen wel verder in naarmate het warmer wordt. Zover ik kan zien behoud dit kussen zijn vorm en in grote mate ook zijn stevigheid, dus naast gewenning verwacht ik niet dat dit kussen beter/zachter wordt met de tijd.
Zachter, niet dunner. Mijn matras is vrij zacht. Verder kan ik inderdaad bevestigen wat je schrijft.
Mijn advies voor nu zou toch zijn om de kussens minstens een week, misschien twee (per exemplaar) de tijd te geven. Zonder proberen blijft het een gok en door de lockdown duurt het nog zeker 3 weken voor je wat kan proberen. Blijf je op de gok kussens kopen die waarschijnlijk ook niet fijn zijn en je nachtrust verstoren, of bespaar je onnodige uitgaven en probeer je de reeds gekochte kussens nog eens goed?
Zo simpel werkt het niet. Als het kussen gewoon niet passend is en je er geen lighouding op kan vinden, dan heeft het gewoon geen zin. Zoals ik al aangaf komen zowel de Tempur (met de aantekeningen van hierboven) als de Technogel (te hoog?) in de buurt. Als alle kussens die ik had hier nou variaties op waren, gaf ik je gelijk. Maar dat zijn ze niet. Integendeel...

Verder merk ik dat iedereen een andere invulling aan het woord 'ondersteuning' geeft. Dat Tempur kussen (en ook die Technogel) zou ik inderdaad als 'ondersteunende kussens' kunnen omschrijven. Ze vormen zich (enigszins) naar je hoofd en blijven dan op die positie. Dat geld niet voor de andere kussens. Maarja, het terugduwen van je hoofd zou je ook als 'ondersteunend' kunnen omschrijven natuurlijk, want je zorgt ervoor dat het op dezelfde positie gehouden wordt. Toch zijn beiden totaal anders. The devil is in the details.

[ Voor 11% gewijzigd door Joseph op 17-01-2021 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:51

Honesty

kattenneus!

De fysio heeft mijn vrouw een sissel kussen aangeraden, ik vind de classis niks maar misschien is de softe variant wat voor je. Ik zelf heb twee kussens een volle waar ik op lig en een platte voor over mijn hoofd,.maar wordt altijd wakker naast de kussens of. De kussens op de grond.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Je zou eens naar het Emma kussen kunnen kijken, dat mag je 100 dagen proberen en heeft een 'niet goed geld terug' garantie: https://www.emma-matras.nl/het-emma-kussen/
Het kussen vormt ook naar je hoofd en geeft, voor mijn gevoel, weinig tegendruk. Dat gezegd hebbende, ik slaap liever op een donzen kussen, dus ik begrijp dat het allemaal erg persoonlijk is of je een kussen fijn vindt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-08 18:23
Volgens mij zijn de meubelzaken nog wel open? Beste wat je kunt doen is toch naar een winkel, en gaan liggen. Ik lig zelf heerlijk op een traagschuim kussen, maar als dat niks is voor je heb je daar ook weinig aan :( https://www.mline.nl/kussens/athletic-pillow/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:08

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Even andere insteek: wat is er stuk aan je oude kussen? Het lijkt me dat de vulling het gewoon nog doet, maar waarom stop je die niet in 'n 'n nieuwe tijk of hoes?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:43
Ik heb een kussen met kapok vulling. Dat stomp ik in model en dan blijft dat ook zo.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:41
Hoi @Joseph,

Ik ben zelf ook geen onbekende van slaaptekort, wat een rot situatie. Ik ben zelf ook recentelijk van kussen overgestapt nadat de oude niet zo lekker meer lag (zo'n hard blok koudschuim).

Ik heb een m-line athletic pillow gekocht. Dit kussen heeft op diversen plekken uitsparingen zodat schouder niet in de weg ligt. Er is ook een uitsparing voor je hoofd zodat het kussen niet teveel terug drukt. Het schuim zelf is ook lekker zacht, echt niet te vergelijken met de harde koud traagschuim.

Ik moest wel een paar dagen wennen. Ik heb wel een week stijve schouders gehad maar ik lig er nu echt lekker op.

De prijs van het kussen vond ik wel een minpunt, erg duur. Even zoeken op internet want ze staan er goedkoper op dan bij m-line zelf. Ik had ook de (dure) kussenslopen besteld vanwege de aparte vorm van het kussen, maar het kussen gaat ook prima in een grote normale sloop.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

De auping kussens https://www.auping.com/nl/beddengoed/hoofdkussens van synthetisch materiaal en die van dons hebben een "vulopening" waar je ook spul uit kan halen. Op die manier kan je de hoogte / ondersteuning aanpassen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 31-07 13:29
Het klinkt alsof je een super cheapie kussen nodig hebt, zonder verende vulling oid. Een kussen dat je zelf een beetje kunt modelleren en dan die vorm vasthoudt. Goedkoopste Ikea kussen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-08 16:18

Bob Popcorn

Plop!

Slaapgebrek is kut, maar wennen aan een nieuw kussen duurt ook gewoon even een paar dagen. In 2 weken tijd 5 verschillende kussens proberen is natuurlijk vragen om ellende. Ik zou een kussen minstens 10 dagen de tijd geven tenzij je kokhalsachtige klachten krijgt.

Ik heb zelf een kussen van dons, vind traagschuim te warm en al het andere geeft mij ook een "trampoline" effect wat ik niet prettig vind. Dons kun je opfluffen tot de ondersteuning die je op dat moment prettig vindt en blijft koel. Ik heb wel een dure, 200 euro ofzo.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ardana schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:22:
Even andere insteek: wat is er stuk aan je oude kussen? Het lijkt me dat de vulling het gewoon nog doet, maar waarom stop je die niet in 'n 'n nieuwe tijk of hoes?
Ik zou daar inderdaad naar kijken. Goed laten opdrogen en dan andere hoes er omheen maken?

Dan nog wil je zoeken naar een andere oplossing. Geen kussen gaat een heel mensenleven mee. Of je nu moet wennen aan een andere of in 2030, het zal een keer moeten. En dan inderdaad voldoende tijd geven als je een soort hebt die een beetje in de buurt komt. Geen enkel kussen ligt de eerste nacht -echt- goed.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07 14:29
Je zou eens contact kunnen opnemen met Rikels in Zwolle. Daar heb ik zelf goede ervaringen mee - diverse kussens geprobeerd (proberen en omruilen als het niet bevalt) en nu een fijn kussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:21

Whaam

Meer beter

Ik heb toevallig een week terug een super cheapo “memoryfoam flakes” kussen gekocht op bol, die waren toen 11,95. :') exact omdat ik die dure kussens ook zo’n risico vond, en ik 12 euro wel een gok waard vond.

Het is een vrij stevig kussen als je er eenmaal op gaat liggen. Ik schud hem voor ik naar bed ga even op, en als ik eenmaal lig dan voelt het een beetje alsof ik met m’n hoofd in een bultje zand lig, er verschuift niks en het kuiltje blijft een kuiltje. Als ik jouw verhaal lees, denk ik dat dat is wat je met geen tegendruk bedoelt.

Zelf heb ik snel last van “slapende oren”, te veel druk op mijn oorschelp zorgt ervoor dat die pijn gaat doen. Daar heb ik met een donzen kussen wel last van, met deze memoryfoam vlokken niet.

De listing is nu iets duurder dan vorige week maar nog steeds niet om van te schrikken. Als je wilt kan ik je de link DMen.

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Ik ben zelf zijslaper en vrij gevoelig voor het "juiste" kussen. Met het "verkeerde" kussen heb ik binnen de kortste keren nekpijn.

Na een hoop verschillende "net niet" kussens heb ik vrij random een kussen met kapok vulling gekocht bij de Jysk, na goeie ervaringen met een kapok gevuld dekbed. Stevig, maar het wordt niet een harde klont zoals sommige schuim- of synthetische kussens.

https://jysk.nl/slaapkame...en-950g-jessheim-60x63-70

Voordeel is ook dat je kapok gewoon los kunt kopen, dus je het kussen eindeloos kunt bijvullen/tweaken/etc :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-08 12:06

FeaR

In GoT we trust

JukeboxBill schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:29:
Ik heb een kussen met kapok vulling. Dat stomp ik in model en dan blijft dat ook zo.
Idem :) En het kost echt helemaal niets zo'n kussen. Ik wilde het eerst zelfs niet eens proberen, want twee tientjes(?) voor een kussen kon nooit veel zijn. Ik zat fout... Voor mij slaapt dit veel beter dan de dure kussens die ik heb gehad. Moet ik wel zeggen dat ik het kussen "mishandel" (letterlijke quote van de verkoopster toentertijd) en dat het zeker van de slaappositie af hangt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:17:
[...]

Idem :) En het kost echt helemaal niets zo'n kussen. Ik wilde het eerst zelfs niet eens proberen wat twee tientjes (?) voor een kussen kon nooit veel zijn. Ik zat fout... Voor mij slaapt dit veel beter dan de dure kussens die ik heb gehad. Moet ik wel zeggen dat ik het kussen "mishandel" (letterlijke quote van de verkoopster toentertijd) en dat het zeker van de slaappositie af hangt.
Ik heb inderdaad hetzelfde gehad met dure memory foam en donzen kussens. Die waren óf oncomfortabel, óf na een maand zo slap en plat als een spiegelei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Ik heb vroeger een soort 'pitten kussen' gehad, dat vorm je ook 1 keer en geeft geen tegendruk.
Alle soorten schuim zullen tegendruk geven, want het wil weer naar de originele positie.

https://www.lagripro.com/...sleep-hoofdkussen-50.html
Weet niet of die van mij ook boekweit was, maar zoiets iig.

[ Voor 28% gewijzigd door JBplap op 18-01-2021 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:10
Je zegt dat het Tempur-kussen het dichtst in de buurt komt, dus misschien kan een andere vorm net perfect zijn? De winkel waar ik mijn kussens koopt heeft overigens demo-modellen waar je een week mee kan testen of het goed ligt.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Whaam schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:43:
Ik heb toevallig een week terug een super cheapo “memoryfoam flakes” kussen gekocht op bol, die waren toen 11,95. :') exact omdat ik die dure kussens ook zo’n risico vond, en ik 12 euro wel een gok waard vond.
Bedankt, ik ben verbaasd door de hoeveelheid reacties.

Dat 'memory foam flakes'-kussen heb ik inderdaad voor een prikje kunnen kopen. Ik ben blij dat het een prikje was, want na een minuut zak ik er helemaal doorheen en ligt het voor geen meter meer.

Ik heb een hele waslijst voorbij zien komen aan kussens, maar het is simpelweg niet te doen (en betaalbaar) om ze allemaal op de gok aan te schaffen. Ook omdat ik er daarna niets meer mee kan, mochten ze niet bevallen.

Helaas is het proefslapen van kussens in deze tijd ook niet mogelijk, winkels durven het gewoon niet aan gezien het risico op een boete.

Wat nu? Ik weet het ook niet meer. Slapeloze nachten is helaas de realiteit waarmee ik (voorlopig) zal moeten leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Bel gewoon een lokale beddenwinkel.
Winkelen mag niet, maar ze mogen wel bezorgen. :Y

Ze willen vast wel met je meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
teacher schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:54:
Bel gewoon een lokale beddenwinkel.
Winkelen mag niet, maar ze mogen wel bezorgen. :Y

Ze willen vast wel met je meedenken.
Geloof het of niet, maar zoveel beddenwinkels zijn hier niet in de omgeving. Er is een kleine zaak die me 3 uitleenkussens gegeven heeft, maar daarna waren de ideeen 'op'. Er zijn natuurlijk veel meer kussens, maar die hadden er gewoon niet meer in hun assortiment.

Er is een wat grotere (lokale) zaak, maar die doen niet aan kussenuitleen. Het is gewoon kopen en daarna geluk - of pech - hebben. Terugnemen is out of the question.

Dan zit hier nog een andere grote (bekende) keten, maar die doen ook niet aan kussenuitleen (enkel matrassen).

Er zijn andere zaken met een veel groter assortiment, maar die zijn wel veel verder weg (lees: anderhalf uur reizen voor me met het openbaar vervoer).

Dus ik ben - helaas - bang dat de opties voor nu echt op zijn...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Als je op geen enkel kussen normaal kunt slapen, en geen periode van gewenning wenst te doorstaan zit het probleem niet in het kussen maar tussen de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:22
https://www.kussenopmaat....jUZAhaz0OhQxoCkKUQAvD_BwE

Heb zelf zo’n kussen. Heerlijk. Zie dat je ook mag proefslapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 09-03-2021 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
FirePuma142 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:29:
Als je op geen enkel kussen normaal kunt slapen, en geen periode van gewenning wenst te doorstaan zit het probleem niet in het kussen maar tussen de oren.
Ja ik vraag me ook wat af hoe dat met vakanties en reizen gaat. Nooit uit huis? Eigen kussen mee? Of ook dan slecht slapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:08

Ardana

Moderator General Chat

Mens

@Joseph, nogmaals, waarom kan je je oude kussen niet repareren?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Bedankt, staat op de lijst!
Ardana schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:20:
@Joseph, nogmaals, waarom kan je je oude kussen niet repareren?
Zoals ik al aangaf in mijn TS: Deze is stukgegaan in de wasmachine. De hele inhoud is eruit gekomen en er is een monteur bij geweest om de onderkant van de trommel schoon te kunnen maken. Gezien de hoeveelheid 'gruis' die al overal en nergens terecht was gekomen, was er geen redden meer aan.
Sissors schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:53:
[...]
Ja ik vraag me ook wat af hoe dat met vakanties en reizen gaat. Nooit uit huis? Eigen kussen mee? Of ook dan slecht slapen?
Dat laatste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dat laatste.
Is het dan -op lange termijn- niet heel veel beter om je hersens na lange tijd slapen op “mindere” kussens wijs te maken dat dat ook kan?

Laten we wel wezen, als je was geboren in %arm land% had je uiteindelijk geleerd te slapen op de grond zonder kussen. Duurt misschien een week, maand of langer zeer slecht slapen maar dan is het gelukt ook.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joseph
F_J_K schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:23:
[...]

Is het dan -op lange termijn- niet heel veel beter om je hersens na lange tijd slapen op “mindere” kussens wijs te maken dat dat ook kan?

Laten we wel wezen, als je was geboren in %arm land% had je uiteindelijk geleerd te slapen op de grond zonder kussen. Duurt misschien een week, maand of langer zeer slecht slapen maar dan is het gelukt ook.
Het slapen buitenshuis was geen insteek van dit topic. Ook niet om hypotheses te bedenken. Wat als er morgen een meteoriet inslaat op deze aarde en we allemaal tot het verleden behoren? Dan hoeven we over deze vraag ook niet meer na te denken. :>

Nu graag weer on topic, dat is de kussenkeuze. Al denk ik dat daar het meeste wel over gezegd is inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Het ging me om de eerste alinea, niet de tweede.

Maar mooi voor nu als je al de juiste feedback hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Laatst online: 00:42
Joseph schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:54:
Alle kussens die ik tot nu toe heb geprobeerd (met uitzondering van 2) geven telkens 'tegendruk',

In totaal ben ik al meer dan €500 aan kussens kwijt (die zeer kort gebruikt zijn).
Heel eerlijk. Je gaat nooit meer in je leven het kussen vinden dat jou hetzelfde gevoel geeft als het kussen dat je gewend was van vroeger. Een kussen dat jarenlang gevormd is en ingesleten.

Je zal een kussen moeten pakken en die de tijd geven. Niet 1 nacht, niet 1 week, langer. Kies een kussen wat bij jouw slaaphouding en lichaamsbouw past met een stof die voor jou het meest comfortabel voelt. Kwa temperatuur en hardheid. En dan ga je er een maand ofzo op liggen. Je gaat er aan wennen.

Ik slaap vanwege brede schouders op een mline athletic. Kostte me minstens 2-3 weken om er aan te wennen, nu neem ik hem overal mee naar toe haha.

Blijf je echt langdurig slaapproblemen houden, zoek dan professionele hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr.Dragonfly
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-06 11:06
Ik had precies hetzelfde probleem. Heb toen maar vlokken gekocht (ik heb in dit geval latex staafjes gebruikt, maar je kan veel soorten vlokken kopen) en het kussen exact zo gevuld zoals ik wilde. Het was een beetje uitproberen. Eerst wat te weinig erin gedaan, toen wat te veel. Bij de derde nacht sliep ik goed!

Thou shalt not commit logical fallacies & Thou shalt not suffer cognitive biases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Laatst online: 12-08 06:16
Hier ga ik eens meelezen. Ben eigenlijk ook al jaren op zoek naar een echt fijn kussen, maar mijn slaapproblemen zijn gelukkig niet zo erg dat ik dat op korte termijn moet. Afgelopen jaren diverse kussens geprobeerd en alles net niet. Toen naar een wat duurdere zaak geweest en op een kussen uitgekomen wat nu na een paar maanden wel ok is, maar ik mis het gevoel dat je denkt, ah dit ligt echt lekker. Binnenkort toch nog maar eens een ander type proberen, maar ik vraag me al langer af of het wel mogelijk is nog beter te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 21:17

Oekol

waka waka hey hey

Wij hebben laatst twee silvana kussens gekocht maar er eerst een week of wat op proefgeslapen. Even via silvana.nl kijken welke bedrijven in de buurt meedoen aan het proefslapen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Joseph schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:06:
[...]

Geloof het of niet, maar zoveel beddenwinkels zijn hier niet in de omgeving.

Er zijn andere zaken met een veel groter assortiment, maar die zijn wel veel verder weg (lees: anderhalf uur reizen voor me met het openbaar vervoer).

Dus ik ben - helaas - bang dat de opties voor nu echt op zijn...
Bel een niet lokale slaapwinkel. Stuur mails. Op tweakers verkopen we geen kussens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Als je drie aanbevelingen negeert om een kapok kussen te proberen, dan is het logisch dat je het goede kussen nooit gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 31-07 13:29
Bij een kapok kussen kun je er vulling bij doen of uit halen. Zo valt er met 1 kussen nog veel te variëren. Kapok is voor als je van stevig comfort houdt, dus niet al te verend/elastisch.

Als je van "oud kussen-comfort" houdt (= nul comfort voor de meesten, een slecht hoofdkussen naar gangbare normen), ben je misschien wel het beste af met het aller-, allergoedkoopste kussen wat je kunt vinden i.p.v. allerlei dure, fancy kussens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Dieken Taffert schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:58:
Bij een kapok kussen kun je er vulling bij doen of uit halen. Zo valt er met 1 kussen nog veel te variëren. Kapok is voor als je van stevig comfort houdt, dus niet al te verend/elastisch.

Als je van "oud kussen-comfort" houdt (= nul comfort voor de meesten, een slecht hoofdkussen naar gangbare normen), ben je misschien wel het beste af met het aller-, allergoedkoopste kussen wat je kunt vinden i.p.v. allerlei dure, fancy kussens.
Maar dat is toch precies wat TS wil:
Ik had een (gedateerd) Silvana Support 'Fitness'-kussen, uit de tijd dat het merk nog van Jade was, niet van Duckydons. In het kussen zat 'gesnipperd schuim', wat het precies was weet ik niet. Door de veroudering was de veerkracht eruit en bood het een stabiele ligging zonder tegendruk. Het vormde zich uiteraard wel naar mijn hoofd, maar het bleef gewoon stabiel.
Ik heb ook nooit lekker gelegen op die schuimkussens, waar je hoofd in wegzakt. Vandaar dat ik blij was met de kapok. Maar ik vermoed inderdaad dat dat onvoldoende ruimtevaarttechniek bevat.
(Was traagschuim immers niet bedacht vanuit de ruimtevaart?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Voordat ik (noodgedwongen) weer een ander kussen moet gaan kopen, heeft iemand een advies op basis van mijn verhaal? Want ik merk dat het slaapgebrek mij echt begint op te breken en ik kan niet geld blijven uitgeven hieraan...
Ik vraag mijzelf of je via dit topic adviezen zal kunnen vinden waar je wat aan zal hebben.
In de eerste alinea schrijf je immers al dat het vinden van een nieuw kussen dat net zo lekker zou liggen als de oude een onmogelijk karwei zou worden. En dat klopt, want geen enkel kussen zal de eerste keer net zo lekker liggen als de oude die helemaal naar jou is gaan staan.

Ter vergelijk: Ik had oude Rembrand muilen waar ik altijd erg fijn op liep. Deze waren zo goed als versleten en ik was op zoek naar nieuwe. Aangezien er door de jaren heen maar heel weinig is veranderd aan die sloffen, kon ik ze gelukkig gewoon weer nieuw kopen. Ik blij, maar de nieuwe vielen me tegen en zaten hooguit redelijk. Inmiddels draag ik ze paar weken en inmiddels zitten ze weer heerlijk (bijna net zo lekker als de oude). Ze hadden gewoon echt even nodig om naar mijn voet te gaan staan.

Mijn advies is dus om een nieuw kussen even de tijd te geven om aan je te wennen (en andersom natuurlijk) Er komt vast wel weer een kussen op je pad, dat helemaal een match is voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
TMDC schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:57:
Ik ben zelf zijslaper en vrij gevoelig voor het "juiste" kussen. Met het "verkeerde" kussen heb ik binnen de kortste keren nekpijn.

Na een hoop verschillende "net niet" kussens heb ik vrij random een kussen met kapok vulling gekocht bij de Jysk, na goeie ervaringen met een kapok gevuld dekbed. Stevig, maar het wordt niet een harde klont zoals sommige schuim- of synthetische kussens.

https://jysk.nl/slaapkame...en-950g-jessheim-60x63-70

Voordeel is ook dat je kapok gewoon los kunt kopen, dus je het kussen eindeloos kunt bijvullen/tweaken/etc :)
Ik heb stiekem even meegelezen in dit topic omdat ik ook op zoek was naar een nieuw hoofdkussen. Ik heb n.a.v. jouw post een kapok kussen aangeschaft (Cinderella Fado kapok stevig hoofdkussen). Deze heb ik net ontvangen en valt vies tegen. Bij het uit de verpakking halen viel het mij op dat er een 'knik' zat in het midden van het kussen. Ik heb het kussen opgeschud en uitgeprobeerd maar ik zak er met mijn hoofd compleet in weg waarbij de vulling naar de zijkanten wijkt. Nog een paar keer opgeschud, de vulling opnieuw geschikt, etc. maar het helpt niets.Het biedt totaal geen ondersteuning. Heeft het Jysk kussen hier ook (wat) last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Cannoli schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 16:36:
[...]

Ik heb stiekem even meegelezen in dit topic omdat ik ook op zoek was naar een nieuw hoofdkussen. Ik heb n.a.v. jouw post een kapok kussen aangeschaft (Cinderella Fado kapok stevig hoofdkussen). Deze heb ik net ontvangen en valt vies tegen. Bij het uit de verpakking halen viel het mij op dat er een 'knik' zat in het midden van het kussen. Ik heb het kussen opgeschud en uitgeprobeerd maar ik zak er met mijn hoofd compleet in weg waarbij de vulling naar de zijkanten wijkt. Nog een paar keer opgeschud, de vulling opnieuw geschikt, etc. maar het helpt niets.Het biedt totaal geen ondersteuning. Heeft het Jysk kussen hier ook (wat) last van?
Nee totaal niet eigenlijk. Dat was een flink groot en goed gevuld kussen, ook toen hij net uit de verpakking kwam. Het klinkt alsof jouw kussen te weinig vulling heeft?

Wat jij beschrijft had ik bijv. wel met kussens van de IKEA.
Lastig dat je nu niet makkelijk kussens kunt vergelijken in een winkel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
TMDC schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:01:
[...]

Nee totaal niet eigenlijk. Dat was een flink groot en goed gevuld kussen, ook toen hij net uit de verpakking kwam. Het klinkt alsof jouw kussen te weinig vulling heeft?

Wat jij beschrijft had ik bijv. wel met kussens van de IKEA.
Lastig dat je nu niet makkelijk kussens kunt vergelijken in een winkel...
Ik had ook het idee dat het kussen te weinig vulling had (en dat het mogelijk al gebruikt/getest was vanwege de duidelijke knik in het midden). Qua afmetingen en vulgewicht komt het overeen met de Jysk, maar dat zegt natuurlijk ook niet alles. Gelukkig kan het kosteloos retour. Dat wist ik bij aanschaf niet dus dat is een meevaller.

Ik heb net 'jouw' Jysk kussen besteld. En het kapok boxkussen wat ze op de site hebben staan. Deze laatste was in de aanbieding. Eens kijken welke beter bevalt en indien nodig kan ik dan vulling van het ene kussen voor het andere gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb naar aanleiding van dit topic deze gekocht en ik vind het werkelijk werelds. Beetje spelen met de vulling de eerste paar dagen, maar ik kon snel de sweetspot vinden. Wellicht nog een optie @Cannoli mochten de Jysken niet bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:41
@Joseph Ik heb de rest van het topic doorgelezen en begin eerlijk gezegd te vermoeden dat je niet zomaar geholpen bent door een ander kussen te kopen. Heb je niet gewoon last van stijfheid in de nek of rug? Al eens naar een huisarts of fysio geweest met deze klachten.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
FirePuma142 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:23:
Ik heb naar aanleiding van dit topic deze gekocht en ik vind het werkelijk werelds. Beetje spelen met de vulling de eerste paar dagen, maar ik kon snel de sweetspot vinden. Wellicht nog een optie @Cannoli mochten de Jysken niet bevallen.
Ik heb mijn Jysk-kussen na ongeveer een jaar hiermee bijgevuld, het leek van iets hogere kwaliteit dan de originele vulling:

https://www.textielhuis.nl/kapok-kussenvulling-200gram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
TMDC schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:27:
[...]

Ik heb mijn Jysk-kussen na ongeveer een jaar hiermee bijgevuld, het leek van iets hogere kwaliteit dan de originele vulling:

https://www.textielhuis.nl/kapok-kussenvulling-200gram
Ik heb het Jysk kussen net ontvangen en wat een verschil met het Cinderella Fado kussen. Het Jysk kussen is veel steviger. Mijn hoofd zakt hier ongeveer tot de helft in weg i.p.v. er bijna helemaal doorheen.

Heb jij het kussen opengemaakt en weer dichtgenaaid om het bij te vullen? Het heeft geen rits of vulopening.

edit: Het boxkussen heeft overigens wel een ritssluiting zie ik net.

[ Voor 26% gewijzigd door Cannoli op 27-02-2021 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Cannoli schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:32:
[...]

Ik heb het Jysk kussen net ontvangen en wat een verschil met het Cinderella Fado kussen. Het Jysk kussen is veel steviger. Mijn hoofd zakt hier ongeveer tot de helft in weg i.p.v. er bijna helemaal doorheen.

Heb jij het kussen opengemaakt en weer dichtgenaaid om het bij te vullen? Het heeft geen rits of vulopening.

edit: Het boxkussen heeft overigens wel een ritssluiting zie ik net.
Fijn om te horen dat deze beter is! Er zit inderdaad een discrete rits in mijn kussen. Kan het type wel voor je opzoeken als je geïnteresseerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd of het je inmiddels is gelukt een kussen naar wens te vinden (en daarmee wellicht ook anderen te helpen met hun kussenkeuze als ze dit draadje lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-08 18:50
Cannoli schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:11:
[...]

Ik had ook het idee dat het kussen te weinig vulling had (en dat het mogelijk al gebruikt/getest was vanwege de duidelijke knik in het midden). Qua afmetingen en vulgewicht komt het overeen met de Jysk, maar dat zegt natuurlijk ook niet alles. Gelukkig kan het kosteloos retour. Dat wist ik bij aanschaf niet dus dat is een meevaller.

Ik heb net 'jouw' Jysk kussen besteld. En het kapok boxkussen wat ze op de site hebben staan. Deze laatste was in de aanbieding. Eens kijken welke beter bevalt en indien nodig kan ik dan vulling van het ene kussen voor het andere gebruiken.
Jysk kussens zijn nu in de aanbieding. Wat vond jij van de boxkussen ten opzichte van de normale variant? Zijn ze beiden navulbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
banaliteit schreef op zondag 19 september 2021 @ 07:56:
[...]

Jysk kussens zijn nu in de aanbieding. Wat vond jij van de boxkussen ten opzichte van de normale variant? Zijn ze beiden navulbaar?
Ik heb beide kussens bijna meteen weer retour gestuurd. Kapok bleek voor mij persoonlijk veel te 'solide' te zijn (een beetje als een zandzak). Ik ben een zijslaper en ik hoorde en voelde de hele tijd mijn hartslag in mijn oor bonken. Echt om gek van te worden.

Ik slaap nu op een goedkoop Cinderella kussen. Was even klaar met de kussenjacht. Het is beter dan wat ik eerst had maar niet ideaal. Heb nog vaak last van mijn nek.

edit: Om nog even op jouw vraag terug te komen. Ik herinner mij dat maar één van beide kussen een ritssluiting had. Ik geloof dat dat het boxkussen was maar 100% zeker weten doe ik het niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Cannoli op 19-09-2021 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
Ik kwam van een M-line athletic kussen na een hele hele lange zoektocht als zijslaper. Tot ik onderstaande kreeg bij een nieuw bed een half jaar geleden en die lag bijna meteen perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/daadI0u6bBh9vnYI6gkXWQK9YLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v9R1UY1NakvQxF60ekupRoic.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Skybullet schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:04:
Ik kwam van een M-line athletic kussen na een hele hele lange zoektocht als zijslaper. Tot ik onderstaande kreeg bij een nieuw bed een half jaar geleden en die lag bijna meteen perfect.

[Afbeelding]
Wat is jouw lengte en gewicht als ik vragen mag? En welke hoogte (10/12/14cm) en hardheid (soft/medium) van het kussen heb je gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
Cannoli schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:33:
[...]

Wat is jouw lengte en gewicht als ik vragen mag? En welke hoogte (10/12/14cm) en hardheid (soft/medium) van het kussen heb je gekozen?
Ik heb even de factuur erbij gepakt. Zoals gezegd hebben we niet specifiek de kussens uitgezocht. We waren na lang uitzoeken uit een bed configuratie gekomen en toen kwamen deze kussens er opeens gratis bij. Ik dacht het zal wel want ik heb die m-line en was dus niet bezig met nieuwe kussens maar ze liggen verrassend goed.

We hebben beide medium kussens van 10 cm hoog zie ik op de bon.

-Ik ben 1.80m lang en 80-85kg gemiddeld. En lig daarbij op een firm matras
-Vriendin 1.75m en 70-75kg op een medium matras.

Hebben er nog vrij dikke medium topper op liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Skybullet schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:09:
[...]

Ik heb even de factuur erbij gepakt. Zoals gezegd hebben we niet specifiek de kussens uitgezocht. We waren na lang uitzoeken uit een bed configuratie gekomen en toen kwamen deze kussens er opeens gratis bij. Ik dacht het zal wel want ik heb die m-line en was dus niet bezig met nieuwe kussens maar ze liggen verrassend goed.

We hebben beide medium kussens van 10 cm hoog zie ik op de bon.

-Ik ben 1.80m lang en 80-85kg gemiddeld. En lig daarbij op een firm matras
-Vriendin 1.75m en 70-75kg op een medium matras.

Hebben er nog vrij dikke medium topper op liggen.
Bedankt voor de moeite.

Ik ga de gok maar weer eens wagen. Word toch nog iedere ochtend wakker met pijn in mijn schouders/nek. Ze zijn nu ook 2 voor de prijs van 1 en 7% korting zag ik. Dat maakt het nog te overzien. Denk dat ik een medium en soft ga bestellen. Las bij een aantal reviews dat mensen de medium toch wat hard vinden liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-08 18:16

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Heb een m-line kussen, volgens mij active. Het kussen vormt zich naar je hoofd. Ken er verder weinig over zeggen voor jouw postuur.

Had hem aan het begin bijna terug gestuurd omdat die veel te hoog lag maar dit kwam omdat deze zich nog aan het vormen was. Nu ligt die precies goed.

https://www.mline.nl/kussens/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 01:23
Jaren geleden ooit naar Leenbakker geweest en heb daar het allerhardste hoofdkussen gekocht.
Was iets van 30 euro destijds
Dit kussen heeft een rits en heb ongeveer 25% van dat spul eruit gehaald.
Daarna was hij te zacht voor mij en toen heb ik dagelijks wat erbij gedaan tot hij precies goed was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 23:45

-tom-562

Oliesjeik

@TMDC @FeaR
Zijn jullie nog steeds tevreden met de Jysk kapok kussens? Ik ben ook in de markt voor een ander kussen, en zie dat ze (weer) in de aanbieding zijn. Ik ben een zijslaper en slaap normaal gesproken op 2 kussens die best wel hard zijn en die ik in model stomp :P (uiteindelijk maar 1 kussen hoog vermoed ik, maar ik slaap graag op op mijn hand tussen de 2 kussens :P). Het goedkope kussen is nu 25 euro (excl. verzenden).
Nu zie ik ook op www.slaaptevreden.nl 2 kapok kussens voor 45 euro incl. verzenden (https://www.slaaptevreden.nl/product/kapok-kussen/), dat is op papier een betere deal. Maar ik ik heb geen idee of er kwaliteitsverschil is :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-08 12:06

FeaR

In GoT we trust

-tom-562 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:25:
@TMDC @FeaR
Zijn jullie nog steeds tevreden met de Jysk kapok kussens?
Mijne komt niet van Jysk maar de prijs zal niet veel schelen. Enfin, om antwoord te geven op je vraag: ja en nee. Ja omdat het nog steeds lekker slaapt. Ik mishandel ook mijn kussen en daar is kapok echt goed voor. Het stompt lekker. Het komt niet zo extreem terug in model maar biedt wel tegendruk. Vanwaar nee? In het begin heb ik denk ik 25% van de inhoud verwijderd omdat het kussen te hoog was. Na x periode dat deel er weer bij gedaan omdat het kussen volume was verloren. Ben nu bij het punt dat ik eigenlijk weer bij moet vullen of vervangen Kussen mist volume en voelt ook niet meer zo luchtig. Aan de ene kant volgens mij relatief kort qua levensduur maar voor een kussen van twee tientjes maakt me dat dan weer een stuk minder uit wetende dat er ook kussens zijn van honderd(en) euro's.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 11-01-2022 21:41 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:25:
@TMDC @FeaR
Zijn jullie nog steeds tevreden met de Jysk kapok kussens?
Zeker! En ik herken ook wel wat @FeaR zegt (al heb ik het kussen alleen maar bijgevuld, en niets er uit gehaald).

Slaap er nog steeds heerlijk op. Geen klachten over de levensduur tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:36

Thompson

Beeromaniac

Goh er is ook voor alles een topic op Tweakers :)
Nou is toevallig vorige week mijn super fijne kussen na een jaar of 15 trouwe dienst toch echt definitief overleden. Het was overduidelijk een kussen met vrij veel veren erin _O- Ik heb nog geen label kunnen vinden tussen alle veertjes maar ik vermoed een kussen met minimaal 50% veren en de rest dons, misschien zelfs wel richting een 90% veren kussen. het verschil tussen veren en dons zie je doordat er bij dons geen "hard" middenstukje zit denk ik?

Nu is mijn interesse ook wel gewekt in die kapok kussens, zeker ook omdat ze zeggen dat deze koel aanvoelen. Maar weet iemand hoe dit zich verhoudt t.o.v. een (zwaar) grotendeels veren kussen?

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Thompson schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:00:
Goh er is ook voor alles een topic op Tweakers :)
Nou is toevallig vorige week mijn super fijne kussen na een jaar of 15 trouwe dienst toch echt definitief overleden. Het was overduidelijk een kussen met vrij veel veren erin _O- Ik heb nog geen label kunnen vinden tussen alle veertjes maar ik vermoed een kussen met minimaal 50% veren en de rest dons, misschien zelfs wel richting een 90% veren kussen. het verschil tussen veren en dons zie je doordat er bij dons geen "hard" middenstukje zit denk ik?

Nu is mijn interesse ook wel gewekt in die kapok kussens, zeker ook omdat ze zeggen dat deze koel aanvoelen. Maar weet iemand hoe dit zich verhoudt t.o.v. een (zwaar) grotendeels veren kussen?
Ik heb voorheen een kussen gehad met veren, en sinds 3 weken heb ik 2 kapok kussens gekocht bij Jysk (waren weer in de aanbieding). Normaal gesproken sliep ik op 2 kussens, maar 1 kapok kussen is genoeg.
En idd, ze zijn een stuk koeler. Normaal gesproken werd ik wel eens wakker met een bezweet hoofd en een zweterig kussen, daar heb ik tot nu toe nog geen last van gehad.
Kapok is wel wat 'harder'/steviger, maar dat vind ik juist erg prettig. Ik ben een zijslaper, dus ik heb echt goede ondersteuning nodig

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

-tom-562 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:49:
[...]

Ik heb voorheen een kussen gehad met veren, en sinds 3 weken heb ik 2 kapok kussens gekocht bij Jysk (waren weer in de aanbieding). Normaal gesproken sliep ik op 2 kussens, maar 1 kapok kussen is genoeg.
En idd, ze zijn een stuk koeler. Normaal gesproken werd ik wel eens wakker met een bezweet hoofd en een zweterig kussen, daar heb ik tot nu toe nog geen last van gehad.
Kapok is wel wat 'harder'/steviger, maar dat vind ik juist erg prettig. Ik ben een zijslaper, dus ik heb echt goede ondersteuning nodig
Zie dat ze nu ook een aardige aanbieding hebben op die kussens. Van de week eens langsrijden d:)b

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-08 21:05
Wij hebben alles eruit gedaan en slapen op Sylvana Royales, medium. Die bevallen prima en je veert niet terug.

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Toevallig. Afgelopen maand ook een nieuw kussen wezen kopen omdat de tijk van mijn oud kussen versleten is.

Oude kussen was deels dons met een synthetische binnenvulling. Vooral die bolletjes begonnen ook vervelend te klonteren. Dus omvullen is ook geen optie helaas.

Na goede ervaringen met een nieuw wollen dekbed, koos ik voor een wollen kussen (Texeler Soezzz Perfection).

Helaas na de eerste paar nachten nog steeds gemengde gevoelens. :?

Dit nieuwe kussen moet echt constant opgeschud worden omdat het wol ook neigt tot samenklonteren. Wel lekker dik voor mij als zijslaper. Maar ik ben allergisch voor knobbels onder mijn hoofd. Daarnaast is dit kussen wat te warm (vreemd genoeg heb ik daar met het dekbed geen last van).

Ik ben bang dat ik toch voor een duurder goed gevuld donzen kussen had moeten gaan. Zonde van het geld, maar nu de winkels open zijn maar eens bij de beddenzaak gaan kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Flozem op 17-02-2022 08:34 ]

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
MagniArtistique schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:12:
Wij hebben alles eruit gedaan en slapen op Sylvana Royales, medium. Die bevallen prima en je veert niet terug.
Hier ook Sylvana support. Slaap op de blauwe, maar had eigenlijk voor de gele moeten kijken. M'n hoofd is toch zwaarder dan ik dacht, gezien dat ie toch nog wel een stuk in veert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-08 13:12
TMDC schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:08:
[...]

Zeker! En ik herken ook wel wat @FeaR zegt (al heb ik het kussen alleen maar bijgevuld, en niets er uit gehaald).

Slaap er nog steeds heerlijk op. Geen klachten over de levensduur tot nu toe!
Ik heb ook het Jessheim (kapok) kussen aangeschaft. Ik wil hier ook graag wat uit halen, zit wel erg vol. Er zit, zoals al eerder vermeld itt, geen rits in.

Hoe heb jij dit aangepakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Diagonaal schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:10:
[...]

Ik heb ook het Jessheim (kapok) kussen aangeschaft. Ik wil hier ook graag wat uit halen, zit wel erg vol. Er zit, zoals al eerder vermeld itt, geen rits in.

Hoe heb jij dit aangepakt ?
Ik heb de Melegga waar een rits in de zijkant zit. De Jessheim heeft dat blijkbaar niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

TMDC schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:45:
[...]

Ik heb de Melegga waar een rits in de zijkant zit. De Jessheim heeft dat blijkbaar niet?
Klopt, ik kwam er thuis pas achter (in de winkel niet op gelet).
Ik moet zeggen dat het kussen na een paar weken, wel wat lager begint te worden. Even opschudden en hij is weer flink fluffier, maar zo hoog als toen die nieuw was, krijg ik hem niet meer (en dat is ook niet erg)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:20:
[...]

Klopt, ik kwam er thuis pas achter (in de winkel niet op gelet).
Ik moet zeggen dat het kussen na een paar weken, wel wat lager begint te worden. Even opschudden en hij is weer flink fluffier, maar zo hoog als toen die nieuw was, krijg ik hem niet meer (en dat is ook niet erg)
Ze hebben inderdaad de neiging om in te zakken, maar dat houdt gelukkig op een bepaald punt op ;)

Wel onhandig dat er in de Jessheim geen rits zit, zo kun je hem ook niet bijvullen mocht dat nodig zijn. Als je iemand met een naaimachine kent, dan kan die er misschien een ritsje inzetten tzt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Zijn er hier mensen die het Athletic kussen van M-Line hebben? Ben al een tijd zoekende naar het perfecte kussen, heb nu een traagschuim kussen van Jysk, die is opzich aardig maar draai nog wel vaak naar m'n buik door waardoor in nekpijn krijg.

Gister even op die Athletic van M-Line gelegen in een winkel en dat voelde wel aardig, alleen ik vind het een hele hoop geld voor iets wat je amper kunt testen of retourneren als het niet bevalt..

Ik heb echt al veel kussens geprobeerd maar nog niet het ideale kussen gevonden. Vroeger een keer met fietsen gevallen en daardoor af en toe nekklachten dus probeer zo min mogelijk op mijn buik te liggen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-08 13:12
TMDC schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:45:
[...]

Ik heb sinds een week of 3 ook de Melegga gekocht bij de Jysk. Heerlijk kussen, ben er erg blij mee (moeilijke slaper). Normale prijs is 60 euro, om de paar weken/maanden in de aanbieding voor 30 euro. Geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-07 10:46
Ik had het topic al even doorgespit en wachtte op de aanbieding. De Melegga is weer in de aanbieding nu!

Ben benieuwd hoe die slaapt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ah, een kussen-topic :)
Ik ben ook in de markt voor een nieuw kussen, al 15-20 jaar dezelfde (volgens mij syntetisch), maar die is nu echt wel op (helemaal geel en steunt niet meer zo).
Dus afgelopen weekend bij IKEA maar een Grönamarant gekocht: https://www.ikea.com/nl/n...ant-kussen-hoog-10460421/, maar die slaapt vrij beroerd. Ik wil wat stevigers, dus ik ga die Melegga van de Jysk maar eens proberen voor bijna hetzelfde geld. Ik heb het idee dat kapok weleens goed bij me zou kunnen passen als zij- en rugslaper. En ... aanpasbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Creadion schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:21:
Ik had het topic al even doorgespit en wachtte op de aanbieding. De Melegga is weer in de aanbieding nu!

Ben benieuwd hoe die slaapt!
En ... ? Lekker geslapen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Laatst online: 12-08 06:16
Kussens, blijf het lastig vinden. Al jaren op zoek naar een echt fijn kussen zonder succes. Ruim een jaar geleden een Sylvana Flexiform gekocht en dat was voor het eerst in tijden dat ik weer redelijk tevreden was. Helaas is die de laatste maanden al niet echt meer comfortabel. Eerst maar eens kijken of navulling gaat helpen, anders ga ik maar eens achter een kussen aan wat ik laatst in een hotel had die ook wel prettig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-07 10:46
Ik was wat langer weg dan verwacht, maar heb gisteren eindelijk het kussen kunnen testen; een stuk steviger dan ik gewend ben, maar prima geslapen!

Wellicht haal ik er in de komende dagen nog wat kapok uit, heb toch wel het idee dat ik vrij hoog slaap nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Thompson schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:52:
[...]

Zie dat ze nu ook een aardige aanbieding hebben op die kussens. Van de week eens langsrijden d:)b
Tijdje terug dus zo'n kapok kussen gehaald, maar dat is het ook niet voor mij. Ik moet echt iets stevigs/zwaars hebben. Iets waar je je hoofd in plant en vervolgens niet meer beweegt.

Ik ben er namelijk achter wat (naast slechte zithouding) het probleem is bij mij;
Ik slaap verkeerd

Ik doe namelijk precies wat daar gezegd wordt niet te doen, zijslapen en dan naar m'n buik toe draaien, met bovenste been opgetrokken. Daarbij komt ook nog eens dat ik vrij brede schouders heb dus dat trekt extra hard in rug/ribben.

Met mijn vorige (3kg aan veren/dons had ik het gevoel) kussen, kon ik mezelf in een goede rug-lig houding fixeren en doordat mijn hoofd dan goed stevig weggezonken lag in een zwaar kussen bleef ik in mijn slaap ook veel gemakkelijker in die houding, want ik heb nogal de neiging tot veel bewegen in m'n slaap en ga dan dus ongemerkt naar die favoriete/slechte houding |:(

Ik heb destijds toen ik dat kussen haalde bij de Jysk elk kussen in m'n handen gehad en alles daar voelde als een licht vodje.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Thompson schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:42:
[...]

Tijdje terug dus zo'n kapok kussen gehaald, maar dat is het ook niet voor mij. Ik moet echt iets stevigs/zwaars hebben. Iets waar je je hoofd in plant en vervolgens niet meer beweegt.

Ik ben er namelijk achter wat (naast slechte zithouding) het probleem is bij mij;
Ik slaap verkeerd

Ik doe namelijk precies wat daar gezegd wordt niet te doen, zijslapen en dan naar m'n buik toe draaien, met bovenste been opgetrokken. Daarbij komt ook nog eens dat ik vrij brede schouders heb dus dat trekt extra hard in rug/ribben.

Met mijn vorige (3kg aan veren/dons had ik het gevoel) kussen, kon ik mezelf in een goede rug-lig houding fixeren en doordat mijn hoofd dan goed stevig weggezonken lag in een zwaar kussen bleef ik in mijn slaap ook veel gemakkelijker in die houding, want ik heb nogal de neiging tot veel bewegen in m'n slaap en ga dan dus ongemerkt naar die favoriete/slechte houding |:(

Ik heb destijds toen ik dat kussen haalde bij de Jysk elk kussen in m'n handen gehad en alles daar voelde als een licht vodje.
toon volledige bericht
Ik zou niet al te veel ophangen aan het verhaal van een chiropractor. Je kunt beter een fysiotherapeut, manueel therapeut of beter nog orthopeed bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-08 21:13
[...]

Spijkerkussen? :+

Ik gebruik altijd 2 dunne kapok kussens op elkaar. Ligt voor mij als een huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

@Thompson De Yanks hoor ik altijd over een "buckwheat hull" kussen. Die dingen zijn blijkbaar behoorlijk stevig, en ook behoorlijk zwaar.

https://www.hollandandbar...e-boekweitkussen-60054129 deze van H&B is bijvoorbeeld al een lieve 3kg, en je kan er nog meer boekweitdoppen in proppen als dat nog niet genoeg is.

Enige nadeel is dat ze nogal ritselen als je bijvoorbeeld omdraait, al zou je dat weer kunnen oplossen door er shredded foam bij te doen, al ben je dan wel weer wat van de stevigheid kwijt.

Al was mijn kapok kussen ook wel lange tijd behoorlijk stevig. Nu wel vervangen met een latex kussen, mijn kapok-kussen was sowieso behoorlijk op, en ik merkte dat ik juist wat zachters en verenders nodig had voor mijn nek nu.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

RobinHood schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 02:09:
@Thompson De Yanks hoor ik altijd over een "buckwheat hull" kussen. Die dingen zijn blijkbaar behoorlijk stevig, en ook behoorlijk zwaar.

https://www.hollandandbar...e-boekweitkussen-60054129 deze van H&B is bijvoorbeeld al een lieve 3kg, en je kan er nog meer boekweitdoppen in proppen als dat nog niet genoeg is.

Enige nadeel is dat ze nogal ritselen als je bijvoorbeeld omdraait, al zou je dat weer kunnen oplossen door er shredded foam bij te doen, al ben je dan wel weer wat van de stevigheid kwijt.

Al was mijn kapok kussen ook wel lange tijd behoorlijk stevig. Nu wel vervangen met een latex kussen, mijn kapok-kussen was sowieso behoorlijk op, en ik merkte dat ik juist wat zachters en verenders nodig had voor mijn nek nu.
Hmm daar had ik nog nooit van gehoord, zeker de moeite waard om eens naar te kijken!

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-08 20:34

Deathchant

Don't intend. Do!

Kan mij iemand uitleggen waarom hij/zij/hun een hard boekweit kussen overweegt? Klinkt als een spartaanse manier van hoofdrust to be honest. Boekweit is gewoon hard, niet flexibel en zeker niet comfortabel, waardoor het vaak warm aanvoelt. Welke eigenschappen heeft boekweit dat in je voordeel werkt tijdens de nachtrust?
Uiteraard, als je het voorkeur is om harde ondersteuning voor je hoofd te hebben, then go for it.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incredibleshulk
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-01-2023
Wat vervelend dat je kussen kapot is gegaan |:(

Ik heb zelf het zijslaapkussen van <knip> Spam. Ik slaap er heerlijk op en het heeft een goede vulling. Ook kun je gewoon het kussen retourneren als je het niet fijn vindt liggen, dat is een garantie. En de wasvoorschriften zijn ook duidelijk ;)

<knip> Spam is niet toegestaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Ardana op 05-01-2023 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incredibleshulk
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-01-2023
[...]

Ik slaap verkeerd

toon volledige bericht
Probeer <knip> Spam eens, goede kussens en goede service. Hier een linkje naar mijn kussen > <knip> Spam

[ Voor 3% gewijzigd door Ardana op 05-01-2023 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:04
Niets zo persoonlijk als een kussen. Naar mijn idee is iedere vorm van review N=1.
Ikzelf koop nagenoeg ieder jaar een nieuw kussen. Chronische migraine en hoop (wat niet lukt) hier verlichting in te vinden d.m.v. hoofdkussens.

Mijn advies zou zijn:

Kijk naar kussens die je mag testen. Bij bol.com vind je er bijv. genoeg die dit voor 30 dagen aanbieden. Ook lokale slaapwinkels bieden dit naar mijn weten aan (in Arnhem i.i.g. wel).

Meer advies kan er naar mijn idee niet gegeven worden. De 1 slaapt beter op latex, de ander op dons. Ook de hoogte, hardheid en vorm maken veel verschil. Geloof me, ik heb er al veel geprobeerd en nog steeds opzoek ;-).

Succes!
Pagina: 1