Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-11-2024

Nappie

Share and enjoy

Topicstarter
Door de lockdown en het thuisonderwijs ben ik op zoek gegaan naar een 3e apparaat voor ons gezin. Mijn desktop systeem gebruik ik zelf voor het werk, en mijn dochter heeft grote delen van de dag de laptop nodig nu de kerstvakantie voorbij is. Dus mijn vrouw moet schipperen met tijden om ook online te kunnen zijn.
Een tweede laptop zou voor nu wel prima zijn, maar als we weer terug zijn naar normaal hebben we hier niet veel toepassing meer voor. Een tablet-achtig apparaat heeft tegen die tijd waarschijnlijk wel meerwaarde.
Bovendien zou een kleiner apparaat wel handig zijn voor mijn dochter omdat het beter op haar bureautje past samen met haar boeken. Maar dan moet het wel goed werken met MS Teams een open browser, etc.
Dus ben ik gaan kijken naar wat er aan tablet/laptop hybrides bestaat en kwam ik uit bij de Microsoft Surface apparaten. En dan vooral de Go 2 vanwege afmetingen en prijs.

Voor wat betreft alternatieven:
- ik neem liever geen Android/Chrome OS omdat ik een beetje paranoia wordt van Google
- een iPad is wat mij betreft geen optie omdat een familie-apparaat meerdere accounts moet ondersteunen (voor zover ik weet kunnen iPads dat nog steeds niet)

Ik zoek een?
Microsoft Surface Go 2

Wat is je budget?
€ 500 tot € 1000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
online onderwijs middelbare school
- lange MS Teams sessies in combinatie met
- browsen
- email
- Youtube
- online apps (Google docs en andere)
- lokaal tekstverwerken
- spotify (optioneel, want dat kan ze ook via haar telefoon)
surfen en email op de bank
netflixen

Wat heb je zelf al gevonden?
Als ik deze review bekijk, moet de Surface Go 2 goed kunnen voldoen. Vooral deze reactie geeft de indruk dat het apparaat geschikt moet zijn.
Maar andere reacties daar hebben het over problemen met MS Teams op de Surface Pro 7.
Microsoft vindt het apparaat natuurlijk heel geschikt voor Teams.
Ik was recent bij een buurman om hem te helpen met een laptop probleem en zag hoe schrikbarend langzaam zijn laptop was met 4GB RAM en Windows Home. Ik vraag mij daarom af of 4GB RAM genoeg kan zijn voor Windows 10, en of het dan uitmaakt of je Windows 10 in S mode draait of niet.

Welke vragen heb je hier nog over?
  • Heeft er iemand ervaring met een Surface Go 2 (of de eerste Go) en het gebruik van MS Teams in combinatie met andere apps?
  • Zou voor dit gebruik bij onderwijs de Pentium® 4425Y met 4GB afdoende kunnen zijn?
  • Is er nog verschil in performance tussen Windows 10 S mode en Windows 10 Home, of wordt dat pas een factor als je zelf te veel apps installeert na de overschakeling naar Home?
  • Is Teams in S mode bruikbaar als normale app of alleen in de browser?

Only way to feel the noise is when its good and loud.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Ik heb ervaring met Surface apparaten, en naast mooi zijn ze niet super stevig, zeker ook de toetsenborden hielden het meestal geen 2 jaar vol.
Qua geheugen kun je kijken naar vergelijk met de huidige laptop, hoe snel is die, hoe veel geheugen, en hoeveel in gebruik.
Verder, hoe oud is je dochter, en is er zicht op verder toekomstig gebruik wat je mee kan nemen?

Ik zou overigens je vrouw een nieuwe laptop geven om zich uit te leven, en je dochter laten gebruiken wat werkt. Dat zullen ze beide waarderen gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-11-2024

Nappie

Share and enjoy

Topicstarter
Bedankt.
De huidige laptop voldoet prima voor beiden, dus die hoeft niet nieuw. Voor een tablet/laptop (taptop?) zie ik meer toekomstig gebruik dan voor een tweede laptop. Tegen de tijd dat mijn dochter eventueel gaat studeren zal een tweede laptop pas echt in beeld komen. Maar dat duurt nog minstens 2,5 jaar.

Qua geheugen e.d. lijkt het dus beter om voor de zekerheid voor meer dan 4GB geheugen te gaan.

Only way to feel the noise is when its good and loud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Nappie schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:51:
Bedankt.
De huidige laptop voldoet prima voor beiden, dus die hoeft niet nieuw. Voor een tablet/laptop (taptop?) zie ik meer toekomstig gebruik dan voor een tweede laptop. Tegen de tijd dat mijn dochter eventueel gaat studeren zal een tweede laptop pas echt in beeld komen. Maar dat duurt nog minstens 2,5 jaar.

Qua geheugen e.d. lijkt het dus beter om voor de zekerheid voor meer dan 4GB geheugen te gaan.
Ik zou minimaal 8, maar beter 16 Gb nemen. Met Teams en Outlook Online open deze week een collega die niet voldoende had aan 8 Gb, hebben we naar 16 Gb geupgrade.

Surface kan prima, maar geef die aan je echtgenote die als volwassene voorzichtiger zal zijn en de waarde begrijpt, laat dochterlief op de laptop, dat werkt en voor school en haar toekomst is belangrijk dat het blijft werken.