Is laptop accu aan vervanging toe? Onduidelijke diagnostics

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Mijn vraag
Ik heb een 5 jaar oude HP x360 Spectre 13.3" laptop waar ik erg tevreden over ben. De accu echter lijkt na 5 jaar aan vervanging toe - na zo'n 2 uur is ie leeg terwijl dit een veelvoud was. Het geklooi met steeds de oplaadkabel vind ik wat minder, vandaar dat ik overweeg om de accu te vervangen.

Op zoek naar details heb HP diagnostics/Support assistant gebruikt. Deze wekken de indruk dat het wel meevalt met de accu (78%), alhoewel een charge count van 572 best veel is (ik laad in principe alleen van pakweg 20% naar 100%). Hier de output van de HP diagnostics:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOKUL-vS2qI_uer8NRBHcUnma_Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YjB34n9dvPd4zAKXQb3ogxZG.png?f=user_large

Mijn vraag is: ga ik het echt merken als de accu vervang door een originele nieuwel? Ik kan nog prima uit de voeten met dit apparaat. Een vervanger gaat al snel weer 1,000 euries (Lenovo Yoga Slim 7 staat op het wensenlijstje) en als ik deze HP met een nieuwe accu (100 euro) een paar jaar extra kan geven dan doen ik dat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
https://tweakers.net/pric...ectre-x360-13-4110nd.html
Windows 10 Version 2004, Build 19041.685

Ik maak veel gebruik van Visual Studio om een .NET Office add-in (VSTO) te beheren. Deze VSTO doet vrij zware analyses en andere zaken in MS Word. Daarnaast het reguliere browsen, mailen en Office werk.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
HP Support Assistance/Hardware Diagnostics.

Wat denken jullie?

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Beste antwoord (via Boeryepes op 19-01-2021 17:48)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:42
Op zoek naar details heb HP diagnostics/Support assistant gebruikt. Deze wekken de indruk dat het wel meevalt met de accu (78%)
78% vind jij misschien meevallen, maar de vuistregel is vrijwel altijd dat onder de 80% accu's hun beste tijd hebben gehad en toe zijn aan vervanging :)

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:42
Op zoek naar details heb HP diagnostics/Support assistant gebruikt. Deze wekken de indruk dat het wel meevalt met de accu (78%)
78% vind jij misschien meevallen, maar de vuistregel is vrijwel altijd dat onder de 80% accu's hun beste tijd hebben gehad en toe zijn aan vervanging :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:15:
[...]

Jij bent snel zeg :) en duidelijk! Dank!

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
batterij is inmiddels vervangen en so far so good.

Via HP besteld, ging soepel en snel met duidelijke instructies.

Batterij vervangen was simpele klus, Wel even schrikken bij opstarten door een bios(?) checksum error. Deze werd automatisch opgevangen dmv. een bios reset.