Vinden riolering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katinka!
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-01-2021
Mijn vraag
...ik ben een studio aan het bouwen op mijn eigen terrein. In de studio komt een wc, ik weet echter noet waar de riolering ligt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...vorige eigenaar gevraagd
Sleuven graven

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Gemeente al gebeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wij hebben destijds via een camera-inspectie uit laten zoeken waar precies de verstopping in onze riolering zat. Mooie bijkomstigheid was ook dat toen ook duidelijk werd waar de rioolbuizen onder ons terrein precies lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:02
Heb je een kruipruimte? Zo ja zoek daar dan de rioolbuis op en volg hem naar de muur. Dan weet je waar ie ongeveer aan de buitenkant uit moet komen en kun je hem verder volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katinka!
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-01-2021
Ik weet wel waar ons (hoofd) riolering naar de weg ligt. Daarna naar ons huis en dan is het onduidelijk. Er is een werk gebouw, schuin achter on huis, waar ook riolering ligt maar we weten niet waar dit loopt. Het gaat dus om riolering op eigen terrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie1998
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:56
Je kan altijd een klic melding maken van jouw perceel.
Meestal zijn dit soort leidingen verwerkt op de tekening, van wat ik weet.

Nauwkeurigheid is afhankelijk van de ouderdom van het perceel, vroeger hadden ze geen digitale apparatuur.
Sterker nog, kan ook zo maar zijn dat de leiding dan een keer vergeten is, toen de tekeningen om zijn gezet naar digitale tekeningen.

Alleen: niet geschoten is altijd mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Waar wil je hem op het riool koppelen? gezien je wel weet waar een riool tussen de woning en de openbare weg ligt.. is het mogelijk om vanaf daar een met een y stuk te gaan graven richting je te bouwen studio?

een schetsje van de situatie is misschien wel handig.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Klic via Kadaster inderdaad.

Hier in het dorp via de gasten die glasvezel aanlegden gekeken, daarop waren de rioolbuizen van straat naar woning vrij exact ingetekend.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:46
Riolering op eigen terrein wordt volgens mij doorgaans niet op de KLIC verwerkt, met een beetje geluk staat het op een bouwtekening die je kunt opvragen bij de gemeente. De vraag is dan nog of het ook daadwerkelijk zo is aangelegd.

Als je een tekening toevoegd met de huidige situatie zouden we een inschatting kunnen maken. "Een studio op eigen terrein" is nogal vaag. Doe je dat inpandig, ergens op het erf, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Hoeveel is er bestraat? Je zou met een prikstok de huidige riool aansluiting kunnen volgen in je achtererf?

Situatie schets is wel makkelijk?

Zo’n riolen verstopping opsporing Mannetje is wel makkelijk, de kop daarvan heeft een camera en vaak ook iets waarmee ze hem boven de grond kunnen opsporen(kost je wellicht een paar honderd euro ) . Daarmee kan je dus exact alle aftakkkngen in kaart brengen.

Heb je geen oude bouwtekeningen waar sat op staat? Die evt bij de gemeente opvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Katinka! schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:26:
Ik weet wel waar ons (hoofd) riolering naar de weg ligt. Daarna naar ons huis en dan is het onduidelijk. Er is een werk gebouw, schuin achter on huis, waar ook riolering ligt maar we weten niet waar dit loopt. Het gaat dus om riolering op eigen terrein.
Wat zit er in dat bijgebouw aangesloten op het riool? Waar in het gebouw bevindt zich dat? Heeft dat gebouw een kruipruimte? Regenpijpen?
Is er een reden om aan te nemen dat het riool vanaf dat gebouw niet recht naar de weg loopt?

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Pagina: 1