Nieuw systeem doorlussen naar 2 aparte schermen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rhjgiesen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-11 15:10
Beste allemaal,

Ik wil graag een high end systeem gaan samenstellen om twee dingen te kunnen doen.

- Gamen op mijn nieuwe LG CX oled met 4k 60 (als console ervaring)
- Gamen op een monitor 4k 144hz (als desktop ervaring, de desktop komt ook in de woonkamer)

Ik wil één systeem maken en op een centrale plek in de woonkamer zetten zodat ik met hdmi kabels de beide beeldschermen kan gaan aansturen. Ik ga niet tegelijkertijd beide beeldschermen gebruiken uiteraard...

Ik zit hoe dan ook met langere lengtes van hdmi kabels te kijken. Nu las ik al dat ik met een glasvezel hdmi kabel lange afstanden kan overbruggen... zijn hier ervaringen mee bij jullie?

Wat zijn andere dingen om rekening mee te houden en/of hebben jullie tips?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet Robin

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:16
Zorg dat je pc het dichtst bij de monitor staat want bij die ga je als eerste problemen tegen komen bij lange lengte kabel.

De monitor kan je ook aansluiten met Displayport neem ik aan? Doe dat want is nog altijd beter dan HDMI.

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-11 15:33

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Wat is een lange afstand? 3 5 10 100 meter?

Een RTX3000 of RX6000 series kopen. Met 2 Ultra high speed HDMI kabels (HDMI 2.1) Dan kan je ook op je CX 4k120Hz draaien.
HDMI2.1. gaat tot 3 meter prima over koper. Daarna zal je op glas het moeten gaan proberen.

Of je zet de PC dicht bij je CX met een korte HDMI 2.1 kabel en gebruikt een DisplayPort 1.4 kabel van 5 meter naar je monitor. + verlengkabels voor je USB hardware.