Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is de PC die ik heb samengesteld een goede aankoop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pauwl300
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 31-05-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Mijn doel met deze nieuwe PC is voornamelijk gamen. Ik wil graag titels als CS:GO, Overwatch en Paladins op minimaal 144 FPS kunnen spelen. Meer veeleisende spellen als Battlefield 5, DOOM Eternal en Star Wars Battlefront 2 (2017) op een consequente 60 FPS (op medium-high settings, misschien zelfs high-ultra). Dit alles op minimaal 1080p

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik probeer een PC samen te stellen rond de €1000,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Qua randapparatuur ben ik al goed voorzien, ik heb alles behalve een 144Hz monitor

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik heb de volgende lijst samengesteld: https://nl.pcpartpicker.com/list/YhYDMv

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Enige merkvoorkeuren die ik heb zijn graag een AMD Ryzen CPU en een NVIDIA GPU

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Nee

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Hoogst waarschijnlijk niet.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik wil graag weten of er problemen zijn met deze build die zouden zorgen dat het niet goed werkt. Daarnaast wil ik nog weten of deze build overkill is voor wat ik wil of dat het juist niet goed genoeg is voor wat ik wil.

Alle reacties

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Offtopic maar videokaarten zullen komende 6 maanden wel niet tot nauwelijks leverbaar zijn voor prijzen astronomisch hoog.

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:59
Ontzettend duur moederbord, nergens voor nodig. Voor de rest ziet het er niet heel gek uit. Zou ook voor een grotere harde schijf gaan, kost relatief bijna niets meer.

En precies wat hierboven gezegd word, voor 200 euro ga je geen 2060 vinden. En al helemaal geen super. Dat zal eerder 500 kosten.
https://tweakers.net/vide...kWWKOklW0kqGZmbGZUmxtbS0A

Zet hem eens in een lijstje op Tweakers. Dan kloppen de prijzen denk ik veel beter.

• OrozarBE
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22-07-2021
De build ziet er ok uit, maar persoonlijk zou ik eerder voor een 1tb Samsung evo gaan en de hdd laten vallen. Alleszins als je de schijf ook wil gebruiken om spellen om op te slaan, als het voornamelijk voor archiefbestanden is kan je uiteraard de schijf wel behouden, maar 500gb vult snel op (eigen ervaring).
Verder kan je best even nakijken of het ram geheugen op de compatibiliteitslijst staat bij MSI om problemen te voorkomen.
Een RTX 2060 super is goed, maar een RTX 2070 super geeft je net wat meer headroom, vooral als je later toch 1440p voor ogen zou hebben. Wel zijn ze bijna niet te verkrijgen, maar hier op tweakers vind je ze wel tweedehands. Een andere optie is een gtx 1080ti tweedehands voor rond de €300 wat beter bij je budget past en voor 1080p top is (wel zonder raytracing).

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:59
Een 2060 super kan je al heel ruim niet betalen, maar een 2070 super is toch echt beter.

Joh. Natuurlijk is die beter. Wat kost een 2070 super? Op V&A zijn ze te krijgen? Waar dan? Nog niet door dat het allemaal gevraagd is?