Hallo forumleden.
De volgende onderdelen aanwezig:
-Receiver is een Onkyo tx nr 626.
-Televisie is een Samsung UE 40 NU 7199, een UHD televisie.
-Satellietontvanger is een Vu Uno 4K se.
-Een Playstation 4 Pro geschikt voor 4K.
De satellietontvanger en Ps4 aangesloten op hdmi 1 en hdmi 2 op de televisie.
Hdmi 3 (ARC) aangesloten op tv richting Onkyo.
Onkyo:
-hdmi cec op on
-tv out op on
-arc op auto
-monitor op main
-resolutie op 4K
Televisie:
-anynet (hdmi cec op aan).
-hdmi uhd color op de poorten hdmi 1, 2 en 3 aan.
-geluidsuitvoer op ontvanger (hdmi).
Ik ging aanvankelijk de PS4 en Satellietontvanger op de Onkyo aansluiten. Er ging dus 1 kabel naar de Samsung arc aansluiting vanaf de Onkyo arc aansluiting.
De satellietontvanger gaf enkel geluid af, geen beeld op de Samsung, de PS4 gaf beeld en geluid maar beeld ging niet hoger dan 1080P.
Het 1 en ander uitgeprobeerd, afkoppelen en stroomloos stellen apparatuur, opnieuw aansluiten enz. Menu instellingen enz.
Geen effect.
Toen de randapparatuur apart aangesloten op hdmi 1 en hdmi 2 van de televisie en de arc aansluiting in tact gehouden.
Mijn verbazing was dat de PS4 nu wel volle bak uhd afgeeft, de tv prima beeld geeft (ook aantal 4k kanalen) en het geluid via de Onkyo ook perfect is, het arc logo brand in het display van de Onkyo en het schakelt ook keurig naar de diverse geluidsnormen.
Het nadeel op het moment is dat ik met de afstandsbediening apart moet schakelen en de het geluid niet synchroon loopt met de lippen
, de voordelen zijn optimaal geluid en beeld..
De vraag: hoe kan dit, wat zie ik over het hoofd, is het technisch te verklaren?
De volgende onderdelen aanwezig:
-Receiver is een Onkyo tx nr 626.
-Televisie is een Samsung UE 40 NU 7199, een UHD televisie.
-Satellietontvanger is een Vu Uno 4K se.
-Een Playstation 4 Pro geschikt voor 4K.
De satellietontvanger en Ps4 aangesloten op hdmi 1 en hdmi 2 op de televisie.
Hdmi 3 (ARC) aangesloten op tv richting Onkyo.
Onkyo:
-hdmi cec op on
-tv out op on
-arc op auto
-monitor op main
-resolutie op 4K
Televisie:
-anynet (hdmi cec op aan).
-hdmi uhd color op de poorten hdmi 1, 2 en 3 aan.
-geluidsuitvoer op ontvanger (hdmi).
Ik ging aanvankelijk de PS4 en Satellietontvanger op de Onkyo aansluiten. Er ging dus 1 kabel naar de Samsung arc aansluiting vanaf de Onkyo arc aansluiting.
De satellietontvanger gaf enkel geluid af, geen beeld op de Samsung, de PS4 gaf beeld en geluid maar beeld ging niet hoger dan 1080P.
Het 1 en ander uitgeprobeerd, afkoppelen en stroomloos stellen apparatuur, opnieuw aansluiten enz. Menu instellingen enz.
Geen effect.
Toen de randapparatuur apart aangesloten op hdmi 1 en hdmi 2 van de televisie en de arc aansluiting in tact gehouden.
Mijn verbazing was dat de PS4 nu wel volle bak uhd afgeeft, de tv prima beeld geeft (ook aantal 4k kanalen) en het geluid via de Onkyo ook perfect is, het arc logo brand in het display van de Onkyo en het schakelt ook keurig naar de diverse geluidsnormen.
Het nadeel op het moment is dat ik met de afstandsbediening apart moet schakelen en de het geluid niet synchroon loopt met de lippen
De vraag: hoe kan dit, wat zie ik over het hoofd, is het technisch te verklaren?