Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Allround desktop - Budget €1200

Pagina: 1
Acties:

• Paulhee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-11 16:14
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal het systeem voornamelijk gaan gebruiken voor thuiswerken. Ik werk met grote datasets, waar ook het nodige programmeerwerk bij komt kijken in RStudio. Daarnaast werk ik hobbymatig af en toe met Blender, en zal ik er soms op willen gamen. Nu nog in 1080p, in de toekomst wellicht 1440p.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1200 euro. 100 euro meer of minder maakt me niet veel uit, maar liever minder natuurlijk. Dit is inclusief de 3060 Ti.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb 2 monitoren die ik meeneem: Iiyama ProLite XUB2492HSU-B1 Zwart (FHD, hoogte verstelbaar). Wellicht wil ik in de toekomst een derde scherm aansluiten.
I.v.m. de slechte verkrijgbaarheid van videokaarten heb ik gewacht met het samenstellen van het systeem tot ik een kaart zou hebben. Gisteren heb ik de 3060 Ti ontvangen, dus die is niet meer nodig. Wellicht een beetje overkill voor wat ik met het systeem wil, maar door de schaarste ben ik überhaupt blij dat ik een kaart heb kunnen bemachtigen voor een redelijke prijs (€500).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten in de lijst, behalve de videokaart.
Verder wil ik ergens goedkoop nog een windows licentie vandaan halen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het liefst een niet al te luid systeem. Verder heb ik bluetooth nodig, daarom de keuze voor dit moederbord.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Passen alle onderdelen bij elkaar? Zien jullie ergens verbeteringen?
Ik heb gekozen voor een 650 watt voeding, is dit teveel? Geheugen heb ik uit een soortgelijk topic gehaald. Hier heb ik eigenlijk het minste verstand van, dus misschien hebben jullie betere suggesties.
Ik heb gekozen voor de NZXT H510, omdat ik dit een mooie kast vind. Nu lees ik in andere topics dat deze kast wat problemen kan opleveren qua temperatuur. Denken jullie dat dat met onderstaande build ook het geval zal zijn?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenGigabyte B550 Aorus ELITE AX V2€ 151,-€ 151,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3060 Ti Gaming X Trio€ 499,-€ 499,-
1BehuizingenNZXT H510 Zwart€ 73,89€ 73,89
1Geheugen internHyperX Fury black HX432C16FB4K2/32€ 131,-€ 131,-
1VoedingenMSI MPG A650GF€ 99,-€ 99,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 101,-€ 101,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.253,89

Alvast dank voor jullie hulp!

• MvdZijden
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-09 20:28
Beste,

Misschien een idee om voor de Seasonic Focus GX-650 te gaan als PSU. Deze heeft namelijk een semi-passieve ventilator en zal dus niet altijd aan staan.
Ook zou ik tot februari wachten met het kopen van de AMD Ryzen 5 3600. Verwacht is dat de prijs dan omlaag gaat naar 160-170 euro.
Of de NZXT H510 problemen op gaat leveren met temperatuur weet ik niet.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:57
Is die H510 behuizing verplicht? op zich genereert een 3060ti niet zoveel, dus het KAN wel. (meteen in dezelfde lijn, 550 watt is al ruim voldoende).
Als je stilte wilt, kan je nog een losse CPU koeler kopen van 3 tientjes.
Als je nog meer stilte wilt, pak de be quiet pure base 500. (ongeveer even slechte / goede koeling als deze, maar betere geluidsdemping

• Paulhee
MvdZijden schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:28:
Beste,

Misschien een idee om voor de Seasonic Focus GX-650 te gaan als PSU. Deze heeft namelijk een semi-passieve ventilator en zal dus niet altijd aan staan.
Ook zou ik tot februari wachten met het kopen van de AMD Ryzen 5 3600. Verwacht is dat de prijs dan omlaag gaat naar 160-170 euro.
Of de NZXT H510 problemen op gaat leveren met temperatuur weet ik niet.
Als, zoals 99ruud99 zegt, 550 watt al voldoende is zou ik dus voor Seasonic Focus GX-550 kunnen gaan. Bedankt voor de tip.
Wat betreft de 3600, het is jammer dat die nu wat duurder is dan een tijd geleden, maar het is niet anders. Die paar tientjes extra maken me niet dermate veel uit dat ik ga wachten tot hij eventueel weer in prijs zakt.
99ruud99 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:28:
Is die H510 behuizing verplicht? op zich genereert een 3060ti niet zoveel, dus het KAN wel. (meteen in dezelfde lijn, 550 watt is al ruim voldoende).
Als je stilte wilt, kan je nog een losse CPU koeler kopen van 3 tientjes.
Als je nog meer stilte wilt, pak de be quiet pure base 500. (ongeveer even slechte / goede koeling als deze, maar betere geluidsdemping
De H510 is geen harde eis, maar ik vind het wel belangrijk hoe de kast er uit ziet. De Fractal Design Define 7 Compact Dark Tempered Glass vind ik nog een stukje mooier (ook duurder), maar als ik de reviews zo lees is van die kast de koeling niet veel beter dan van de H510. Heb je aanraders voor kasten met betere koeling?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:57
Degene die ik aanrader wordt als beter gezien dat de seasonic.

Hoe vindt je be quiet pure base 500dx?
Meshify c?

Wat vindt je mooi Aan de fd 7? (Die is it beter dan h510

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:40
MvdZijden schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:28:
Beste,

Als er een OEM is die problemen heeft met RTX 3xxx videokaarten dan is het Seasonic wel. Niet nemen dus. De MSI is een betere voeding. Beter platform, multirail, betere kabels en betere fan.

• Paulhee
99ruud99 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:48:
Degene die ik aanrader wordt als beter gezien dat de seasonic.

Hoe vindt je be quiet pure base 500dx?
Meshify c?

Wat vindt je mooi Aan de fd 7? (Die is it beter dan h510
Vind die beide niet heel mooi. Wat ik mooi vind aan de fractal design define serie is het strakke ontwerp. Deze vind ik ook wel mooi en is zo te lezen een stuk beter koel te houden: Cooler Master MasterBox NR600
Uszka schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:25:
[...]

Als er een OEM is die problemen heeft met RTX 3xxx videokaarten dan is het Seasonic wel. Niet nemen dus. De MSI is een betere voeding. Beter platform, multirail, betere kabels en betere fan.
Thanks, dan blijf ik bij de MSI.

Heeft iemand nog suggesties voor het geheugen? Kan dat beter / goedkoper, of is dit setje prima?

• Humpo1978
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-09 17:58
zelf heb ik deze

https://www.megekko.nl/pr...16D-32GISB-Geheugenmodule

werk goed met amd
Pagina: 1