Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht986
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-02-2023
Mijn ouders hebben een 8 tal jaar een computer gehad waarop windows 7 home premium stond. Een 10 tal maanden geleden heb ik een nieuwe computer gebouwd voor mijn ouders. Ik heb, via een usb, windows 10 op de nieuwe computer gezet en had hierbij gekozen voor de optie dat ik geen product code had. Windows 10 is dus niet geactiveerd... Nu vond ik onlangs de dvd terug van windows 7 home premium (zie bijlage)Op de ommezijde van de dvd staat een product key en proof of license certificate of authenticity, Ik heb de product key ingegeven ter activatie windows 10 op die nieuwe computer, echter zonder succes... Wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:22
waarschijnlijk was het een oem- code, waardoor hij aan het moederbord gekoppeld wordt. als je dan een nieuwe pc bouwt (nieuw moederbord) dan werk het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht986
Dag Ruud. Er staat inderdaad bij " windows 7 home prem OEM software" ... Jammer....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:21

MsG

Forumzwerver

Welke meldingen krijg je _exact_? Dit werkt namelijk wel degelijk. Ik gebruik dit al jaren met oude kapotte donorlaptops met Windows 7-sticker. Je kan dit ook gerust vaker doen met dezelfde code. Windows checkt puur de legitimiteit van de code, en maakt op basis daarvan een Windows-10-licentiecode die wat meer aan je hardware gekoppeld zit, naar het schijnt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht986
Dag MSG de foutcode:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHDpgC_aNE_HOCBZS0zEFIIcfJ4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ckR6n22zuUL5iviZDyH0MEQa.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je hebt waarschijnlijk te lang gewacht met activeren. je zou kunnen proberen om te kiezen voor hardware gewijzigd, en anders w7 er op zetten en dan upgraden

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 18:03

r44

Welke versie van Windows 10 heb je geinstalleerd Windows 10 Pro of Home.
Windows 7 Home kan je niet upgraden naar Windows 10 Pro.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan niet na installatie nog activeren, dit moet je voor de upgrade doen of tijdens installatie.
Je hebt een paar opties:

- Nieuwe key kopen voor Windows 10
- Windows 7 installeren, activeren en upgraden naar 10
- Clean install doen en de W7 key invoeren tijdens setup

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:37

sus

is druk :+

Wat je nog kan doen:

Voer een opdrachtprompt uit als administrator

doe dan

slmgr /upk

Hiermee verwijder je de - door windows zelf aangemaakte - productcode die nu bekend is in de installatie

Daarna bij Instellingen, Updates/Bijwerken, Activering je code opnieuw opgeven.
Heeft bij mij vaak - niet altijd - geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvintje123
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-01 22:50
Is het inmiddels al gelukt?
Je zou een goedkope key kunnen overwegen (bijv: spam)

Wellicht dat je hier mee verder kunt?

[ Voor 15% gewijzigd door FlipFluitketel op 16-02-2021 15:53 ]

Pagina: 1