Windows 8.1 uiterlijk geven van Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beeperhorrie
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-06 19:37
Ik had vroeger een aantal PC's op school waarop Windows 8 draaide maar deze had volledig het uiterlijk van Windows 7.
Je moest er iets op installeren en dan starte de PC op en gaf volledig het uiterlijk van Windows 7 weer. Geen idee meer hoe dat heette.
Momenteel zit ik met een aantal laptops die wel 8.1 (enterprise) laten installeren maar niet Windows 10. Omdat ik ze voor jongere kinderen wil gaan inzetten is 8.1 eigenlijk geen optie en zoek ik dus een programmaatje wat 8.1 er uit laat zien als Windows 10.
Heeft iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je kunt gewoon W10 gebruiken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet met een Enterprise licentie, daarvoor moet je een SA-agreement hebben.
Je kunt niet zondermeer Windows 8.1 Enterprise naar 10 upgraden, ja 't werkt wel maar daarna heb je een licentie nodig voor 10. Die upgrade is dus niet gratis.

Vraag aan de TS is, je geeft aan dat Windows 10 niet zich laat installeren.
Waarom niet? Om bovenstaande reden? Of krijg je andere foutmeldingen / issues ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het is misschien een beetje vreemd dat de laptops alleen Windows 8.x Enterprise accepteren, dit zijn licenties die alleen aan grote bedrijven worden verstrekt en niet direct gratis te upgarden zijn.

Echter Windows 8.x is zover mij bekend voor consumenten nogaltijd gratis te upgraden naar Windows 10.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 17-01-2021 14:08 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beeperhorrie
Ik heb de beschikking over zowel Windows 10 enterprise als Windows 10 education maar beiden zijn zowel in 32bit als 64bit niet te installeren.
Het gaat om 20 laptops van 4 jaar oud die eigenlijk al ter zijde stonden voor afvoer maar nu met thuisonderwijs gewoon nodig blijken voor kinderen die thuis niet over een goede PC kunnen beschikken.
Bij Windows 10 krijg ik op geen manier de camera's aan het werk en die zijn gewoon nodig.

Vandaar dat ik er niet te veel tijd in wil en kan steken (want ook lesgeven gaat door). et programmaatje wat ik vroeger had om Windows 8 op Windows 7 te laten lijken zou het ier prima doen, ik weet alleen niet meer hoe het heette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:02

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:07:
[...]

Niet met een Enterprise licentie, daarvoor moet je een SA-agreement hebben.
Je kunt niet zondermeer Windows 8.1 Enterprise naar 10 upgraden, ja 't werkt wel maar daarna heb je een licentie nodig voor 10. Die upgrade is dus niet gratis.

Vraag aan de TS is, je geeft aan dat Windows 10 niet zich laat installeren.
Waarom niet? Om bovenstaande reden? Of krijg je andere foutmeldingen / issues ?
Sowieso is W10 te gebruiken. Ook is upgraden mogelijk. je kunt in register de versie wijzigen naar Pro, en W10 pro gebruiken. ook is een W8.1 laptop allang geschikt voor W10 natuurlijk

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beeperhorrie
Met Windows 10 geïnstalleerd krijg ik op geen enkele manier de camera aan het werk. Drivers installeren helpt niet. Eerst oude drivers verwijderen dan nieuwe installeren werkt niet. Externe webcam werkt wel maar is voor leerling gebruik niet te doen.

Uiteindelijk gaat de oplossing worden dat deze laptops (met Windows 8.1) naar de bovenbouw gaan en er dus laptops omgeruild zullen gaan moeten worden.

Allen dank voor het meedenken.
Pagina: 1